fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Napětí v elektroinstalaci
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=2357
Stránka 1 z 1

Autor:  George V. [ 29 dub 2005 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Napětí v elektroinstalaci

Už podruhé v krátké době mi odešla žárovka osvětlení SPZ, tak jsem začal pátrat a naměřil jsem na baterce při běžícím motoru 16,5V. Je to normální, nebo je to moc? Jinak tohle napětí je takřka neměnné při jakýchkoli otáčkách i při zapnutých světlech, mlhovkách, apod, takže regulátor zřejmě funguje. Kdysi ještě se starou baterkou jsem naměřil něco přes 14V.

Autor:  dj.DEKL [ 29 dub 2005 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

Napětí by ti nemělo určitě překročit 14.5V :!:

Autor:  George V. [ 30 dub 2005 12:48 ]
Předmět příspěvku: 

Příčina nalezena. Vadný multimetr, přeměřoval, h..zl. Není nad to, když má člověk vlastní vercajk. Ve skutečnosti je tam plus minus 13,8 V, a to pořád, nezávisle na otáčkách a odběru.

Když už jsme u toho napětí - kde se vlastně nachází regulátor a jaké by mohlo mít případné přepětí důsledky (krom likvidace baterky a žárovek)? Je ŘJ nějak ochráněna?

Autor:  Maskot [ 30 dub 2005 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Příčina nalezena. Vadný multimetr, přeměřoval, h..zl. Není nad to, když má člověk vlastní vercajk. Ve skutečnosti je tam plus minus 13,8 V, a to pořád, nezávisle na otáčkách a odběru.

Když už jsme u toho napětí - kde se vlastně nachází regulátor a jaké by mohlo mít případné přepětí důsledky (krom likvidace baterky a žárovek)? Je ŘJ nějak ochráněna?

No ridici jednotka jiste chranena bude a dobre,regulator je soucasti alternatoru a to ze neni v poradku bzs predevsim poznal bud na zarovkach(viz chvalne zname problemy Fabie + H7 coz potvrdim i vlastni zkusenosti).Baterku abys timto oddelal to asi ne ale dobre ji prebijeni jiste take nedela.

Autor:  George V. [ 01 kvě 2005 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

Regulátor součástí alternátoru? Možná nějakej hrubej regulátor výkonu, ale aby to drželo 13,8V nezávisle na otáčkách a odběru, to už vyžaduje nějakou brutální elektroniku a ta se přeci do alternátoru nevejde....

Autor:  dj.DEKL [ 01 kvě 2005 07:52 ]
Předmět příspěvku: 

Regulátor je opravdu přímo v altíku... to není jako u Š120 :D

Autor:  George V. [ 01 kvě 2005 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

To se mi furt nějak nepozdává, protože ta regulace je na ty proudové odběry opravdu velice přesná. Pokud by ta regulace byla v altíku, pak bych předpokládal nějakou vazbu na jeho buzení; to by ta elekronika nemusela zabrat tolik místa...ale ta přesnost??? :?

Autor:  MV [ 01 kvě 2005 19:52 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
To se mi furt nějak nepozdává, protože ta regulace je na ty proudové odběry opravdu velice přesná. Pokud by ta regulace byla v altíku, pak bych předpokládal nějakou vazbu na jeho buzení; to by ta elekronika nemusela zabrat tolik místa...ale ta přesnost??? :?


Samozřejmě regulace ovládá buzení altíku, je to docela malá součástka - zjednodušeně komparátor, co porovnává napětí altíku s referenčním a podle toho ovládá výkonovej tranzistor, kterej přibudí, nebo odbudí altík(větším či menším proudem do budícího vinutí). Do buzení nejde zas takový proud, tak se regulátor vejde do altíku.
A proč by to nemělo být přesný? Je to elektronika, na rozdíl od mechanickýho regulátoru pracuje přesnějš a velmi rychle.

Autor:  Nagant [ 26 zář 2005 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Teď jsem měřil napětí na aku ve svém autě. Za klidu 13,5V, po nastartování roste několik minut po setinách voltu od cca 14,30 V do 14,85V (měřeno digitálním multimetrem). Pokud zapnu světla a vyhřívání zadního skla, klesne tak zhruba na 14,5 - 14,6V. Lze těch 14,85V ještě považovat za normální napětí či nikoli?

Autor:  Nagant [ 11 říj 2005 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak zdá se, že tak velká naměřená hodnota napětí je způsobena špatně měřícím digitálním multimetrem - ukazuje víc. Mám ho už spoustu let, asi se u toho už nedá počítat s kdovíjakou přesností, možná tam už vystárl nějaký dělič...

Autor:  Slow D [ 14 říj 2005 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Tak zdá se, že tak velká naměřená hodnota napětí je způsobena špatně měřícím digitálním multimetrem - ukazuje víc. Mám ho už spoustu let, asi se u toho už nedá počítat s kdovíjakou přesností, možná tam už vystárl nějaký dělič...

Zkus v tom měřáku vyměnit baterku, možná je slabá a pak ten přístroj kecá.

Autor:  Wizzy [ 15 říj 2005 10:06 ]
Předmět příspěvku: 

Maskot píše:
...Baterku abys timto oddelal to asi ne ale dobre ji prebijeni jiste take nedela...


Neodělal? Ale docela spolehlivě! Kámoš měl dřív Subaru Leone a jeden z místních "specialistů" se mu vrtal v elektrice a něco mu tam pokuXvil, takže mu to začalo přebíjet. Což nevěděl, normálně s tím jezdil a jednou při delší jízdě si někde dal pauzu, pak do toho sednul, otočil klíčem, že nastartuje a ta baterka normálně VYBOUCHLA :smt073 Ono totiž při přebíjení se v olověném akumulátoru uvolňuje vodík a pak stačí jiskra (pokud je baterka už dostatečně zlikvidovaná, že se v ní utrhne elektroda, tak to může zajiskřit) a z baterky je bomba. Takže měl kyselinu a kusy baterky po celým motoru, docela mňamka.

Autor:  Lukas1 [ 17 říj 2005 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Podle knihy by melo byt v siti 13.5V u me pri bezicim motoru 13.7V

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/