fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Buzení alternátoru http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=19747 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | IBAK [ 16 říj 2008 08:50 ] |
Předmět příspěvku: | Buzení alternátoru |
Nevíte náhodou v čem je problém. U Ford Escortu mi nefunguje buzení alternátoru. Když startuji auto, nesvítí mi kontrolka dobíjení. Musím přidat hodně plynu a roztůrovat auto a pak teprve naskočí alternátor. V průběhu jízdy není nikdy problém, vždy v pohodě dobíjí. Jakmile vypnu motor a startuji, tak se to znovu opakuje. Někdy, asi ve 20% startů, mi kontrolka na počátku svíti a já mám nabuzen alternátor hned od počátku. Doposud to řeším tak, že jsem si připojil voltmetr a sleduji napětí. Na počátku mám tak kolem 12 V a jakmile mi naskočí altec, tak mám 14 V. Tehdy vím, že je to v pořádku a mohu klidně jet. Nevíte někdo, v čem je problém. Jestli je to altec, uhlíky, diody či relé či co. Za každou odpověď jsem vděčný. |
Autor: | IBAK [ 21 říj 2008 08:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čekal jsem, že někdo k tomu něco doplní, ale nic. Tak to trochu doplním já. Mně nedobíjí auto vždy po nastartování. Musím proto hodně přidat plyn, zvýšit otáčky motoru. Pak naskočí dobíjení a už vůbec celou jízdu nemám problém do té doby, než vypnu motor. Pak se to opakuje. Možné závady, které mě napadají: 1. Diody - alternátor vyrábí střídavý proud, diody ho převádí na stejnosměrný. Vzhledem k tomu, že po nabuzení není problém, neměly by to být. 2. Uhlíky - Odebírají proud z alternátoru. Vzhledem k tomu, že po nabuzení není problém, neměly by to být. 3. Vedení, dráty -vším jsem pohýbal, utáhl. Nic se nezměnilo. Nemělo by to být. 4. Regulátor - proud z baterie jde nejprve na napájení celého auta a na startér a po nastartování se vše přepíná na alternátor. To přepínání dělá asi regulátor či rele. To by to mohlo být, ale kde je. Nic jsem nenašel. Asi je v alternátoru či kde. Trochu jsem to laicky rozebral. |
Autor: | Standa [ 21 říj 2008 08:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím že bod 4 je správný. Regulátor je součástí alternátoru, alespoň u Zetecu. Pro alternátor Bosch stojí 800 - 2400,- Kč podle typu a prodejce |
Autor: | Walker [ 21 říj 2008 12:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
IBAK píše: Čekal jsem, že někdo k tomu něco doplní, ale nic. Tak to trochu doplním já. Mně nedobíjí auto vždy po nastartování. Musím proto hodně přidat plyn, zvýšit otáčky motoru. Pak naskočí dobíjení a už vůbec celou jízdu nemám problém do té doby, než vypnu motor. Pak se to opakuje. Možné závady, které mě napadají: To je právě ten omyl, uhlíky proud neodebírají, tedy pokud myslíš ten co alternátor vyrobí....uhlíky jen přenášejí proud do rotoru k výrobě točivého magnetického pole...vyrobený střídavý proud pochází ze statoru a přes diody se usměrní a pošle na výstupní konektor...takže tvoje závada pochází z budicí části, uhlíky, stav sběracích kroužků a nebo regulátor...
2. Uhlíky - Odebírají proud z alternátoru. Vzhledem k tomu, že po nabuzení není problém, neměly by to být. |
Autor: | pisty [ 21 říj 2008 12:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně tak, já měl totéž a byly to uhlíky+kroužky |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |