fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

dobiji nedobiji nebo chyba jinde
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=21410
Stránka 1 z 2

Autor:  ladix [ 24 led 2009 08:56 ]
Předmět příspěvku:  dobiji nedobiji nebo chyba jinde

dobry den mam escort 1,6 16V rok96 a mam ho mesic jezdil sem zadny problem nebyl ale ten nastal ve ctvrtek vecer vracim se s hradce od pritule a v policce me otackomer spadnul na nulu pohasli svetla a zacal kuckat motor az to zdechlo prosel sem pojistky zadna nebyla chycena nic kamärad dovezl jinou baterku a kable napojili sme je a dojel domu -doma nemam nic cim to zmerit cili domluvil sem se s kamosem co ma servis na pondeli na diagnostiku a premereni -ale muselsem nekamjeste zajet tak naivne sem si rekl ze to je treba jen baterka dalsem jinou vyrazil sem a skoncil sem po 20km uplne stejne ale kontrolky nesvitili ze by to nedobijelo proste zadny naznak ze by alternator nebo neco jineho mam to auto chvili takze sem laik dekuji a omluva za roman :cry:

Autor:  EwanS50 [ 24 led 2009 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Alternátor

A když otočíš klíčkem(ještě nestartuješ) svítí kontrolka dobíjení? pokud ne, jsou to na 99,9% sjetý uhlíky a taky ty kolektorový kroužky, ale stačí koupit u AutoKelly za 300,- novej reguláror s uhlíkama a bude po problému.
To je takovej problém s kontrolkou, že pokud se nerozsvítí před startem a nevšimneš si toho, tak to nedobíjí... taky by mohla bejt možná! prasklá kontrolka, ale tim si nejsem uplně jistej.
a asi se shodnem na tom, že je to altíkem, popř. kabeláží, takže překontrolovat...
Fanda

Autor:  skaldal [ 24 led 2009 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

A já si dovolím na 99,99% tipnout, že je to uhnilý očko na kabelu od altíku k baterce. Změř to a pokud na baterce to nedobíjí a na kontaktu alternátoru jo, pak to bude tato běžná závada. Ono to od oka není vidět, ale když za ten silnej kabel u altíku vezmeš, tak ti zůstane v ruce. Tzn. že altík dobíjí, proto nesvítí kontrolka, ale vyrobenej proud se nedostane do baterky. :wink:

Autor:  ladix [ 24 led 2009 12:39 ]
Předmět příspěvku: 

diky za rady promerim toa uvidim ten altik me taky napada mel by se stavit tatuv kamarad co do teho dela tak uvidim s autem sem spokojeny ale todle me vytaci jezdim kazdy tysen streky a zustat stat v tydle hnusny zime to nebyl pekny zazitek :?

Autor:  AndyS [ 24 led 2009 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal: nechci se hadat, ale kdyby mu upadl dobijeci kabel, na budici zarovku to nema vliv. Dokonce AFAIK ani ty uhliky - vyvod budiciho dratu jde na stator (ten pevny dratek na kterem visi ty sroubky).

Takze pokud nesviti zarovka pri klicku ve 2 bez nastartovani, je bud vadna zarovka anebo dratek mezi zarovkou a altikem (ten tenky). Overitelne zmerenim napeti po zapnuti klicku do 2 na vyvodu budiciho srroubu na alternatoru - musi byt pritomno 12V. V pripade ze neni, staci vzit 5W zarovku (nejsnaze cele stropni svetlo, s navazanymi prislusnymi dratky), tyto "primotat" mezi vyvod tlusteho a tenkeho dratu na altiku a tim vytvorit vlastni buzeni. "Zarovka" by se mela rozsvitit a po nastartovani zhasnout, pricemz alternator by mel normalne dobijet i po odpojeni teto "zarovky" diky samobuzeni alternatoru, ktery vsak potrebuje prvotni vybuzeni.


Pokud se kontrolka rozsviti a po nastartovani zhasne, pricemz nestoupne napeti na baterce, je odpadly kabel mezi altikem a starterem (ten tlusty). Overitelne zmerenim napeti na baterce po nastartovani (nevzroste naopak klesa), anebo bez nastartovani na "tlustem" vyvodu alternatoru - je zde konstantni napeti (i pri vypnutem klicku).

Pokud neco sezere baterku a zarovka se nerozsviti; presto po nastartovani odjinud (pres kabely) alternator dobiji, jsou zkratovane vyse zminovane draty...

Autor:  ladix [ 24 led 2009 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

kontrolky sepred nastartovanim rozsviti jak maji i zhasnou jak maji nic nenaznacuje ze by byl problem a mesic sem jezdil jak nic az ted zniceho nic zadny naznak jen o pul devate vecer proste pohasnuti svetel otackomer spadl na nulu a zaclo cukani a konec

Autor:  AndyS [ 24 led 2009 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to vypada na upadnuty tlusty kabel z altiku. cili predposledni moznost z toho co sem psal. Promer jak sem psal a dej vedet.

Autor:  ladix [ 24 led 2009 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

opraveno bylo upadeny ocko ale tak sikovne ze to nebylo videt -diky za rady i pomoc :wink:

Autor:  skaldal [ 24 led 2009 16:35 ]
Předmět příspěvku: 

Vím o čem mluvím, ne? Už jsem to párkrát zažil. :wink:

Takže vidíš AndyS že jsem měl pravdu, takže teď akorát nechápu, o čem jsi se nechtěl hádat, když jsi pak napsal jako jednu z možností přesně to, co jsem psal já.

Autor:  Freeman [ 24 led 2009 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

ladix píše:
opraveno bylo upadeny ocko ale tak sikovne ze to nebylo videt -diky za rady i pomoc :wink:


a si si isty ze ti to dobija lebo ak je alternator nezatazeny vznikaa vyssie napatie ako 14 V tak sa ti mohli odsrat diody?? nemeral si si ich?

Autor:  ladix [ 24 led 2009 18:40 ]
Předmět příspěvku: 

meril neboj dava 13.7V pri zapnutych svetlech zapnutem radiu a otevrenych dveri stabilni a to sem mel slabsi baterii

Autor:  AndyS [ 25 led 2009 01:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor

EwanS50 píše:
A když otočíš klíčkem(ještě nestartuješ) svítí kontrolka dobíjení? pokud ne, jsou to na 99,9% sjetý uhlíky...


skaldal píše:
A já si dovolím na 99,99% tipnout, že je to uhnilý očko na kabelu od altíku k baterce...


reagoval sem na tuto dvojici moznosti, tj ze bys predpokladal, ze by bylo upadly ocko a nesvitila kontrolka ;) To jedine ze by byly dve zavady zaroven.

btw uhnily ocko me bohuzel taky potkalo a to ve 2 v noci...

Autor:  skaldal [ 25 led 2009 11:27 ]
Předmět příspěvku: 

Já nepsal nic o dvou závadách, já jen z popisu závady vydedukoval, že bude upadlé očko u alternátoru a vysvětlil jsem mu, proč nesvítí kontrolka dobíjení (za běhu motoru samozřejmě), když to nedobíjí.

Autor:  duplux [ 25 led 2009 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Mam problem stejny,ale uhnile to ocko neni,teda spis je pod tou smrstovaci izolaci a zda se ze drzi,myslite ze bych tu izolaci radeji mel odloupnout?A ten tlusty cerveny jde primo k baterce?Koukal jsem ze je jeste priveden na prevodovku nebo co?Už nevim cim to muze byt,zarovka na dobijeni sviti jen hodne slabounce-ani bych si toho asi nevsim, kdybych nemel zrovna rozebranou pristrojovku,co by to mohlo byt?Jo a jinak bez zaplych svetel mam na baterce napeti okolo 10,6 V,zkratka to nedobiji...

Autor:  pista1 [ 25 led 2009 12:59 ]
Předmět příspěvku: 

duplux píše:
Mam problem stejny,ale uhnile to ocko neni,teda spis je pod tou smrstovaci izolaci a zda se ze drzi,myslite ze bych tu izolaci radeji mel odloupnout?A ten tlusty cerveny jde primo k baterce?Koukal jsem ze je jeste priveden na prevodovku nebo co?Už nevim cim to muze byt,zarovka na dobijeni sviti jen slabounce,co by to mohlo byt?Jo a jinak bez zaplych svetel mam na baterce napeti okolo 10,6 V,zkratka to nedobiji...


Tlustej od altíku jde ke startéru kde je stejným oko jako na altíku přišroubovaný pod šroubem společně s + kabelem od baterky. takže ještě může bejt klidně uklepanej tam.

Autor:  duplux [ 25 led 2009 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tam se prave zda ze ta potvora taky drzi,jeste to radsi prekontroluji,ale vypada to ok...proc je vubec na altiku ten jakoby treti vyvod a zadny drat tam k nemu nevede?vedou mi tam dva,jeden modry a ten tlusty cerveny,to je doufam normalni....

Autor:  AndyS [ 25 led 2009 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

tohle vypada na chybu v altiku. Zkus zmerit napeti na altiku (tlusty drat) bez nastartovani, nejspis tam uvidis stejne napeti jako na baterce a pri nastartovani to dobijet nebude. Pak hledej problem v uhlikach / regulatoru / diodach - proste uvnitr altiku.

Dva draty jsou vporadku, jeden je buzeni pres zarovku, druhy je silovy dobijeci. Ten treti ma mam dojem neco spolecneho s dieselem nebo co, nevim, urcite se to tady na foru uz resilo...

Autor:  duplux [ 25 led 2009 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dle tve rady promeril ten tlusty kabel na altiku vuci kostre a ukazuje to skutecne stejne napeti jako na baterce, kdyz neni nastartovany motor a kdyz nastartuju a merim na baterce tak se taky nemeni,naopak jeste odberem klesne...zkousel jsem i menit zarovku v budicich kdyby nahodou byla nejak v haji a nic...takze to bude urcite neco v altiku??? Nerad bych ho vyndaval zbytecne,ono v tyhle zime zadna lahudka lezet na betonu pod autem...Jinak ta zarovka je teda na buzeni?Takze kdyz jsem delal budiky,mel je vyndany a popojizdel s tim treba ke kamaradovi a zpet,tak jsem mel asi stesti (nebo spis nabitou baterku), ze me to nekde nenechalo,kdyz se bez ty zarovky ten altik nenabudi, ze?Vubec jsem nevedel ze je to buzeni altiku,myslel jsem ze je to obycejna kontrolka...

Autor:  AndyS [ 25 led 2009 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

zkus jeste zmerit napeti na tom druhem dratku (tenkem) pri zapnutem klicku do polohy 2 (bez nastartovani) - melo by tam byt o neco mensi napeti nezli na tlustem (ubytek na zarovce a do buzeni). Ale to, ze ti ta zarovka po nastartovani zhne znaci, ze ta cesta je vporadku a je chyba nekde v altiku, protoze nedodava dostatecnou energii ani sam sobe pro samobuzeni a tak zhne zarovicka...

A ano, bez zarovecky se altik nevybudi a tak nezacne generovat proud. Leda by tam nahodou vznikl nejaky pruboj / chytl vybuzeni od buhviceho dostacujici pro prvotni samovybuzeni - pak uz ta zarovka neni potreba.

Autor:  duplux [ 25 led 2009 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

ale ta zarovicka zhne fakt uplne minimalne,kdybych tam mel ten kryt budiku tak bych si toho mozna ani nevsim a myslel bych si ze nesviti...proste pri otoceni klicku do polohy dva se rozsviti tak na ctvrtinu toho co by ta zarovka mela svitit normalne a takto zustane i po nastartovani dokud to nechcipne,protoze se vytriska baterka...no je to docela zajimave...Jinak na tlustem kabelu je napeti 11,24 vuci kostre a na slabsim na altiku vuci kostre 6,64,neni to nejaky moc velky rozdil?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/