fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
blinkry http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=271 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 04 kvě 2004 22:48 ] |
Předmět příspěvku: | blinkry |
Objevil se mi takový problémek. Někdy se mi stává (posledné dobou dost často), že mi přestávají blikat blinkry, jak to zapnu, tak to zpomaluje a někdy přeba i na 2., 3. přerušení zůstane svítit a nebliká, někdy se pomalu rozjede, pak je třeba dva dny klid a pak zase hned na první křižovatce odpadne. Je to velmi nepravidelné (a nepříjemné). Žárovky jsou v pořádku, pojistky taky, a když to zapnu na výstražné, tak to jede normálně, takže ten přerušovač by měl být taky OK. Snažil jsem se najít ten přerušovač (nebo relé nebo co je to) na schématech, ale nenašel jsem to. Neměl by jste někdo radu, kde to nějak zkontrolovat? Bude to asi jen studeňák, ale nevím, kde ho hledat, kam se mrknout. Díky za pomoc. |
Autor: | dj.DEKL [ 05 kvě 2004 18:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bude to na 80% ten přerušovač... zhruba tohle mi dělalo na sanitce Renault a po výměně přerušovače OK. |
Autor: | Návštěvník [ 08 kvě 2004 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jo, mrknu na něj...ikdyž mi to poslední 2 dny neudělalo, dj.DEKL díky za radu, nevím ale proč když to jede na všechny 4 blinkry, tak jede normálně. Uvidíme co s tím bude... |
Autor: | Standa [ 10 kvě 2004 13:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přerušovač na blinkrech funguje na principu bimetalu. Tedy 2 různé kovy vedle sebe a když přes to procházi proud, tak jeden kov se ohřeje rychleji a dojde k jeho deformaci a rozepnutí kontaktu. Po rozepnutí kontaktu proud neprochází a dojde k ochlazení, což vede k opětovnému sepnutí a pořád dokola. U tebe to vypadá na unavený materiál, když zapneš všechny 4 tak teče větší proud a funguje. Kdyby byl studeňák tak nesvítí nic. |
Autor: | Karel [ 10 kvě 2004 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Me to kdysi na starym aute delaly zarovky,nemely stejny vykon(Watt).Takze blikani v pravo blikalo rychlejc nez v levo(viz Standuv popis s odberem) a stacilo dat stejne predepsane zarovky.U me ale nedochazelo k vypadkum.Podle me je to spatnej prerusovac,nebo zaoxidovanej nejakej kontakt. |
Autor: | Návštěvník [ 11 kvě 2004 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Doporučuji shlédnout můj soubor "Popis páček na světla" na http://www.fordfans.cz/new1/main.htm v sekci "Technic". Přerušovač je v podstatě součástí "parohů". V obvodu nemusí být hned "studeňák" (špatně zapájený kontakt nebo součástka), ale existuje i pouze špatný dotyk kontaktů. Tento špatný kontakt způsobí takzvaný přechodový odpor ("přechoďák"), tedy větší odpor a tím způsobí, že obvodem teče menší proud. Tím se míň zahřívá výše zmíněný bimetal a blinkry blikají pomaleji. Pokud fungují obě strany stejně blbě, je třeba prověřit trasu "zelené šipky" v mém schématu od "parohů" zpátky, přes relátka až k relé 26. Nepředpokládám chybu ve spínací skříňce. Pokud nebude chyba nalezena, může být ještě přímo v "paroží", kde může být přechoďák z různých důvodů. Od "paroží" směrem k žárovkám má cenu hledat při druhé možnosti a to je možnost ta, že každá strana bliká jinak. Kema píše, že výstražná funkce je OK. Tedy přerušovač by neměl bejt špatnej, ale . . . Bimetal nepotřebuje ke své činnosti napájení, stačí mu pouze protékající proud aby fungoval. Do přerušovače v mém schématu označeném jako 41 však vede (+) i (-). Nikdy jsem to neměl rozebraný, takže nevim proč. Tuším tam nějakej obvůdek, kterej asi reaguje na zátěž. Usuzuji z toho, že kdyby to byl čistej bimetal pak by výstražný blikače blikly pouze krátce proti zapnuté jedné straně blinkrů. Při výstražných svítí zhruba 6 žárovek, ale při jedné straně zhruba 3 žárovky, tedy 2x větší proud, větší ohřev bimetalu, dřívější odpadnutí, ochlazení atd. Proč to vlastně píšu? Pokud můžeš, prověř nejdřív ten přerušovač. Je zasunutej v "paroží". Hodně úspěchů. Dej vědět jak si dopad. Opravdu mě to zajímá. |
Autor: | Návštěvník [ 12 kvě 2004 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pánové díky za postřehy, Honzo 2 já se na to schema samozřejmě díval, ale ač jsem vyučený slaboproudař (takže bych se v tom mohl vyznat) tak jsem se v tom schémtu trošku motal . Autoelektrika je trošku něco jiného...třeba jak píšeš: "...je třeba prověřit trasu "zelené šipky" v mém schématu od "parohů" zpátky, přes relátka až k relé 26.". Předpokládám, že to myslíš na excel záložce "blinkry" a tam jsem relé 26 vůbec nenašel. Každopádně zítra to vezu kamarádovi na výměnu zadních ložisek, tak jsem s ním domluvený, že se mi na to mrkne. Já jsem totiž klasický panelákový človíček, který na opravy nemá ani čas (věčně v práci) ani místo (žádná garáž). Ikdyž by mě to docela bavilo... Určitě dám vědět, jak to dopadlo, snad bude porucha úspěšně nalezena a odstraněna. |
Autor: | Návštěvník [ 13 kvě 2004 20:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sorry, pochopeno. R26 je označení přímo uvnitř krabičky toho relé. Toto relé má v kroužku označení 94 a hned pod nim je napsáno "Central electric box". S odstupem času zjišťuju některé nedostatky v souboru. Časem asi zkusim vytvořit dokonalejší verzi 2. |
Autor: | Návštěvník [ 18 kvě 2004 22:41 ] |
Předmět příspěvku: | závada odstraněna |
Tak závada byla úspěšně nalezena a odstraněna a to výměnou přerušujícího relátka (dj.DEKL měl jsi pravdu!). Nevěřil jsem tomu, ale po výměně funguje perfektně! Jinak je to založeno na elekromagnetickém principu (ne bimetal), když jsem to mírným násilím rozdělal (klasická černá kostečka velikosti relátka se třema nožkama), tak je v tom plošňáček, na kterém je cívka s kondíkem a malým osminohým švábkem. To jenom pro zajímavost. Tak už zase můžu v klidu na křižovatky... Čus a díky za pomoc. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |