fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zapojení teploměru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=25018
Stránka 1 z 1

Autor:  CZmatesCZ [ 14 srp 2009 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Zapojení teploměru

Zdravím:)
Prosím o pomoc na Escortu bych chtěl na termostat zapojit teploměr (myslím že by mohl být jakýkoliv) elektriku už mám pomalu novou natahanou pro své " potřeby" tak by se mi hodil ten nejjednodušší článek jak zapojit teploměr:)

Díky všem:)

Autor:  flegi [ 14 srp 2009 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

pokud tam máš jěště čidlo pro budík, tak jeden drát k budíku a druhej na +12V (nejsem si jistej jestli na + nebo - ale nejspíš +, pro jistotu to zkontroluju!)

Autor:  CZmatesCZ [ 15 srp 2009 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

nemám tam nikde žádné dráty:) jen pojistkovku:) ale spíše bych to chtěl natáhnout mimo ni..

Autor:  flegi [ 15 srp 2009 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

A budíky tam máš?

Autor:  CZmatesCZ [ 15 srp 2009 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Nemám nic auto je jen napojeno na zapalování taže fakt ta nejjednodušší elektrika takže bych to vše chtěl napojit napřímo:)

Autor:  flegi [ 15 srp 2009 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud chceš měřit teplotu chladící kapaliny v motoru tak připojit výstup od čidla do budíku je ta nejjednodušší varianta, přes pojistkovku žádný kabely tahat nemusíš!

Autor:  CZmatesCZ [ 15 srp 2009 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

a kde ho přesně najdu:) je na čerpadle nebo na chladiči?

Autor:  flegi [ 15 srp 2009 22:48 ]
Předmět příspěvku: 

Zetec má čídlo u termostatu, i s čidle pro ŘJ. Podle obrázků v Etzoldovi je termostat na motoru 1.3 vpravo (ve směru jízdy) vedle ventildeklu na hlavě a vypadá to zě tam je nějaké čidlo. To bude nejspíš ono!

Autor:  CZmatesCZ [ 15 srp 2009 22:50 ]
Předmět příspěvku: 

jj díky:) vedou ztoho dva kabely:) tváří se to že by to mohlo být ono:D

Autor:  Mouse [ 16 srp 2009 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

soráč, ale 1,3 a ZETEC ? :smt017 :smt018

Autor:  Karel1 [ 16 srp 2009 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

Na budíku pro teplotu máš 3 kontakty
1 je označen 12V napojíš na kontakt č 15 na spínačce
2 Je označen kostrou
3 bývá označen S jako signální , ten připojíš na čidlo teploty

Podobně je zapojen i budík ukazatele stavu nádrže .

Autor:  flegi [ 16 srp 2009 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

to Mouse: Blbě jsem to napsal, chtěl sem říct že Zetec ho má u termostatu, takže 1.3 OHV ho bude mít asi taky tam! (Na Peškoj 309 sem ho měl taky u termostatu!)

Autor:  CZmatesCZ [ 31 srp 2009 15:46 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Karel1 píše:
Na budíku pro teplotu máš 3 kontakty
1 je označen 12V napojíš na kontakt č 15 na spínačce
2 Je označen kostrou
3 bývá označen S jako signální , ten připojíš na čidlo teploty

Podobně je zapojen i budík ukazatele stavu nádrže .


Pokud + nebudu napojovat na spínačku mohu ho napojit přímo na baterku?

Autor:  flegi [ 31 srp 2009 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapojení teploměru

Pokud auto budeš jen krosit, tak bys mohl zapojit +12V přímo na baterku. Ale bude ti to víc vybíjet baterku, když nebudeš jezdit.

Autor:  CZmatesCZ [ 31 srp 2009 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapojení teploměru

Mám odpojovač na baterku:) čili ještě musím najít to čidlo:)
Mohlo by se jednat o toto:(?
Obrázek

Ještě je to na fotce tady ale teď jakej kabel zapojit:)?
Obrázek

Autor:  VasekX [ 25 črc 2010 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapojení teploměru

No já mám auto z bazáru a zaráží mě, že teploměr ukazuje i bez klíčku...je možné, že by to bylo napojené přímo na baterku místo spínačky.
Druhá věc je, že i v těch vedrech nevystoupala teplota doprostřed, ale skončila u 40%. Je to normální? Mondeo II 1.8i

Autor:  EwanS50 [ 29 črc 2010 23:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapojení teploměru

VasekX píše:
No já mám auto z bazáru a zaráží mě, že teploměr ukazuje i bez klíčku...je možné, že by to bylo napojené přímo na baterku místo spínačky.
Druhá věc je, že i v těch vedrech nevystoupala teplota doprostřed, ale skončila u 40%. Je to normální? Mondeo II 1.8i


Ten budík není nijak kalibrován, takže to není na závadu. Spíš vidíš, že ti funguje dobře termostat.

Teploměr zůstane viset a pak spadne, když zapneš klíček se studeným motorem. Doufám, že si to pamatuju dobře z Mondea.

Autor:  VasekX [ 07 srp 2010 00:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapojení teploměru

EwanS50 píše:
VasekX píše:
No já mám auto z bazáru a zaráží mě, že teploměr ukazuje i bez klíčku...je možné, že by to bylo napojené přímo na baterku místo spínačky.
Druhá věc je, že i v těch vedrech nevystoupala teplota doprostřed, ale skončila u 40%. Je to normální? Mondeo II 1.8i


Ten budík není nijak kalibrován, takže to není na závadu. Spíš vidíš, že ti funguje dobře termostat.

Teploměr zůstane viset a pak spadne, když zapneš klíček se studeným motorem. Doufám, že si to pamatuju dobře z Mondea.


jojo, stejně to dělá i palivoměr...natankoval jsem za litr a koukám na budík a ani se nehnul :shock: a jak jsem otočil klíčkem, tak vyletěl...moje vysvětlení-není tam žádná zpětná "pružina"-prostě zůstane ve stejné poloze jak posledně.

Jinak ten termostat...myslel jsem, že to má být v 50% a ne v 40%...mám obavu aby nebyl podchlazený.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/