fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kontrolka Brzdovky - Důležité!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=24019
Stránka 1 z 1

Autor:  Kubi [ 09 čer 2009 00:43 ]
Předmět příspěvku:  Kontrolka Brzdovky - Důležité!

Zdárek lidi. Včera jsem dělal pakny, prasátka a samostavy.. Při výměně prasat jsem ucmrdnul brzdovku, odvzdušňoval a tak dál, znáte to... A Teď velice důležité! Zjistil jsem, že ač mi kontrolka při zatažení ručky svítí, při poklesu plováčku ve snímači hladiny brzdovky, nebo stisku žlutého testovacího tlačítka NESVÍTÍ....

Zkoušel jsem jen tak na rychlo přecvaknout z druhýho esca, co mam na díly, 100% funkční plováček a taky nic. Koukal jsem na schéma, zkoumal, Buď někdy kuchlá zem k plováčku a nebo toho se bojim Paní pojistkovka na přelet. Ale vzhledem k tomu, že zem je brána právě z ní to tak odhaduju. Neměl jsem čas, tohle zkoumat, už bylo pozdě... Proměřím, zkusím...

Ale. Čekal bych, že tenhle systém bude 100% bezpečnostní, čili při kterékoliv možné poruše tohoto obvodu se kontrolka rozsvítí a ku překvapení, stačí odpojit kostru...

Takže vám, co nevěříte hadičkám, pístkům, prasátkům, ABS, pumpě a dalším doporučuju čas od času si tuhle funkci prověřit.

Možná zejtra na to mrknu, tak napíšu, kde byla chyba.

Autor:  Kubi [ 09 čer 2009 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

Takže 100% fungující plováček z esca na díly byl 100% taky KO stejně, jako ten, který jsem tam měl. Problém byl v korozi kontaktů plováčku. Jednoduše rozebratelná, vyčistitelná a opravitelná věc. Akorád teda škoda, že to není vyřešený tak, aby i při poruše kontrolka svítila. Zrovna tohle není sranda, zvlášť, po zásahu do do sestému brzd, kdy by člověk měl jistotu, že se brzdovka neztrácí..

Autor:  Ford [ 10 čer 2009 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

pokud máš málo brzdovky tak by ti měla blikat kontrolka ruční brzdy

Autor:  Standa [ 10 čer 2009 08:15 ]
Předmět příspěvku: 

To Ford: vždyť o této kontrolce je celé toto téma.

Autor:  skaldal [ 10 čer 2009 12:34 ]
Předmět příspěvku: 

A hlavně ta kontrolka nebliká, jen podle vstupního signálu od plováku buď svítí nebo ne.

Kubi, jak může 100% funkční plovák KO? Kde jsi teda přišel k té 100% funkčnosti? :lol:

Autor:  Kubi [ 11 čer 2009 02:32 ]
Předmět příspěvku: 

Stačí se podívat na schéma. Na žárovičku kontrolky jde plus a přes vlákno vede dále na spínač ručky a pak na spínač plováčku. Buď přes jeden a nebo přes druhej spínač pak na kostru. Spojením dvou drátů dochází k takzvanému zkratu. Nad řidičem, pod stěračem, od pantáty vedou dráty....

To skaldal:
Mno před rokem jsem na tom vraku dělal brzdy a po odvzdušnění mi kontrolka svítila. Plováček fungoval. Potom přišla zima, mráz, spěch a já jsem boural, odstavil, rozebral a vyňal 100% funkční plováček. Ten jsem pak proměřil diodovym testem a ten vyšel pozitivním pískáním, čili jsem ho bral za slovo.. Ovšem mikroampéry multimetru měřícího měřeným prošly, však miliampéry žárovičky již ne. Proto jsem mu já husa věřila..


HA HA HA

Autor:  Kubi [ 11 čer 2009 02:42 ]
Předmět příspěvku: 

Z tohohle tématu vyplývá spíš, že mě zaráží ta nejistota funkce... Pokud mi odejde kontrolka oleje, poznám to, než nastartuju, pokud dobíjení, taky tak. Pokud od airbagů, poznám taky. Po zapnutí elektriky se mi všechny ukážou. I ta BRZDOVKA, při zatažení ručky, ALE... je tu jedno ale. Pokud mi nacáká brzdovka přímo do spínače plováčku, kontakty rychle zoxidujou, budu si vesele myslet, že je všechno OK. Hadička prdnout může, odvzdušňovák urazit můžu, prasátko může zvrecet vrzdovku a já budu vědět prd..

Při tom, kdyby to bylo udělaný inverzí:
máme kontakt - nesvítí
nemáme kontakt - svítí
o dos by se zvýšila efektivita této kontrolky... (při přerušení vodičů, zkorodování kontaktů, odpojení konektoru, atd...)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/