fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kontrolka baterky sviti i po startu a pri jizde
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=21743
Stránka 1 z 2

Autor:  standamora [ 10 úno 2009 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Kontrolka baterky sviti i po startu a pri jizde

Kontrolka baterky sviti i po startu a pri jizde, z leva vpredu je slyset chrceni, resp. jakysi druh hvizdani jako slaba meluzina. Specialne pri nizsich otackach, pri mirne velmi mirne stisknutem plynu. Kdyz otevru predek, pres zvuk motoru uz to nelze rozpoznat, ale z interieru je ten zvuk patrny. Cca tyden predtim se ve slabsi forme tento zvuk uz objevil. Baterka je uplne nova. Predem dekuji vsem za tipy co to je a pripadne jak se s tim vyporadat. Jsem totiz v cizine a servis je tu drahy, rad bych to zmaknul svepomoci. PS: mam escorta 99 v dieslu 1.8

Autor:  Ford [ 10 úno 2009 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

zkontrolovat napnutí klínaku jestli nejsou upadlé někde dráty a nokonec bych ještě zkontroloval uhlíky v altíku

Autor:  Michal EFI [ 10 úno 2009 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ja to mel taky a byl,to upadli drat na altiku :D,a to hvizdani by mohli byt loziska v altiku. :-),a zmer jestli ti to dobiji at si tu novou baterku nevyklepes :-D

Autor:  standamora [ 10 úno 2009 19:49 ]
Předmět příspěvku:  ten zvuk s tim asi nema souvislost

zkousel jsem po pulhodince nastartovat a ten zvuk uz se neozyva. Asi to s tim nesouvisi. Zitra zkusim promerit kabely mezi alternatorem a baterkou.

Autor:  Michal EFI [ 10 úno 2009 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mel upadlej ten propoj mezi starterem a altikem na altiku jde na to veskerej bordel ze silnice a to ocko uhnije :D

Autor:  AndyS [ 10 úno 2009 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

svitici kontrolka dobijeni znamena, ze se bud alternator netoci (prokluz remene), anebo nefunguje regulator(uvnitr altiku). Odpadly silovy kabel mezi altikem a starterem na tohle nema vliv.

Jedine, co by to mohlo byt s dratama je, ze by se drat buzeni (tenky) nekde dotykal kostry a tim tu zarovku uzemnoval, pravdepodobne skrze korozi (tudiz by se urcite napeti do alternatoru pro vybuzeni dostalo). Ale pravdepodobnejsi je ten prokluz / regulator.

Autor:  h4gis [ 10 úno 2009 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

jo jo bud prokluzuje řemen nebo seché ložiska jak už tu někteří psali, mrkni na něj jestli není sjetej,

Autor:  h4gis [ 10 úno 2009 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

Michal EFI píše:
Ja mel upadlej ten propoj mezi starterem a altikem na altiku jde na to veskerej bordel ze silnice a to ocko uhnije :D


ty tam nemáš šus plech? né že bych já ho tam měl :lol: :-D

Autor:  Michal EFI [ 10 úno 2009 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

8)

Autor:  h4gis [ 10 úno 2009 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

Michal EFI píše:
8)

jinak pěkný autko to tvoje cábro :wink:

Autor:  Michal EFI [ 10 úno 2009 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Díky :oops: ,je to takovej mazel :D

Autor:  standamora [ 11 úno 2009 21:01 ]
Předmět příspěvku:  tak mam vice info

takze. baterka je v poradku 12 V. Pri natoceni nad 2000 otacek stale 12 V, cili asi nedobiji jsem odvodil (jako nemam technicke vzdelani, naposledy na zakladni skole fyziku, takze sorry budu potrebovat polopaticke vysvetlovani). Prikladal jsem ke kablikum aj primo k baterce. Na altik se leze fakt blbe. Prizvednul jsem to a odspodu odzkousel remen. Ten je ok.. pak jsem objevil kabel, co mi zustal v ruce. Evidentne lezel na kostre,kde byt nemel. Protoze tam uz byl jeden navareny - z altiku. Cili, asi jak se z Vas vetsina shodla to bylo to ocko. A ted. Vubec se tam neda dostat. Po hodine snazeni jsem ten drat strcil na jedine volne misto u altiku. Matkou a podlozkou to jakymsi zpusobem lehce prichytil. Ten druhy neupadly kabel se tesne pred altikem rozdeloval a jeden mensi byl prichyceny na altiku na prostredni chyt. Ten horni byl obsazeny tim dobrym velkym kabelem.Takze jsem ten svuj zkousel usadit na ten jediny volny pripoj (cili pri pohledu odspodu ten nejblizsi ke mne, teda k podlaze). A pak. pripojuju baterku a zespoda z auta coud jak svina. Tak jsem to zase rychle odpojil. Neco jsem tam zmastil,ale nevim co. Pak jsem zaizoloval ten upadly drat a polozil ho na misto kde jsem ho na zacatku nasel (jinak je evidentne utaveny, buzirka byla uz pri nalezeni priskvarena, a dratky zkorodovane. Po ocku ani pamatku,ani po matce co by jej mela pridrzovat). Ted se kontrolka baterie po startu nerozsvici, ale ani na zacatku na tu chvilku, kdy se rozsvitit ma. Tak jak tak, s tou pristupnosti k altiku je to bida, stejne to budu muset asi nechat na nekom kdo ma na to cajk.

Proc mi to jiskrilo? resp. polopate jak vypada to zapojeni alternatoru. Dikec vsem fandum, co maji fordacke milacky.

Autor:  h4gis [ 11 úno 2009 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

myslím že by to chtělo vyfotit ale já mam od altíku 2 kable ten hrubý a jeden drobný, který ti signalizuje jestli dobíji altík nebo ne a ten hrubý se rozvojuje ke startéru a k baterce, teda jestli nekecám. vyfot to a hod to sem

Autor:  Michal EFI [ 11 úno 2009 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

Mam pro tebe spatnou zpravu ten altik bude muset ven :( ten kabel patri k tomu prvnimu silnejsimu a ten slabsi myslim modry je pro kontrojku prave toho dobijeni a ten treti sroubek na altiku je volny,ale jestli ze se coudilo tak jsi v altiku neco odpalil nejspis diody,tomu uz zas tak nerozumim ale altik bude muset asi ven,jeste se zkus mrknout na pojistky jestli nahodou :roll:

Autor:  AndyS [ 11 úno 2009 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

diody jsou jeste pred regulatorem - hned za kartacema, takze spis regulator.

Do alternatoru vedou pouze DVA kabely a to:
silovy - propoj na starter a ze starteru na baterku
budici - propoj do kaple na zarovku kontrolky dobijeni - spinanych 12v pres spinaci skrinku poloha 2.

Pokud tam mas vicero dratku, je to nejaky bastl. Taktez to privareni altiku neni nejak koser, altik ma mit zemeni skrze uchyty.

Treti vyvod na altiku je (to bohuzel nevim jiste) neco s kontrolou otacek pro diesel motory. Tlusty drat ma barvu cervenou, tenky drat ma (v mem pripade) barvu cernou s prouzkem.

ten tvuj volny kablik pravdepodobne nema s altikem vubec nic spolecneho a akorat sis neco (buh vi co) odpalil. To, jak popisujes, ze se rozdvojuje, tak to jsou ty jedine dva kabliky co k nemu vedou.

Merit ani koukat na ocka si fakt nemusel... Pokud to nebyl remen, byl to regulator (OK anebo kartace / diodovy mustek, porad to je ale uvnitr altiku). Jina moznost snad z tveho popisu neni mozna.

Autor:  standamora [ 11 úno 2009 22:58 ]
Předmět příspěvku:  no.. tebuch

No... vzal jsem to logicky a ono to asi logicky nebylo. Tri srouby, na dvou neco drzi. Tak jsem upadly drat prindal k tretimu sroubu. Cili to patrilo k tomu velkemu minusu nahoru. Takze oba dva silne kabely na jeden sroub k altiku? To abych se aspon z toho poucil :). Jak i kdybych to tam chtel pridelat napevno, tak bych musel ten altik vyndat. Neda se tam dostat ani prstama, natoz nejakym klicem na dotazeni. Zatim dik, jeste se pochlubim jak to dopadlo. Doufam ze to nebude drazsi nez auto samotne :).

Autor:  standamora [ 11 úno 2009 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Jeste me neco napadlo

Jak Andy psal, ze nema jit nic na kostru.Ze to je uzemnene uchycenim.Tak me tak napada, ciste teoreticky. Jestlize maji jit pouze dva kabliky z alternatoru. Ten tlusty a ten tenky na buzeni. To by teda slo. Jde to dolu na plech. Mozna se to pripeklo a prijde mi to privarene. A to co povazuju za druhy drat je jen pokracovani toho prvniho. Ze by to bylo proste jenom praskle ci prerezle v pulce. Obe dve ty pulky dratu odpadly na tu spodni hranu na kostre a pres tu se to propojilo akorat se to priskvarilo. Proto to jeste relativne dlouho jezdilo. Az ted kdyz jeden z tech dratu od kostry uhnil, tak to zacalo hlasit problem. Byly totiz pripadnuty dost u sebe. Nevim jestli je to uplna blbost. Kazdopadne to zitra jeste omrknu, jak je to s tim jak drzi na kostre ten drat co vede od altiku. Pak by jen stacilo propojit ty dva kusy k sobe. A doufat, ze jsem neodpalil nic v altiku tim propojenim na treti sroub, ze se zacadilo jen ... z... buzirky ci tak neco. Kez by :?

Autor:  standamora [ 11 úno 2009 23:18 ]
Předmět příspěvku:  nemate nekdo odkaz na obrazky zapojeni

Drazi Fordaci. Existovala takova knizka o Skodovce, kde bylo popsano vsechno do posledniho sroubku. Je neco takoveho na Forda? Chtel bych videt obrazek zapojeni toho alternatoru. Pokud byste nekdo nasel neco v elektronicke podobe, dik za odkazy. PS: mate nekdo tip, kolik mam k dispozici startu na baterku, pokud nedobijim. Je to 70 baterka (ciste orieantacne). Musim jezdit do prace, na pytel se to resi za pochodu tyhle opravy.

Autor:  duplux [ 11 úno 2009 23:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tady nejde ani tak o ty starty,ale o spotrebu energie pri jizde pokud ti to nedobiji...kort kdyz je povinne sviceni :wink: a i chod motoru si logicky odebira napeti z baterky...zalezi jak to mas do prace daleko ;)

Autor:  Michal EFI [ 11 úno 2009 23:56 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mi to nedalo a sel jsem se do auta podivat takze je to takhle na altiku mas tri sroubky a ty jsou oznacene B+(tam mam dva cervene drty pod jednim ockem) D+(tam je ten pro kontrolku modry)a W tam neni nic ten je volny tak snad pomuze :D ,jinak na tu baterku toho moc nenajezdis svitis topis atd a vse jde z baterky pokud to nedobiji 8)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/