fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Napětí v elektroinstalaci
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 19:31 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Už podruhé v krátké době mi odešla žárovka osvětlení SPZ, tak jsem začal pátrat a naměřil jsem na baterce při běžícím motoru 16,5V. Je to normální, nebo je to moc? Jinak tohle napětí je takřka neměnné při jakýchkoli otáčkách i při zapnutých světlech, mlhovkách, apod, takže regulátor zřejmě funguje. Kdysi ještě se starou baterkou jsem naměřil něco přes 14V.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 19:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Napětí by ti nemělo určitě překročit 14.5V :!:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2005 12:48 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Příčina nalezena. Vadný multimetr, přeměřoval, h..zl. Není nad to, když má člověk vlastní vercajk. Ve skutečnosti je tam plus minus 13,8 V, a to pořád, nezávisle na otáčkách a odběru.

Když už jsme u toho napětí - kde se vlastně nachází regulátor a jaké by mohlo mít případné přepětí důsledky (krom likvidace baterky a žárovek)? Je ŘJ nějak ochráněna?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2005 22:22 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
George V. píše:
Příčina nalezena. Vadný multimetr, přeměřoval, h..zl. Není nad to, když má člověk vlastní vercajk. Ve skutečnosti je tam plus minus 13,8 V, a to pořád, nezávisle na otáčkách a odběru.

Když už jsme u toho napětí - kde se vlastně nachází regulátor a jaké by mohlo mít případné přepětí důsledky (krom likvidace baterky a žárovek)? Je ŘJ nějak ochráněna?

No ridici jednotka jiste chranena bude a dobre,regulator je soucasti alternatoru a to ze neni v poradku bzs predevsim poznal bud na zarovkach(viz chvalne zname problemy Fabie + H7 coz potvrdim i vlastni zkusenosti).Baterku abys timto oddelal to asi ne ale dobre ji prebijeni jiste take nedela.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2005 07:24 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Regulátor součástí alternátoru? Možná nějakej hrubej regulátor výkonu, ale aby to drželo 13,8V nezávisle na otáčkách a odběru, to už vyžaduje nějakou brutální elektroniku a ta se přeci do alternátoru nevejde....

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2005 07:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Regulátor je opravdu přímo v altíku... to není jako u Š120 :D

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2005 11:51 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To se mi furt nějak nepozdává, protože ta regulace je na ty proudové odběry opravdu velice přesná. Pokud by ta regulace byla v altíku, pak bych předpokládal nějakou vazbu na jeho buzení; to by ta elekronika nemusela zabrat tolik místa...ale ta přesnost??? :?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2005 19:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
George V. píše:
To se mi furt nějak nepozdává, protože ta regulace je na ty proudové odběry opravdu velice přesná. Pokud by ta regulace byla v altíku, pak bych předpokládal nějakou vazbu na jeho buzení; to by ta elekronika nemusela zabrat tolik místa...ale ta přesnost??? :?


Samozřejmě regulace ovládá buzení altíku, je to docela malá součástka - zjednodušeně komparátor, co porovnává napětí altíku s referenčním a podle toho ovládá výkonovej tranzistor, kterej přibudí, nebo odbudí altík(větším či menším proudem do budícího vinutí). Do buzení nejde zas takový proud, tak se regulátor vejde do altíku.
A proč by to nemělo být přesný? Je to elektronika, na rozdíl od mechanickýho regulátoru pracuje přesnějš a velmi rychle.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2005 10:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Teď jsem měřil napětí na aku ve svém autě. Za klidu 13,5V, po nastartování roste několik minut po setinách voltu od cca 14,30 V do 14,85V (měřeno digitálním multimetrem). Pokud zapnu světla a vyhřívání zadního skla, klesne tak zhruba na 14,5 - 14,6V. Lze těch 14,85V ještě považovat za normální napětí či nikoli?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2005 13:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak zdá se, že tak velká naměřená hodnota napětí je způsobena špatně měřícím digitálním multimetrem - ukazuje víc. Mám ho už spoustu let, asi se u toho už nedá počítat s kdovíjakou přesností, možná tam už vystárl nějaký dělič...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2005 12:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
Nagant píše:
Tak zdá se, že tak velká naměřená hodnota napětí je způsobena špatně měřícím digitálním multimetrem - ukazuje víc. Mám ho už spoustu let, asi se u toho už nedá počítat s kdovíjakou přesností, možná tam už vystárl nějaký dělič...

Zkus v tom měřáku vyměnit baterku, možná je slabá a pak ten přístroj kecá.

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2005 10:06 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Maskot píše:
...Baterku abys timto oddelal to asi ne ale dobre ji prebijeni jiste take nedela...


Neodělal? Ale docela spolehlivě! Kámoš měl dřív Subaru Leone a jeden z místních "specialistů" se mu vrtal v elektrice a něco mu tam pokuXvil, takže mu to začalo přebíjet. Což nevěděl, normálně s tím jezdil a jednou při delší jízdě si někde dal pauzu, pak do toho sednul, otočil klíčem, že nastartuje a ta baterka normálně VYBOUCHLA :smt073 Ono totiž při přebíjení se v olověném akumulátoru uvolňuje vodík a pak stačí jiskra (pokud je baterka už dostatečně zlikvidovaná, že se v ní utrhne elektroda, tak to může zajiskřit) a z baterky je bomba. Takže měl kyselinu a kusy baterky po celým motoru, docela mňamka.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 12:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Podle knihy by melo byt v siti 13.5V u me pri bezicim motoru 13.7V

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz