fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výstražný vs. blinkry
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=21178
Stránka 1 z 1

Autor:  Waltr89 [ 11 led 2009 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Výstražný vs. blinkry

Můžete mi někdo říct, jestli je to relé pod páčkama u escorta MK5 společný jak pro blinkry tak pro výstražný? Protože výstražný mi normálně funkujou, ale blinkry ani ťuk...

Autor:  Karel1 [ 11 led 2009 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Ano

Autor:  Bumerank [ 11 led 2009 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

společné to být může, ale je taky možné, že to relé je jen pro to, aby to umělo "přerušovat" a blinkry opravdu blikaly

Autor:  JaRaTu [ 24 zář 2009 06:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

Já jsem teď řešil problém s blinkrama, nešly vůbec, ani levý ani pravý a ani výstražné. Pod krytem pod volantem na páčce je relé, kterým jsem zakvedlal a blinkry se rozjely. Bude to pravděpodobně přerušovač, kdo to ví určitě, ať to tady potvrdí. Zkusím ho dnes vytáhnout a pročistit zasouvací kontakty. Jak dopadnu sem ještě hodím odpoledne. K původnímu dotazu mohu jen podotknout, že podle dokumentace má pojistku č. 26 (10A) Ukazatelé směru a couvací světlo a pojistka č. 28 (15A) je Houkačka a Výstražné blikače. Takže to vypadá, že klasické blinkry mají jinou pojistku než výstražné. Asi proto, že při výstražných blikají všechny a je tam o 5 A vyšší jištění. Jestli se pletu, ať mě kdokoli opraví. Netvrdím tím, že je vadná pojistka, když normální jedou a výstražné ne, ale jde o to, že výstražné mají jinou cestu napojení (jinýma drátama) a hlavně výstražné blikají i při vypnutém klíčku. takže vada může být kdekoli po cestě. viz tady: http://www.fordfans.cz/download/elchema/packy_v2.zip
S pozdravem: Fordem tam a Fordem zpátky. (Vlakem ani ťuk) :smt045

Autor:  nat [ 24 zář 2009 08:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

je to přerušovač

Autor:  JaRaTu [ 24 zář 2009 08:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

Tak jsem si opravil nefunkční blinkry. Závada nebyla nakonec, jak jsem si původně myslel ve znečištěných kontaktních nožích relátka, ale studený spoj uvnitř relátka. Foto umístění: Obrázek studený spoj:Obrázek Mimichodem, koho by zajímalo, nač je tam pod volantem na obrázku ta zavařovací guma? Stávalo se mi často, že při dávání blinkru mi problikávala dálková světla. Zjistil jsem, že je to světelnou houkačkou, která se zapínala při dávání směrovek. Páčku jsem chytil zavařovačkou, protože jsem odmítal rozebítrat a štelovat něco uvnitř páčky. Jako provizorní řešení to ujde, mám ji tam půl roku a trochu zteřela, brzy ji vyměním :lol:

Autor:  Perňa [ 24 zář 2009 09:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

viewtopic.php?f=21&t=4263

Autor:  zdenal8 [ 09 říj 2009 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

No musim říct, že ta zavařovačka je velice originální řešení :smt023

Autor:  VíťazBrna [ 16 lis 2013 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Nefungují blinkry ani varosvětla - výstražné blinkry. (Přeru

Přijel jsem domů a chtěl jsem zapnout varosvětla a nic. Pojistky OK.
Pátrám zde a vidím, kde je přerušovač. Sháním torx bit, mám, oddělávám kryty pod volantem.
Poté oddělávám dva konektory a odnáším sdružený přepínač do tepla.
Přerušovač funguje. Kdo jej chce vyzkoušet, na 31 dá GND (zem), na 49 dá +12V a na 49a dá 12V žárovku, stačí
i 1,2W (kontrolka) proti GND. Bude to blikat rychle, pokud je to ok.
Pokud ne, je chyba v něm. Prazákladem všeho je přepínač varosvětel.
Ten je v cestě za přerušovačem a před páčkou blinkrů.
Až napotřetí jsem zjistil, že je lehce prohnutý DPS a propojovací elementíci (jezdci)
nedoléhají na dráhy.
Když na pin 31 konektoru 1519 připojíte GND, na pin 30-9 +12V
a pustíte varosvětla, (tlačítko je vylezlé, ne zamáčklé), musí blikat žárovka spínače. Pokud ne, zkuste silně stlačit těleso přepínačů
tak, aby přepínač varosvětel byl mezi tlakem vašich prstů. Pokud se rozbliká, máte stejnou diagnózu jako já.
...
Tohle fórum (obecně) je k nezaplacení. Sice mě to stálo 5 hodin pátrání a laborování, ale to ještě de.

Autor:  VíťazBrna [ 17 lis 2013 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

Pokračování:
Po vložení do auta to stejně nefungovalo. Propojil jsem natvrdo přívod a vývod přerušovacího relé,
natáhnul jsem pružinky všech tří jezdců přepínače varosvětel a pak jsem ještě "přikřivil"
piny konektorů. Teprve pak jsem konečně viděl varo i blinkry zase svítit.
Vrátil jsem tam to relé a oslavil vítězství půldenním opíjením se.
Předpokládám, že vlivem trhlinek u konektorů přerušovacího relé se postupně vyhřály i kontakty,
které napájí celou desku s přepínači. Tři závady zaráz, to miluju.
Hrůza...

Autor:  VíťazBrna [ 19 pro 2013 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

A další část příběhu,
pro sichr sem to objednal nový, asi za 1750Kč. A dobře sem udělal. Vydrželo to fungovat asi 15 km a zase to odešlo. Vyměnil sem to před prodejnou a basta. Vystrojím tomu pohřeb.

Autor:  jecnak [ 15 zář 2014 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výstražný vs. blinkry

Tak jsem ted resil totez. Take najednou prestaly fungovat vystrazny + blinkry. Nejdriv jsem vymenil relatko prerusovace na vrakaci a pak koupil rovnou nove packy, jelikoz ty stare byly stejne vytvorene ze dvou spatnych.

Podle stavu tistaku byl take problem nekde u napojeni kontaktu relatka.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/