fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Alternátor, dobíjení ...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=2495
Stránka 1 z 23

Autor:  Návštěvník [ 15 kvě 2005 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Alternátor, dobíjení ...

Závada:(něco s elektrikou) Mám novou baterii asi 4 dny ,když to natočim tak vše ok ale za chvíli začne zlobyt přístrojová deska (začne svítit ABS ,přestane ukazovat otáčkoměr ,posilovače řízení také přestanou fungovat) celé auto zhasne a nejde už ani natočit.Za pul hodiny zase naskočí a problém se opakuje.mám podezření na alternátor že nedobýjí baterii a baterie se prostě vybyje..
PORADTE[/b]

Autor:  Pavel Handlovský [ 16 kvě 2005 07:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak si zmeraj napatie na baterii pred nastartovani a po nastartovani. Ci klesa alebo nie. Ak klesa tak je problem s dobijanim a ak nie tak niekde inde.

Autor:  NTI [ 16 kvě 2005 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

Co myslis tou chvli? ... na batarku by to melo zvladnout dyl nez chvili ;)

Autor:  mr.rus [ 16 kvě 2005 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

Překontroluj vodiče od altíku , já měl totéž a bylo to nalomeným očkem na kabelu. A taky můžou být zoxidované - čili odšroubovat a očistit .

Autor:  Návštěvník [ 16 kvě 2005 13:15 ]
Předmět příspěvku: 

sem objednanej do servisu .řikali že to bude asi jen špatně seřízenej altík na nabýjení

Autor:  Návštěvník [ 17 kvě 2005 16:49 ]
Předmět příspěvku: 

tak je to vyřešený kabely byly starý a naprd.daly mi tam nový ale za 500.-
Nevim zdá se mi to dost

Autor:  Tom69 [ 17 kvě 2005 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

PŘIBYL píše:
tak je to vyřešený kabely byly starý a naprd.daly mi tam nový ale za 500.-
Nevim zdá se mi to dost



to je akorát 350,- na hoďku + materiál + 19% DPH

Autor:  Návštěvník [ 28 črc 2005 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

tak ma ford nechal prvýkrát stáť na ceste - prestal dobíjať ( ovšem neráčil o tom informovať kontrolkou) ... som celkom nasraný
všimol som si len taký zvláštny zvuk, tipoval som to na alternátor, ale keďže som mal celkom naponáhlo a kopec roboty pred sebou, dúfal som, že je to len niečo v ložisku.
Za chvílu začalo auto šklbať, a keď som zhasol motor už som ho nenaštartoval - uprostred divočiny. Šťastie že bol signál na mobil ... a mal ma kto odtiahnuť naspäť ...
teraz už len čakám na sumu čo mi zavolajú zo servisu :(
auto vydržalo až 1 rok po kúpe bez poruchy ...

Autor:  Návštěvník [ 28 črc 2005 14:30 ]
Předmět příspěvku: 

opravené na počkanie - 2200Sk diódový mostík + 300Sk práca

Autor:  Slow D [ 16 pro 2005 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Jaké napětí vám dává alternátor u Escorta TD ?

Já jsem to před nedávnem měřil a bylo to 13,8V naprázdno a 13,7V po zapnutí světel.
Přijde mi, že to je docela málo. Jezdím teď totiž často na krátké vzdálenosti a baterka se tak nestačí úplně dobít.

Autor:  Návštěvník [ 16 pro 2005 14:10 ]
Předmět příspěvku: 

napeti by melo byt 13,8-14,3Voltu jak na volnobeh tak pri zvysenych otackach i pri zaplych spotrebicich.

Autor:  ACEMajky [ 17 pro 2005 13:50 ]
Předmět příspěvku: 

Volnobeh 14,3V a pri jizde se zapnutymi svetli 13,8V

Autor:  Návštěvník [ 29 pro 2005 17:12 ]
Předmět příspěvku:  nedobíjí - kde hledat příčinu ?

Ahoj,

prosím o radu, co bych měl zkontrolovat a kde přesně, abych u auta netvrdnul příliš dlouho, auto parkuju venku na ulici a je tam celkem zima.

Nedobíjí se mi baterka, pokud nastartuju přes kabel nebo doma nabitou baterku tak motor naskočí, kontrolka dobíjení zhasne. Napětí do baterky nejde, ověřeno.

Teď potřebuju zjisit, zdali napětí nejde z alternátoru, nebo je problém někdě v kabeláži.

Nejsem si jistý, kolik by mělo jít z alternátoru kabelů. Včera jsem tam krátce mrknul a mám dojem, že z alternátoru vede v takový větší bužírce jeden drát k cívce od startéru. Podle schématu dobjíjení je ale jedna cesta baterka + <-> startér motor 30 <-> Alternátor 31 a druhý kabel by měl jít od alternátoru kabelem z 61 do ukazetele baterie 2 v palubovce, takže by tam měli být dva ?

Včera jsem si k autu na chvíli lehnul při běžícím motoru a zkusil jsem na cívce u startéru někde najít napětí od alternátoru, ale bylo tam pouze to co lezlo z baterky (jsou tam myslím tři uchycení, ale nevím na kterém z nich to bylo). Dneska se chystám, že zkusím trošku naříznout bužírku u drátu blízko u alternátoru, jestli tam něco naměřím a jestli tam náhodou nevedou dva kabely. Uchycení kabelu v alternátoru je mám dojem schovaný pod krytkou, kterou bych musel zřejmě sundat, abych šahnul přimo na kontak v alternátoru, jestli dobíjí či nikoliv. Nafocený to nemám, domů se dostanu až za tmy a budu tam blbnou na zemi v sněhové závěji.

Četl jsem zde asi tři související témata, kde bylo napsáno, že kontrolka dobíjený zhasínala, ikdyž byl nakonce problém v alternátoru, takže jsem z toho vážně zmatenej.

Pokud jsem to napsal alespoň trochu srozumitelně, díky za vaše rady.
http://sweb.cz/stepan.weiss/el_schema.gif[/url]

Autor:  Tom69 [ 29 pro 2005 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

já mněl podobnej problém kontrolka svítila ale občas zhasla už jsem se hrozil že altík se odporoučel nakonec to bylo jen uhnilé očko kabelu na altíku

Autor:  Návštěvník [ 29 pro 2005 23:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tome, díky za radu, tak mám to samý. Nastřihnul jsem černou bužírku kus od alternátoru, a jsou tam dva kablíky, modrý a červený, přesně podle el. schématu. Zatáhnul jsem za červený a šel vytáhnout a na konci uhnilí očko.

Tak dál už to zvládnu :)

Autor:  Tom69 [ 30 pro 2005 06:52 ]
Předmět příspěvku: 

Není zač ani sem se neumazal a nemusel si lehat pod auto do sněhu :D

Autor:  mrazik [ 30 pro 2005 15:21 ]
Předmět příspěvku: 

Přidávám se do spolku. Měl jsem uhnilé očko u startéru na kabelu, co vede od altíku. Začala žhnout kontrolka dobíjení.

Autor:  nicus [ 30 pro 2005 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Kontrolka

Zdravím.
Mám sice problém jiného rázu, ale přesto bych se chtěl zeptat, jestli je normální, že když zapnu vetší spotřebiče (světla, vyhřívání okna, radío a pod.) najednou, tak se lehce rozsvítí kontrolka dobíjení. Opravdu ne moc. Je to vidět jen ve tmě a spíš jen žhaví než svítí, ale docela mi to vadí. Atomechanik mi řekl, že je to normální, ale moc se mi tomu nechce věřit.

Autor:  MV [ 30 pro 2005 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

Měřil jsi napětí přímo na altíku a na baterce? Bez spotřebičů a když je zapneš? Pokud je úbytek na přívodu od altíku k baterce, tak můžou být někde po cestě špatný(zoxidovaný) kontakty. Pokud klesne napětí i na altíku při zátěži, tak může být problém v něm(regulátor, uhlíky), nebo prostě nestíhá ten odběr. Svítí ti ta kontrolka jen na volnoběh a zhasne po přidání plynu?
Mně kontrolka dobíjení nesvítí, ani když s motorem na volnoběh zapnu dálkový světla, vyhřívání předního i zadního skla(+zrcátek), ventilátor. A to je dohromady dobře nějakejch 50-60A.

Autor:  nicus [ 30 pro 2005 23:09 ]
Předmět příspěvku: 

Já to chtěl měřit, ale pak bylo léto a nějak jsem na to zapoměl a dneska když jsem po čase vyjel a byla tma, tak mě to mlátilo do očí celou cestu. Až se trochu oteplí, tak se na to podívám. Alespoň vím, že normální to není, tak to začnu řešit. On ten alternátor by chtěl stejně trochu poladit, jelikož taky docela dost píska když je na něm odběr a uhlíky nejsou měněný tak 60tis. km.
Díky moc za odpověď

Stránka 1 z 23 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/