fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Polemika o odemykání pátých dveří (klíč, tlačítko,...)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=22249
Stránka 1 z 2

Autor:  Tíša [ 09 bře 2009 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Polemika o odemykání pátých dveří (klíč, tlačítko,...)

Čau:)
Mám chviličku (opravdu chviličku, od včerejška) bleděmodrý Ford Escort 1,6 16V (66kW) z roku 1998 a pomalu se poznáváme.

Po koupi musel hned do servisu, kde spolknul 15k, ale musím říct, že za ty peníze jezdí teď moc pěkně. (přecházím z Felicie)

Nicméně už dlouho se motám kolem otevírání na DO, centrálu a otevírání kufru a pořád nemám ve všem jasno. Zkoušel jsem googlit a hledat v češtině i angličtině, nicméně mám pořád pár otázek.

První a zásadní je... Jezdím do školy a nabírám po cestě několik lidí, kteří si přirozeně chtějí dát věci do kufru a já doteď zatím vždy zhasínám motor, abych jim mohl kufr otevřít čudlíkem u ruční brzdy. Pokud to není vada mého kusu, tak mi to přijde hrozně nepraktické a neuvěřitelně hloupé a nechápu jaktože si na to nestěžují hromady lidí.

Častým jevem (hlavně u novějších aut) je vlastnost, že se kufr sám zamkne po nastartování v nějaké rychlosti nebo časovém intervalu. Aby vám na křižovatce někdo nevybral kufr. Nicméně můj Escort na kufru žádný čudlík nemá, což mi přijde také hodně nepraktické, ale nemá to cenu řešit. Řezat do auta nemám čas ani náladu.

Nezávisle na běhu motoru nebo povaze zamknutí auta se mi (po drobným obtížích) podařilo otevřít kufr master (červeným) klíčem, protože klíč s DO (IR) je jaksi omletý. Pravděpodobně bude stačit promazat a pojede to akorát, nicméně to neřeší můj problém.

Felicia neměla také čudlík, nicméně mechanická páka fungovala spolehlivě vždy a dokonce nebyla vprostřed ale nakraji u řidiče, takže jsem to preferoval před klíčem, když jsem přišel k autu.

Z toho všeho vyplývá... Lze vypnout tu vlastnost, že kufr nejde při nastartovaném motoru otevřít tlačítkem u ruční brzdy? Nechápu totiž funkci tohoto "ochraného" systému, když nemám na kufru čudlík.

Pokud mě radši někam odkážete, budu rád. Hledal jsem a nic slušného jsem nenašel. Tak se ptám vás profíků. Díky za odpovědi.

A jako doplňkový dotaz bych se rád zeptal, jak poznám, jestli mám v autě imobilizér. Jak je vlastně možné, že otevřu i nastartuju auto s červeným (master) klíčem, když v něm evidentně žádná elektronika není (leda hodně hubená) a jak je tedy auto chráněno proti odjetí se stejným klíčem co se mechanických částí týká?

Díky moc.

Autor:  dreamcatchers [ 09 bře 2009 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak předělání aby ti kufr šel otevřít za jízdy není složitá operace použij funkci hledat už se to tu řešilo.
A immo máš na 100% podle roku, pod hodinama by jsi měl mít kontrolku která bliká. A i v Master klíči máš čip který aktivuje Immo

Autor:  Mouse [ 09 bře 2009 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

tak imo tam bude a je to tak, že v tom plastu na klíči je čip (na vršku toho plastu je taková červená zátka a tam je) a v zapalování je druhá část (snímač?) a když strčíš klíč do zapalování tak obvod uzavře a k tomu otevírání kufru ty nemáš u levé nohy na podlaze tláhlo na otevření kufru? je to něco podobného jako u feliny

Autor:  Wizzy [ 09 bře 2009 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Imobilizér máš, nějaká mohutná elektronika v klíči netřeba, v plastu je zalisovaný jen malý čip, který se magneticky přečte cívkou, která je kolem spínačky. (kontrolní otázka, když jsi to nakousl, k čemu podle tebe je určen master klíč?) Jen tak mimochodem - ta felda měla nejspíš imobilizér taky, od určitého roku je to v EU povinné.
Co se týče oné nemožnosti otevřít elektricky kufr při nastartovaném motoru, to je vlastnost, nikoli chyba, je to z bezpečnostního důvodu, aby se to náhodou nestalo za jízdy a nezačaly z tebe lítat batohy na silnici. Mimochodem, když zamkneš auto, taky to nejde. Měl jsem to taky, takže jsem s tím taky trochu zápasil, ale je to o zvyku.
Obejít by to asi nějak šlo, teoreticky je akorát někam - k jednotce dálkáče, nebo možná ke spínači, to těžko říct - přiveden navíc drát od spínačky, který hlásí, že je zapnuté zapalování a pak nejde ten odskok kufru. Po jeho odpojení by to mohlo lít furt, ale najít ten správný drát, že...

Autor:  Tíša [ 09 bře 2009 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

2 dreamcatchers: Sám jsem působil na jednom fóru a vím jak je otravné, když se někdo nesnaží hledat sám, nicméně nemůžu to najít. Pomoz mi, prosím. Jde o mechanickou nebo elektronickou úpravu? A pokud jde o mechanickou nebo nějakou, která zasahuje do auta, umí někdo vysvětlit proč to je tak, jak to je tedy? Nevidím v tom smysl, rád bych to pochopil.

2 Mouse: Tyjo toho na masteru jsem si vůbec nevšiml, fakt tam je. Dost dobrý. A buď jsem naprosto slepej nebo na podlaze nic nemám. Spíš tam opravdu nic není.

Autor:  Tíša [ 09 bře 2009 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

2 Wizzy: Tuším, že master klíč slouží jako záloha co se mechanické části týká. A možná, já netuším, i té kódové částí týká. Stejně si asi budu muset nechat udělat nový klíč s DO popřípadě jenom tu mechanickou vložku, protože je omletý a nejde s ním zatím otevřít kufr. Což je opět nepraktické, ale tentokráte ne vinou auta samotného.

Už tedy začínám chápat i tu vlastnost. Lítání batohů z auta za jízdy, když bych omylem stisknul tlačítko dává smysl, nicméně mi povězte o kolik těžší by bylo tenkrát to napojit na rychloměr aby se to zamknulo až při rychlosti popřípadě proč vůbec není na kufru čudlík, který by řešil snad všechny mínusy? (Pokud nepočítám kombinaci čudlíku i kufru na DO, což je asi to nejlepší co může být)

Autor:  Wizzy [ 09 bře 2009 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ber to tak, že Escort je auto na hranici nižší a střední třídy, nemůžeš od něj čekat takové vychytávky. Navíc je to jedno z posledních aut, kde ještě není moc křemíku, je to všechno mechanika, elektrika a dráty.
I tak je jeho výbava v porovnání s ostatními auty ze stejné třídy a doby, řekl bych nadprůměrná. (klima, elektrika - okna, zrcátka, sedačka, vyhřívání sedaček, předního skla, kožené sedačky, to všechno na Escortu mohlo být)

Ad čudlík - čoveče a vidíš, mě nikdy nechyběl, mě to naopak připadalo jako plus, že tam není, o místo míň, přes které mi do auta někdo vleze. Stačí dva kroky před autem zmáčknout na klíči otevření kufru a pak jen zvednout vrata.

Autor:  Tíša [ 09 bře 2009 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

2 Wizzy: "...o místo míň, přes které mi do auta někdo vleze..." - na kufru máš zámek tak i tak a když máš čudlík, tak v něm je také zámek. Podle mě se tedy riziko nezvětšuje.

A nedivím se ti, že ti to nikdy nechybělo, když otevíráš na DO, to já nemám :-/

Výbavou auto rozhodně převyšuje stejné roky a cenové kategorie, proto ho také mám. (ABS, 2 pytle,...)

Nicméně ani tvůj kufr na DO neřeší mojí situaci, kdy zaparkuju u krajnice a chci otevřít kufr někomu, kdo leze do kufru.

Najde se někdo moc ochotný a najde mi něco bližšího o vypojení toho drátu, který by poté už nikdy nehlásil, že běží motor? Vězte, že jsem to opravdu hledal, ale asi nemám štěstí. Riziko toho, že to zmáčknu omylem, zatím risknu.

Autor:  Wizzy [ 09 bře 2009 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm... mělo by to být schované ve svazku, co vede z pojistkovky přímo do jednotky centrálu. Ta je někde v místech vlevo od pojistkovky. Mám takový dojem, jak jsem ležel na podlaze u řidiče a čučel jsem tam nahoru, tak tam v těch místech byla. A pokud dobře čumím do chytrých materiálů, tak by to měl mít na svědomí fialový drát s žlutým proužkem. Bez záruky ;-)

Autor:  Tíša [ 09 bře 2009 23:21 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se právě vrátil. Zašrouboval jsem si pěkně s odděláváním plastového krytu kolem celého prostoru pod volantem, který jsem nakonec sundávat nemusel.

A přišel jsem na následující. Je tam strašně moc kabelů, které jsou strašně moc nedostupné. Nicméně v jednom konektoru (bajoko tak 2 krát 8 pinů) byly všechny barvy pěkně různé a jeden opravdu fialový se žlutým proužkem. Po necelé hodině sem dokázal celý konektor vypojit a že to vyzkouším. Nastartuju a všechno funguje... zkouším, zkouším až jsem na to přišel. Nešli přední stěrače v ani jedné poloze ani jejich ostřikovače. Takže tím to asi nebude.

Další fialové se žlutými proužky, které jsem zahlédl byly ve velikých chumlech, ke kterým bych se dostal pravděpodobně jenom vyndáním celé pojistkové skříne i centrální jednotky, odděláním ještě více plastů a vypojením konektorů a vytažením někam na světlo. (Ano, měl jsem baterku.) Mám pravdu nebo si to dokázal vleže? (Gratuluji svým zádům, drží.)

Zatím ti moc díky, nikde jinde jsem takové materiály, jaké mi předkládáš, nenašel.

Autor:  skaldal [ 10 bře 2009 09:48 ]
Předmět příspěvku: 

Něco k tomu máš např. tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... n%ED+kufru nebo jak někdo někde psal, prostě přivést k tlačítku a dále k odskoku stálý + a nebo si tam dodělat otvírání lankem, což taky není nic složitého, jen dost odstrojování k protažení lanka, nebo si dodělat otvírání kufru na dálkáč.

A spec. pro Mouse: Když má otvírání kufru tlačítkem, tak tam páku s lankem nemá, v originále se obě varianty současně nedělaly. :wink:

Autor:  Mouse [ 10 bře 2009 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

mno tak soráč Skaldo, to jsem nečuchal, že se to nedělalo takto obojí, to se omlouvám

Autor:  Tíša [ 10 bře 2009 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

2 skaldal: Vypadá to zajímavě a ani ne moc těžce. Nicméně... já nemám potřebu se v tom hrabat. Mnohem radši bych pouze vypnul onu ochranu a používal stávající tlačítko. Přijde mi to jako nejúspornější a nejvýhodnější varianta. Můžeš vyvrátit nebo potvrdit Wizzyho rady?

Wizzymu zatím moc díky, počkám, až se ozveš, jestli si pamatuješ podrobnosti, jak si to dělal.

Autor:  skaldal [ 10 bře 2009 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Který Wizzyho rady máš na mysli??? Jediný co můžu potvrdit, že Escort je ještě starej krám, kde se nic nedá aktivovat/deaktivovat elektronicky. To se mi právě líbí v Galaxy, že tam se přes diag. kabel dá nastavit všechno možný, co má jak a kdy fungovat, co to má psát na displeji, jak maj pípat varovný tóny apod.

Autor:  Tíša [ 11 bře 2009 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

2 skaldal: Obejít by to asi nějak šlo, teoreticky je akorát někam - k jednotce dálkáče, nebo možná ke spínači, to těžko říct - přiveden navíc drát od spínačky, který hlásí, že je zapnuté zapalování a pak nejde ten odskok kufru. Po jeho odpojení by to mohlo lít furt, ale najít ten správný drát, že... Hmm... mělo by to být schované ve svazku, co vede z pojistkovky přímo do jednotky centrálu. Ta je někde v místech vlevo od pojistkovky. Mám takový dojem, jak jsem ležel na podlaze u řidiče a čučel jsem tam nahoru, tak tam v těch místech byla. A pokud dobře čumím do chytrých materiálů, tak by to měl mít na svědomí fialový drát s žlutým proužkem. Bez záruky


Najednou si uvědomuju, že to skoro zní, že je to celé čistě teoreticky, takže vlastně nemám šanci najít někoho, kdo to provedl, že? :)

Autor:  Nagant [ 11 bře 2009 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Řešil to Jimmy:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2065

Autor:  anthAn [ 03 kvě 2009 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se do toho dneska pustil a problém jsem vyřešil.. asi ne tak elegantně jak by to šlo, ale sundavat palubovku, abych našel relé, se mi kvůli tomu nechtělo.

Z kufru jsem vystopoval drát, který vede od servomotorku, nejdřív je bílý s červeným proužkem(viz foto) pak ale přechází v konektoru ještě v zadních vratech v bílý se zelenym proužkem(viz druhé foto) a tenhle pokračuje i ve svazku u nohou řidiče(viz třetí foto), kde stačí sundat takový ten plastový trojúhelník, pod kterým je zakrytý. Ve svazku jsou ale dva bílé dráty se zeleným proužkem, tak to chce vyzkoušet a až ho najdete, tak už si snad poradíte. Někde najít stálý + a buď přes další vypínač (tak jsem to udělal já, aby mi nějací cestující neotevřeli kufr za jízdy) a nebo to natáhnout do původního vypínače.
Obrázek Obrázek Obrázek

Autor:  dragon [ 03 kvě 2009 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

No a je to vyřešený :smt023

Autor:  anthAn [ 05 kvě 2009 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě dodám pár informací z naší "korespondence" s uživatelem Topper

Topper: ahoj,prosim te jen takovy asi dementni dotaz.cetl sem jak si udelal to otevirani ze jsi nasel ten kablik z 5 dveri a pres externi tlacitko napojil na staly plus.to chapu jen nejsem eletrikar tak nevim jak kdyz tam vedou dva stejny kable (bily se zelenym) poznam ktery je ten spravny jak to promerit?a za druhy kde jsi vzal stale plus?diky moc za rady

anthAn: je to asi tak...
*kterej z těch dvou to je jsem zjistil se zkoušečkou (dva dráty, žárovka dvě krokosvorky) jednu svorku jsem ukostřil (myslim že za pant dveří) a tou druhou svorkou jsem "procvak" drát (hodně jsem to zmáčknul, aby to propíchlo izolaci a dotklo se vodiče). Pak jsem zmáčknul tlačítko na otevření kufru to jede přes nějaký relé, který dává asi 5s impulz, kterej mi na těch 5s rozsvítil žárovku. Když jsem narazil na ten špatnej drát, tak jsem preventivně to procvaknutí zaizoloval elektrikářskou páskou.
*Stálej plus jsem našel v nějakým konektoru poblíž toho svazku. Tuším že byl červenočerný (ten konektor) s pěti vodiči rozloženými jako olympijské kruhy. a to + bylo na prostředním vodiči v řadě, kde jsou tři (tuším že byl zelenej s červenym pruhem, ale bez záruky a byl trochu silnější než ostatní to vim jistě)

Topper: tak super to chapu dik moc.ale jeste jeden problem:1)najdu ten staly plus a k nemu pripojim pomoci ty samoresny spojky plus do spinace novyho a z toho spinace dalsi kablik kterej pripojim na ten nalezeny kabel co vede z dveri.a tedka otazka,mam ten kabel precvaknout a napajet na ten co vede ze spinace nebo to mam jen pripojit zase pomoci ty samorezny spojky??dik a nebo muzes napsat jak si ty napojil ty kabely nerad bych pak vyhorel lol

anthAn: já tyhle rychlospojky nemam moc rád, může to oxidovat, vznikat velký přechodový odpory a tak... Já to dělal že jsem kabel povytáhnul od svazku a zapalovačem rozehřál(spíš zapálil) kus toho vodiče !ale bacha na ostatní dráty! a normálně nehtama to obnažil a další drát k tomu hezky připájil a zaizoloval (ideální jsou teplem smrštitelný bužírky, ty nemam, tak jsem to vyřešil zase elektrikářskou páskou).

Topper: takze ten kabel co vede z kufru si nejak neprestip?jen si k tomu pripajel ten od spinace??chpu to tak dobre

Topper: tak to mam hotovy a je to fakt super vychytavka!jinak se jeste optam,meril sem to multimetrem a kdyz to slo pres cudlik origo takze to slo jen pri vypnutym motoru tak tam slo do toho odskoku naky 9,9V a tedka tam vlastne pustim na tu chvili tech 12,6?nebude to necemu vadit?

anthAn: [1]jj, drát jsem nepřerušoval, jenom jsem to k němu připájil
[2]já to neproměřoval, ale všimnul jsem si že když to otvíram přes ten přidanej spínač, tak to tam víc "škubne" takže tam jde asi větší napětí, ale nějak to nehrotim, myslim že se s tim nic nestane

Snad to pomůže dalším lidem

Autor:  tomas.m [ 18 kvě 2009 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tiež mi vadilo otvárať kufor iba s kľúčom, keď som prišiel k autu a rovnako tak aj fakt, že pri naštartovanom motore, nejde otvoriť. Do pôvodnej elektroinštalácie som nechcel moc vŕtať, tak som si iba natiahol stále +12V do 5. dverí, kúpil modul centrál. zamykania na DO a zapojil ho na červeno-biely drôt na elektromagnete. Z toho modulu som použil iba oranžový vodič (výstup na svetlá). Vďaka tomu otváram kufor za akýchkoľvek podmienok všetkými tlačidlami na DO, pričom funkčnosť vnútorného tlačidla zostala nezmenená.
Takže aj toto je možnosť ako vyriešiť "chýbajúce" tlačidlo na kufrových dverách a "obmedzujúcu" funkčnosť tlačidla na stredovom tuneli.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/