fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 09 kvě 2024 09:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ventilátor - 3 stupeň
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 14:25 
Offline
Nováček

Registrován: 03 led 2009 20:48
Příspěvky: 19
Bydliště: Ivančice
Zdravim všechny. Prosím o radu. Nejede mi na ventilátoru třetí stupeň. Snažil jsem se hledat tady na fóru, ale bohužel co jsem našel mě nepomohlo. Pokud proměřím vodiče, které jdou ke svorkovnici motoru ventilátoru, tak mě tam dva dráty ukáži při přepínání spínače vždy po 12 V. Třetí drát ukazuje pouze 3V. Pokud propojím vodič kde je těch 12 V přímo na motor ventilátoru na svorku, která mě ukazuje při normálním zapojení 3V tak se ventilátor rozběhne na plný výkon. Nemáte někdo tušení, kde by mohl být zakopaný pes? :(

_________________
BartRen


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 14:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
když nám ještě sdělíš o jaký auto se jedná a kdy bylo vyrobený, tak by se ti možná dalo poradit...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 19:10 
Offline
Nováček

Registrován: 03 led 2009 20:48
Příspěvky: 19
Bydliště: Ivančice
Jedná se o Ford Escort combi r.v 1996. Původně jsem myslel, že by mohl být na přívodu mezi spínačem a motorem ventilátoru nějaký zaoxidovaný spoj, ale bohužel se mě nepodařilo nic najít. Ta třetí poloha nejede ani na jednom okruhu.

_________________
BartRen


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 20:49 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Přepínač jsi měl rozebraný?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 21:12 
Offline
Nováček

Registrován: 03 led 2009 20:48
Příspěvky: 19
Bydliště: Ivančice
Přepínač jsem rozdělaný, ten by měl být dobrý. Co je všechno mezi přepínačem a ventilátorem? Závada se začala projevovat tak , že ten třetí stupeň někdy jel a někdy ne.

_________________
BartRen


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 23:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
tak to bude vypálená klema třetí polohy v pojistkovce....vcelku častá vada, ventilátor na trojku má nějvětší výkon a taky odběr....nejjednodušší oprava je propojit drátovou propojkou drát od třetí polohy přepínače s drátem třetí polohy ventilátoru někde v místech, kde se scházejí oba konektory zezadu na centrální rozvodný skříni (pojistkovka)....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 23:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Hele nevím, ale nemá pořád stejnej výkon??? Na co by tam byl potom ten předřadnej odpor? Nevím teda jak to má Esco, ale ty vypínačem snad jen zvolíš kolik výkonu se ztratí na odporu. Nebo ne??

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 00:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008 19:02
Příspěvky: 188
Bydliště: Vsetín
Mám stejný názor jako Krtek - pokud vím, někde tam figuruje předřadný odpor, který omezuje výkon větráku. Takže bych vinil právě jej.

To je teorie; prakticky moc neporadím (jako třeba kde ten odpor hledat), bo su nováček :)

_________________
Historie: Trakař - Ford Escort 1.6 16V Zetec, r.v. 1996 hatchback, tmavě modrá metalíza
Měl jsem ho rád, i přes stresy, které způsoboval :)
Nyní rozprodávám zbylé díly - levně!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 00:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
dobrá teorie...ovšem naráží na fakt že třetí rychlost je bez předřadníku jaksi napřímo...a Krtka nechám Wizzymu...ten to umí líp vědecky podat...:)

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 01:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Ano je to napřímo, ale všechno je napíchaný do toho odporu... A až z něj vedou dva dráty k motoru, chyba musí být někde tam.., nebo ve vypínači, ale ten je prý dobrej :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 08:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Věděcky... Radši ne, aby to nebylo zbytečné ;-)
Ber to tak, že když z toho okruhu na konci potřebuješ dostat nějaký výkon (a na tom, že největší to má na trojku se snad shodnem), tak prostě musíš tu energii celým okruhem nějak protlačit. A když se ti někde udělá slabé místo (pojistkovka), tak v něm to množství energie začne dělat největší bordel. (kdyžtak mám v záloze ještě polopatičtější analogii s vodou a vodovodním potrubím, ale snad to nebude potřeba)
Pokud je opravdu vše ostatní v cajku, tak si ten BartRenův případ vysvětluju tak, že má na příslušném pinu v pojistkovce studeňák. Na jedničku a dvojku tam teče míň proudu, tak to nějak ještě konektoruje, ale na trojku je toho na něj už moc, ten přechoďák se zahřeje, roztáhne a nekonektoruje. Ale než bych se vrhnul na pojistkovku, tak bych opravdu raději prošel vše ostatní - spínač, dráty, předřadný odpor a i samotný ventilátor, na něm konkrétně je bimetalová teplotní pojistka, která taky může dělat bugr (moje zkušenost).

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor - 3 stupeň
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 14:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
BartRen píše:
Pokud proměřím vodiče, které jdou ke svorkovnici motoru ventilátoru, tak mě tam dva dráty ukáži při přepínání spínače vždy po 12 V. Třetí drát ukazuje pouze 3V. Pokud propojím vodič kde je těch 12 V přímo na motor ventilátoru na svorku, která mě ukazuje při normálním zapojení 3V tak se ventilátor rozběhne na plný výkon. Nemáte někdo tušení, kde by mohl být zakopaný pes? :(
Já si myslím že tu není zakázáno číst, ba naopak a pokud už tam napětí ani nedoleze tak to ventilátor nutně být nemusí, zvláště když druhá část popisu závady sděluje, že při přivedení napětí jinudy ten ventilátor roztočí....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 16:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
No já nevím, tam to jde přes pojistkovku, nebo jak to tam je??? Říkám já jen tak hádám já Esco nikdy neměl, ale asi tak jak píšu by to mělo být (teoreticky) :wink: Pokud mu nejde 3 st. viděl bych to ny vypínač, nebo na ten odpor u ventilátoru, tam je klema ne, která to hodí jakoby mimo ten odpor, tedy plný výkon???

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 17:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Jasně že to jde přes pojistkovku, ona je to taky rozvodná skříň a propojuje jednotlivý kabelový svazky...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 18:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
No ty woe, trochu nepraktický, ne???
S těma příkonama a jak ta pojistkovka hnije, se teda není čemu divit. :roll:
Njn ing. ve Fordu... :shock:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 21:24 
Offline
Nováček

Registrován: 03 led 2009 20:48
Příspěvky: 19
Bydliště: Ivančice
Pánové děkuji za odpovědí. V týdnu moc nestíhám tak zkusím další postupy o víkendu

_________________
BartRen


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 led 2009 22:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Krtku a jak jinak to chceš dělat? Každý spotřebič v autě jde přes pojistky a nejen ve Fordu...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2009 00:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
To ano, ale další blbosti tam cpát, jako to mají dnes, že je tam kupa plošňáku atd..
Komplet do vypínače to přes pojistku na do odporu a na větrák a žádný klemování dál... Tak bych to udělal. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor - 3 stupeň
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2012 13:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jak to dopadlo, čím to tehdy bylo?
Aktuálně mám stejný problém, rychlost 1 a 2 jede, 3 bohužel nikoli.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ventilátor - 3 stupeň
PříspěvekNapsal: 25 čer 2012 19:02 
Offline
Nováček

Registrován: 08 říj 2011 09:54
Příspěvky: 4
Nagant píše:
Jak to dopadlo, čím to tehdy bylo?
Aktuálně mám stejný problém, rychlost 1 a 2 jede, 3 bohužel nikoli.



Až to zjistíš tak nám dej vědět.Mám stejný problém a elektrika není moje silná stránka.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz