fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 08 kvě 2024 15:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 460 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: dotaz na alternátor
PříspěvekNapsal: 29 lis 2010 18:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2009 15:43
Příspěvky: 67
Už jsem měl víc jak deset různých aut, ale todle vidím poprvé.Přijde mi dost zvláštní brát signál pro otáčkoměr zrovna na altíku, obvzlášť když i v Etzoldovi píšou že altík má větší otáčky než klikovka.
Ale jak říkala moje babička: proti gustu žádný dišputát.

_________________
Ford Escort combi 1,6 motor L1E benzín 66kw RV 02/1997
Ford Ka 1,3 44kw bez serva RV 07/1999

Žádný učený z nebe nespadl, zato blbce jako kdyby shazovali!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotaz na alternátor
PříspěvekNapsal: 30 lis 2010 09:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
gogo258 píše:
Jak je vidět: FORD AUTO PLNÉ PŘEKVAPENÍ!!!

A co má Ford společného s alternátorem z Mitsubishi??? :shock:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotaz na alternátor
PříspěvekNapsal: 30 lis 2010 16:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
skalda neumí číst :-D

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotaz na alternátor
PříspěvekNapsal: 01 pro 2010 19:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2009 15:43
Příspěvky: 67
Třeba to že můj Escort má osazen alternátor značky Mitsubishi. :lol:

_________________
Ford Escort combi 1,6 motor L1E benzín 66kw RV 02/1997
Ford Ka 1,3 44kw bez serva RV 07/1999

Žádný učený z nebe nespadl, zato blbce jako kdyby shazovali!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotaz na alternátor
PříspěvekNapsal: 02 pro 2010 00:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
ford je plny prekvapeni ikdyz se divas jen na dily made by ford :D
Ale altiky, startery a hromadu dalsich veci dela vetsinou uplne nekdo jiny nez vyrobce toho auta.
Treba olejovy filter do kterehosi mercedesu delaji z casti cinani a kompletovaci linka je nekde u nas. Je to na relativne noveho mercedesa protoze nikdo jiny ty filtry nedela.
Vim to nebot, znamy je jeden z hlavnich ing. co se podili na tvorbe kompletovaci linky.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotaz na alternátor
PříspěvekNapsal: 29 pro 2010 15:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Tak to jsem ještě viděl prd, protože já viděl v Escortu altík vždycky buď Bosch nebo Magneti Marelli.
A proč Forde neumím číst? :shock:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 20:25 
Offline
Nováček

Registrován: 18 úno 2011 20:02
Příspěvky: 7
Ahoj, rád bych vás poprosil o radu. Asi před 3 měsícema se mi za jízdy nejdříve rozsvítili kontrolky erbagů, pak spadli budíky a nakonec zhasnul i motor. Dal jsem auto do sevisu, tam mi řekli, že prblém byl v kotvě a že jí vyměnili a auto je v pořádku, hned po asi 150km jsem tam dal auto zase se stejným problémem, jen jsem už dřív diagnostikoval vybití baterky a včas jsem povypínal všechny spotřebiče abych dojel, tak jsem dal auto znova do servisu, kde vyměnili alternátor (ne za novej ale z vrakoviště, pouze nová kotva) a auto mi vrátili. Neměl jsem čas díky škole nikam jezdit a tak auto asi měsíc stálo, pak jsem s nim jel asi 30km a po 4 hod nebylo schopný chytnout, jen cvalaly relátka, tak jsem dobyl baterku a auto odvez znova do servisu. Tam mě přesvědčovali, že dobíjení je v pořádku, když jsem pak nastartoval a začala mžourat kontrolka dobíjení, tak si tam auto nechali, prej vyčistili kontakty a auto mi vrátili, než jsem tam auto dával, tak jsem si přeměřil baterku, (12,7V - nenastartováno, 12,9 - nastartováno vše vypnuto, 12,2 - 12,4 nastarováno volnoběh zapnuty všechny spotřebiče)(baterka se nabíjela zhruba 200mA, což mi přišlo dost málo), dnes opět cestou auto začalo umírat, naštěstí jsem se dokázal vrátit, ale auto už jsem u baráku nenastaroval, takže mam znova baterku v nabíječce, ještě mi tvrdili, že na volnoběh naměřej na baterce 13,9(já jsem to tam nikdy nenaměřil) bez zatížení a s vyššíma otáčkama napětí lesá... Což mi přijde jako kravina, Nevěděl by jste někdo co s tím?

Jedná se o ford escort 1,6 16v

Moc děkuju za rady.

Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 21:48 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Dobíjení musí na volnoběh mít hodnotu 14-15V. Při zatížení na volnohěh může spadnout, ale při malinko vyšších otáčkách už musí zase vylézt na 14-15V.Jestliže prosvěcovala kontrolka při chodu motoru, s největí pravděpodobností se jedná o vadnou diodu.Určitě nepomůže vyčištění sběračů.Jestliže nesvítí kontrolka při zapnutí klíčku, zkontroluj ten slabší kabel k altíku.Jestliže je vedení v pořádku, je altík v háji.U Esca není řízen altík PCM, takže vše co se týká dobíjení je pouze na něm.
Jinak do Forda se klidně montuje Motorkraft,Bosch,Magneti Mareli,Mitsubishi.Já mám ve Focusu Magneti, Tranzit může mít Mitsubishi a tak podobně.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 21:59 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Z alternátoru se bere signál pro otáčkoměr třeba u diesla, který nemá snímač kliky, takže altík je jediný zdroj snímání otáček.Je jedno jak rychle se točí, vždy je tam přímá úměra ke klice.Ten výstup má označení W a má ho drtivá většina altíků pro různé účely.Třeba japonci z něho odbírají informaci pro relátka spínající větší spotřebiče.Je zapojen mimo diody, takže je tam střídavé napětí o velikosti dle otáček.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 22:51 
Offline
Nováček

Registrován: 18 úno 2011 20:02
Příspěvky: 7
Podle čeho můžu diagnostikovat, jestli je ten alternátor v háji, nebo třeba nějaká jeho část? Můžu nějak změřit napětí na něm, bez toho, aby mi to zkreslovala baterka? Jelikož už se tam jednou alternátor měnil, tak předpokládám, že by měl bejt dobrej, protože nehledě na výměnu se chová stejně, nemůže to bejt třeba kabelem, kterej přivádí z alternátoru proud?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 23:05 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Pakliže si roufáš, změř napětí na tom silnějším šroubu.Je značen B+ a musí tam být 14-15V.Bacha, nesmíš se dotknout kostry, není tam žádná pojistka.To samé by mělo být i na baterce, rodíl tak do 0,5V.Ten slabší odpoj, spoj ho s kostrou a zapni klíček.Když se rozsvítí kontrolka je obvod buzení v pořádku.Po připojení toho slabšího musí svítit kontrolka po zapnutí klíčku.Když nesvítí, je to altík.Po natočení ta kontrolka musí zhasnout a nesmí ani mžourat.Nic jiného nabíjení neřídí, je to jenom na tom altíku.Jestliže se motor točí, žádný spotřebič nedokáže altík rozházet, je stavěný na max. odběr všech spotřebičů.Jedině při volnoběhu může napětí trochu klesnout.
Odkud jsi?

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 18 úno 2011 23:44 
Offline
Nováček

Registrován: 18 úno 2011 20:02
Příspěvky: 7
Bydlim v Praze, už jsem z toho znechucenej, dal jsem do toho celkem dost peněz a pořád žádnej výsledek, když jsem to tam vez posledně, tak mě tvrdili, že 12,5V je na volnoběh v pořádku, protože je nabitá baterka, tak to diodovej můstek to pouští do kostry, aby se nepřebíjela. Takže ten silnej červenej kabel je od alternátoru? Tenhle postup je na mě dost složitej, do toho se bojim pouštět... V tom servisu v podstatě udělaji co si řeknu, ale je problém, že když něco nefunguje, tak zkoušej za moje peníze místo toho aby diagnostikovali a opravili jen to co nefunguje a to mě dost vadí...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 00:05 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Diodový můstek do kostry nic pouštět nemůže.Takhle to prostě nefunguje.Velikost napětí řídí regulátor, který budí rotorové vinutí na kotvě.Podle napětí víc nebo míň budí kotvu.Ve statoru se generuje střídavé napětí a diodový můstek pouze převádí střídavé napětí na stejnosměrné.Silný červený kabel je přímpo spojený přes starter s baterkou.Na volnoběh bez spotřebičů "musí" být napětí 14V.Když máš zapnuté světla,ventilátor topení na 3 stupeň a vyhřívání zad.okna(popř. předního) může být napětí menší, ale po přidání plynu musí zase vylézt na 14V.12,5V znamená, že to nedobíjí a ne že je nabitá baterka.Jsem od tebe asi 100km(Kralovice na sever od Plzně), jinak bych ti na to kouknul.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 00:16 
Offline
Nováček

Registrován: 18 úno 2011 20:02
Příspěvky: 7
Díky moc, jsi hodnej, Dal jsi mi dost cenný informace, jsem běžnej uživatel, ale zase některý věci dokážu vymyslet nebo odhadnout. Když budu mít kliku, bude to jen diodovej můstek nebo třeba špatný očko u kabelu, když ne, tak bude v háji alternátor.

Díky moc za info...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 00:22 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Ještě se zeptám.Svítí kontrolka nebo nesvítí?Po zapnutí klíčku se musí rozsvítit, po natočení musí zhasnout.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 00:42 
Offline
Nováček

Registrován: 18 úno 2011 20:02
Příspěvky: 7
Takhle to přesně bylo do dneška, po otočení klíčku zhasla, případně trochu mžourala a s vytočením na vyšší otáčky zhasla. Nejde mi do hlavy, proč ale ten alternátor na volnoběh dával větší napětí než v otáčkách. Dneska jsem jel s kamarádem do Velvar, asi 35km a těsně před Velvarama se zase rozsvítila kontrolka erbagů a stěračě stíraly děsně pomalu, jakmile jsem zastavil a nechal běžetmotor na volnoběh, tak se baterka vzpomatovala a vše fungovalo normálně, tak jsem se dokázal vrátit domu a když jsem kamaráda v Praze vysazoval, tak už jsem nedokázal klíčem nastartovat, naštěstí jsem byl na kopci, tak jsem auto nastartoval, ale už trvale svítila kontrolka dobíjení trvale a naštěstí jsem dojel ten kousek domu a teďka mam baterku v nabíječce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 00:57 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Takhle od boku se špatně diagnostikuje, ale skoro bych sázel na špatné spojení uhlíků s kotvou.Na kotvě jsou sběrací měděné kroužky a ty se opotřebují až na plastový základ a špatně nebo vůbec nepřevedou napětí do kotvy.V každém případě musí altík ven.
Ještě mi napadlo.Máš dostatečně napnutý řemen?Altík má dost velký odběr a pak má nedostatečné otáčky.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 01:06 
Offline
Nováček

Registrován: 18 úno 2011 20:02
Příspěvky: 7
Řemen je napnutej...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 01:12 
Offline
Nováček

Registrován: 18 úno 2011 20:02
Příspěvky: 7
Ještě mě napadá, kotva by měla bejt nová, měnily jí asi tak před 500km, to by se nemělo snad tak rychle zníčit ne??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alternátor, dobíjení ...
PříspěvekNapsal: 19 úno 2011 01:29 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Jestli byla opravdu nová, tak to určitě tak rychle neodejde.V tom případě opravdu altík ven.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 460 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz