fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

problém s cívkou
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=22269
Stránka 1 z 2

Autor:  scooby [ 10 bře 2009 21:41 ]
Předmět příspěvku:  problém s cívkou

Zdravím všechny Forďáky, můj Escort chytá jen na dva válce (přesněji na 1. a 4. válec). Kabely od svíček jsem zkoušel jiné, cívku také - nakonec jsem zjistil, že nejde proud do jedné cívky (Motorcraft). Potřeboval bych poradit, kde najdu zdroj napájení kabelu pro cívku. Případně co je v háji. Jestli je to jenom nějaké relé nebo počítač. Problém nastal, když jsem se vrátil asi z 6km trasy. Nato sednu do auta asi po 10min. a už jsem natočil jen na dva válce. Všem děkuji za případný názor či postřeh.

Autor:  EwanS50 [ 10 bře 2009 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.fordfans.cz/download_el.php
Tam bys měl najít schéma zapojení.

Autor:  scooby [ 11 bře 2009 18:38 ]
Předmět příspěvku:  problém s cívkou

OK, díky. Já sám se moc ve schématech nevyznám, ale dám nahlédnout kamarádovi, který mi právě zjistil, že tam nejde proud. Budeme se s tím nějakou chvilku prát, protože jsme oba pracovně vytížení. Dám potom všem vědět jak to dopadlo.

Autor:  Krtek-NA [ 11 bře 2009 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Teď nevím jestli nekecám, nemám schéma, ale + je společnej a kostra řízená, takže pokud tam nic není prošel bych kabeláž. :wink:

Autor:  scooby [ 11 bře 2009 21:23 ]
Předmět příspěvku:  problém s cívkou

Jasně, projdem kabely a uvidí se. Hlavně, aby to nebylo nic závažného. To bych to mohl rovnou shodit ze skály :roll: (samozřejmě nic proti Fordu) :wink: Nicméně to auto už má taky něco za sebou.

Autor:  Ford [ 11 bře 2009 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

mám pocit že to právě je naopak kostra je společná a plus je v tom konektoru na 1 a na 3 pinu

Autor:  scooby [ 12 bře 2009 00:01 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, taky bych se podle schémat přikláněl k tvému názoru, ale zatím jsem se k tomu nedostal. Uvidím co přinese konkrétní měření a uvidí se.

Autor:  Krtek-NA [ 12 bře 2009 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

Takže pánové donutili jste mě kouknout se na schéma a s EECV (to se tě netýká) je společné + a kostrou je to řízeno z ECU. A EECIV to má taky tak jen to nejde přímo do ECU, ale je tam EDIS. Důležitý je že plus je společnej, tak otoč klíčem a měř co ti kde chybí :wink:
Je to potřeba pořádně proměřit :wink:

Autor:  Krtek-NA [ 12 bře 2009 14:55 ]
Předmět příspěvku: 

hele teď nad tím tak přemýšlím, jak do jedný cívky nejde??? Tam je snad jedna čtyřvývodová, nebo ne???
Přesně kdyžtak popiš měření a napiš mi co tam je a jak to vypadá. :wink:

Autor:  scooby [ 12 bře 2009 15:07 ]
Předmět příspěvku:  problém s cívkou

Hledal jsem EDIS a nemůžu to najít (teda tam kde má být - není). Jestli někdo ví kde je, tak písněte. Obávám se ale, že tenhle model co mám to už má v EEC :cry: což je ta horší varianta. Měl jsem dnes EEC IV venku a kontroloval kontakty, ale nemám zkoušečku, takže musím počkat na kamaráda. Zjistil jsem jen, že kabel, který vede do cívky, nejspíš aspoň podle barev vede skutečně rovnou do EECčka. Nevíte někdo, kdyby náhodou došlo k tomu, že budu muset pořídit tu EEC jinou, kolik bude stát? Nejspíš to vezmu určitě z vrakáče. Díky

Autor:  scooby [ 12 bře 2009 15:12 ]
Předmět příspěvku:  problém s cívkou

Jasně, je tam jedna cívka, ale skládá se ze dvou uvnitř. Každá má na starost 2 válce. Teda aspoň tak mi to tlumočil kamarád (automechanik). No nejlepší není :wink: , ale zatím mi dal do kupy všechno. Uvidím

Autor:  Krtek-NA [ 12 bře 2009 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

no tak otoč klíčem a napiš co jsi naměřil na kontaktech, bude tam pouze jeden plusovej a ostatní dva jdou do EDIS. Ty potom musíš proměřit na odpor až k EDIS jestli nejsou přerušený (ten jeden co nejde).
Pak uvidíme co dál :wink:

Autor:  Wizzy [ 12 bře 2009 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

Krtku, EDIS je u jeho auta už nejspíš součástí řídící jednotky. A cívka má tři kontakty - jeden je společný a druhé dva jsou pro každou půlku cívky. (jak jsem už mockrát psal, 1.-4. a 2.- 3. válce jsou u Zmetca psřažené a pálí současně)

Autor:  Krtek-NA [ 12 bře 2009 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

jo to já vím, že to je společný, nikde jsem nic takovýho nepsal..., ale EDIS je součástí až EECV??? To netuším, každopádně má někde botu ve vedení, musí holt jít po kabelech a na konci bude buď ECU, nebo EDIS :wink:

Autor:  scooby [ 16 bře 2009 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dal řídící jednotku na otestování, protože vše nasvědčovalo tomu, že ničím jiným to asi nebude. Myslel jsem nejdřív, že to budou dělat nejrůznější čidla v motoru, které budou ŘJ ovlivňovat, ale nakonec jsme všechny postupně vyloučili. Naštěstí mám člověka, který tu EEC prověří zadarmo nebo za zanedbatelnou částku a pokusí se jí dát případně i dohromady. :wink: Tak uvidíme - dám každopádně vědět.

Autor:  Floki [ 16 bře 2009 23:18 ]
Předmět příspěvku: 

Edis je v řídicí jednotce i v EECIV

Autor:  Krtek-NA [ 16 bře 2009 23:43 ]
Předmět příspěvku: 

Každopádně je to jedno... to měření se zdá jako přísně tajný, takže nemůžem postupovat dál... :!:

Autor:  scooby [ 01 dub 2009 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

Problém vyřešen - byla to skutečně řídící jednotka. Dalo to práci jí sehnat, ale nakonec auto jezdí. Jak k tomu mohlo dojít - nevím. Kamarád říkal, že Ford na ty jednotky trpěl. Samozřejmě mi to asi spousta lidí vyvrátí, ale skutečnost je taková, že jsem ji musel vyměnit. Všem děkuji za postřehy a názory. Bez vás bych se nikdy nedopátral k příčině poruchy. To myslím vážně. Ještě jednou všem díky.

Autor:  tomin [ 01 dub 2009 20:19 ]
Předmět příspěvku: 

Ze trpel na jednotky ? To jsou, podle mne, kecy. Jses prvni o kom slysim ze mu odesla ECU od Forda. Siemens - to je jina. Tam by mohly majitele Opelu s 1.8 motorem vypravet.

Autor:  scooby [ 01 dub 2009 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

ja se tady nemíním s nikým hádat. Prostě jsem vyměnil počitač a auto jede. Jestli jsem měl smůlu jenom já, to nevím. Dal jsem na lidi, kteří tvrdili, že ty jednotky odcházely. Jak je vidno, jejich slova se naplnila. Samozřejmě nechci, aby se tím řídili všichni, ale ta možnost, že odejde řídící jednotka, tu je.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/