fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

stěrače vs. ostřikovače
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=27086
Stránka 1 z 2

Autor:  Topper [ 22 pro 2009 13:47 ]
Předmět příspěvku:  stěrače vs. ostřikovače

nevim jestli se to tu uz resilo,zkusil sem hledat ale presne nevim pod cim.muj dotaz je na to jestli jde nak spojit ostrikovani predniho okna s tim ze se mi zapnou sterace,ktery to setrou?ted sem to videl u jednoho golfa a prislo mi to super.me napadlo spojit vyvod z toho tlacitka na ostrikovani s kabelem na sterace,tim padem pri sepnuti tlacitka ostrikovani sepnou i sterace..je to mozne nebo kravina?popr. neresil to nekdo?
koukal sem na schema a spojil bych na konektoru 1520- 53c1 (na motor ostrikovacu) s na motor prednich steracu,ale tam sou dva kable tak nevim s kterym..

Autor:  Bumerank [ 22 pro 2009 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

kdybys to spojil bez nějaké diody, tak by to mělo i ten efekt, že by se ti zapl ostřikovač i když bys chtěl jen setřít okno...muselo by se tím tlačítkem sepnout nějaké relé se zpožděním..

Autor:  Topper [ 22 pro 2009 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

no to mas pravdu,musela by tam byt dioda aby to slo jen smacknutim odstrikovani.to zpozdeni je dobry napad,aby sterace jeste treba dvakrat setreli pote co pustim tlacitko.jen nevim jake by to mohlo byt relatko?a taky ted trochu nechapu,jak by to poznalo ze sterac je v dolni poloze,aby ho to nevyplo kdyz bude treba uprostred okna!

Autor:  Bumerank [ 23 pro 2009 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

to by právě byla otázka toho načasování, případně to napojit na cyklovač - taky nikdy nenechá stěrače uprostřed okna :) ..takže vlastně sepnutí relátka by nahrazovalo držení páčky stěračů v první poloze nahoře
..další možnost je udělat si zpožďovač z tranzistorů místo toho relátka - pravděpodobně by to bylo levnější a nejspíš i spolehlivější, protože by to bylo bez pohyblivých dílů ;)

Autor:  Walker [ 23 pro 2009 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

jestli se nepletu, tak vypnout stěrače jde kdykoliv v jakékoliv poloze a stejně skončí dole...jediný kdy to neudělají, je když se během stírání vypne klíček zapalování....po jeho opětovným zapnutí dojedou dolů....čili o tohle se stará dojezdový okruh přímo v motoru stěrače....

Autor:  jozkablack [ 23 pro 2009 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

Mě to tak strašně na Focusu sere, že se mi při každym ostříknutí sputěj i stěrače a vy tady přemejšlíte jak to udělat aby to tak bylo :lol: No je fakt že na Cordii to mám tak že při ostříknutí skla se stěrače pustěj dvakrát za sebou, což mi neva. Na Focusu to je 4x za sebou, pak cca 5sec. pauza a ještě jednou a to mi přijde až dost :evil:

Autor:  Topper [ 23 pro 2009 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

to Walker: takze by teda stacilo vzit kus kabliku dat na nej diodu aby ot slo v jen tak chci ja a jeste naky kondik ktery by udrzel jeste chvili napeti a spojit paralelne konektor jak uz sem psal 53c1 coz sou ostrikovace a pak vyvod 53,53b coz je popsany jako na motor PŘ. steracu.jen nevim proc tam sou dva na ktery to mam pichnout.nehctel bych neco zmrvit

Autor:  Topper [ 23 pro 2009 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

to jozkablack: no me to ted docela stvalo ze to nemam,jel sem cestu HK-BRNO-Hk a kazdou chvili zasrany okno,takze zmackout ostrikovani a hejbat s packama,coz me vytacelo.tak sem si rek ze bych to spojil v jeden ukon.

Autor:  Walker [ 23 pro 2009 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

dioda s kondíkem ti mnoho nepomůže....kondík kterej by udržel v chodu ze svýho náboje motor stěračů na několik setření by musel mít velikost boileru....dioda coby oddělovač je správně ale bylo by třeba použít relé se spožděným rozepnutím...cívku bys ovládal z ostřikovače přes tu diodu a spínací kontakty by byly zapojený na společný přívodní plus a výstup vyšší rychlosti z konektoru spínače stěračů....návrhů jak vytvořit z obyčejného relé a několika běžných elektronických součástek (kondík, odpor, tranzistor) relé s spožděným rozepnutím na netu asi nespočet....

Autor:  Krtek-NA [ 24 pro 2009 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

U scorpia mě sere ta krátká prodleva, 2x máchnou a hotovo. Stejně to musím pak ještě jednou či dvakrát setřít ručně :evil:

Autor:  Topper [ 24 pro 2009 10:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

Krtek-NA píše:
U scorpia mě sere ta krátká prodleva, 2x máchnou a hotovo. Stejně to musím pak ještě jednou či dvakrát setřít ručně :evil:


proto chci aby to stiralo po dobu ostrikovani a pak jeste nak nacasovat aby to 3x setrelo,to si myslim ze by bylo akorat :)

Autor:  Krtek-NA [ 24 pro 2009 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

No po dobu stříkání to samotřejmě stírá, ale až skončíš tak to máchne jen 2x. Což je málo, zvlášť když máš naloženo a stěrače nemají dostatečnou přilnavost k oknu. Co ale kámoš dostal 35 tyček pokutu tak už s tou rychlostěj takovej problém nemám. :twisted: :lol:

Autor:  senozaty [ 24 pro 2009 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

35 papírů? no tak to by mě jeblo. to se pohyboval někde kolem MACH 2 v obci před zákjladní školou ne?

Autor:  Topper [ 25 pro 2009 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

jo tak 35 to je docela ranec!taky by me zajimalo kde mu to namerili.no jinak 2x byhc rek ze je malo 4 pry moc,takze 3x by byl ideal!jen se chci zeptat,kdyz si udelam to rele,muzu to napichnout paralelne na ty kabely co vedou z tykadel?

Autor:  Krtek-NA [ 25 pro 2009 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

senozaty píše:
35 papírů? no tak to by mě jeblo. to se pohyboval někde kolem MACH 2 v obci před zákjladní školou ne?

ani ne na to ti stačí 200 po dálnici. :!: Ale taky musím podotknout že na to má. Jendnou mě dorazil, když jsem se ho ptal na kolik má ten mercedes sl 500 nádrž. Říkal asi 80 litrů a na den mi to nestačí... :lol:

Autor:  Walker [ 27 pro 2009 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

Topper: Můžeš to napojit na tu kabeláž od přepínače stěračů...prostě tím relé přemostíš ten přepínač na dobu kterou si nastavíš na tom svým relé spožděným....

Autor:  Topper [ 27 pro 2009 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

to Walker: jj uz sem na to prisel,jak si to myslel.ted jen najit ten navod na tu predelavku toho normal.rele.uz hledam tri dny a nic konkretniho sem nenasel :(

Autor:  Topper [ 02 led 2010 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

Walker píše:
Topper: Můžeš to napojit na tu kabeláž od přepínače stěračů...prostě tím relé přemostíš ten přepínač na dobu kterou si nastavíš na tom svým relé spožděným....


tak sem se na to dnes vrhnul a trochu me zarazilo ze sem se na dotycnych kabelech od konektoru nedomeril zadneho napeti pri zmacknuti ostrikovani nebo spusteni steracu?tak vubec nevim jak to funguje.. :(

Autor:  Walker [ 02 led 2010 15:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

trošku blbá otázka....a klíček sis pustil?....jestli ty stěrače při měření pracovali, tak určitě né bez napětí....

Autor:  Topper [ 02 led 2010 15:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače vs. ostřikovače

Walker píše:
trošku blbá otázka....a klíček sis pustil?....jestli ty stěrače při měření pracovali, tak určitě né bez napětí....


tak to je jasny ze pustil,sve fungovalo.meril sem teda jen ty dva dratky podle schematu,tak je mozny ze to muzou bejt jiny,tak premerim vsechny a uvidim

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/