fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

diagnostika 96'
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=28077
Stránka 1 z 2

Autor:  karelll [ 26 úno 2010 23:58 ]
Předmět příspěvku:  diagnostika 96'

Zdravim, (zase jsem prolez forum a nic jsem nenašel...)
Mam problémy u esca (1.6 16V zetec 96' 3dv.), hodně kolísá volnoběh, chcípá, problémy s otáčkama, střílí do vejfuku, pravděpodobně přisává... Rád bych si při výměnách typu volnoběžnej ventil, kabely, svíčky... udělal i diagnostiku, našel jsem tu návod na tu jednoduchou diagnostiku ledkou (takhle jsem to už viděl u mazdy 323F BG). Bohužel, ten návod tady na stránkách fordfans už je asi dost starej a tak tam neběhaj obrázky toho diag. konektoru a ani jsem nevypátral jestli to muj escort dokáže, sice jsem tady čet, jak to někdo dělal u forda z roku 96, ale vo kus vejš zase bylo, že ta diagnostika je do roku 94, tak jestli je tady někdo, kdo ví jakej tam mam konektor, jestli to vůbec jde a když jo, tak kam se zapojuje ledka, zbytek už mam naštudovanej, moc dík...

Autor:  miki21 [ 27 úno 2010 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Přez diagnostiku tady máme odborníka.Napiš mu SZ a určitě Ti na vše odpoví. memberlist.php?mode=viewprofile&u=6835 :smt006

Autor:  MART.IN [ 27 úno 2010 09:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

pokud ti nikdo neporadí dřív ... kdysi jsem si to tiskl, zkusim najít, ale blbne mi scaner, takže zítra, nebo v pondělí v práci
konektor má tvar skorotrojúhelníku na kontakt na vrcholu trojúhelníka se přivede přes diodu a rezistor + kontakty v základně trojúhelníka se propojují

Autor:  MART.IN [ 27 úno 2010 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

miku, on myslí blik, blik

Autor:  dj.DEKL [ 27 úno 2010 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Blikačka ti pujde, když nebudeš mít konektor v motoru, tak se musíš připojit k ŘJ. Ale v dnešní době plnohodnotný Tominovi diag. bych neblikal 8)

Autor:  MART.IN [ 27 úno 2010 09:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

jj kabel je pohodlnější a do Prahy to nemáš ažtak daleko, nebo do Plzně, mam možnost ScanMaster, ale zatim se seznamuju

ale pokud pomůže blikblik, nebo nechceš v tomhle stavu jezdit ...

Obrázek

Autor:  karelll [ 27 úno 2010 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

No ono to jede-nejede, tak teďka potřebuju narvat prachy do kabelů, svíček a volnoběž. ventilu, aby ta diagnostika měla smysl... až to vyměnim, tak se nad normální diagnostikou bude uvažovat, takhle to tam nahlásí 3546 chyb :D Zatim jsem si to chtěl zkusit jen vyblikat, abych měl přehled...

Autor:  tomin [ 27 úno 2010 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

MART.IN píše:
mam možnost ScanMaster, ale zatim se seznamuju

Na Scanmaster zapomen. On ma EEC IV. S tou se nejakym Scancokoliv nespojis.
Jinak realna fotka toho konektoru je zde:
viewtopic.php?f=8&t=44&start=660

Autor:  karelll [ 27 úno 2010 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Tak jsem tam dneska zaběh a našel jsem tyhle konektory, pujde to? Kde zjistim jakou mam ŘJ? Zkoušel jsem to přez vin, ale to je asi blbost...

Obrázek

Obrázek

Autor:  tomin [ 27 úno 2010 16:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Mas jasne EEC IV. Pres OBD konektor na tomhle motoru NELZE vyblikavat.
Musis pouzit ten 3 pinovy. Tam to pujde.

Ale ten 2pinovy neres. Ten bude asi od ABS nebo pod. Mas ABS ?
Pokud mas OBD konektor v kabine, tak se ten 2pin pro motor uz nepouzival.

Autor:  MART.IN [ 27 úno 2010 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

tomin píše:
...Na Scanmaster zapomen. On ma EEC IV. S tou se nejakym Scancokoliv nespojis...

dík, to by mi asi dal, kdyby se přihnal a nic

Autor:  karelll [ 27 úno 2010 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Jasny, mam ABS, zejtra to vozkoušim, (fláknu si to přes optočlen na pípák, ať to mam jasný a nemusim tam pobíhat za světla do stínu kolikrát to bliklo). Jen pro ujasnění, u toho 3 pinovýho konektoru proklemuju ty 2 spodní piny (ty blíž k tomu zacvakávacímu "hajzlu") a na ten pin vrcholu konektoru povedu přes ten muj optočlen s odporem napětí... žejo?

Autor:  MART.IN [ 27 úno 2010 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

jj u toho zacvakávacího patentu jsou spodní

ani nemusíš přes optočlen, stačil by PNP tranzistor ...

Autor:  karelll [ 28 úno 2010 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Tak poraďte: Jen tak narychlo jsem naběh k autu, propojil jsem spodní piny u diag. konektoru, ledku přes předřadník z baterky a svítí. Zapnul jsem klíček do polohy, kdy se rozsvítí kontrolky a ledka furt svítí, řikam si, že to je divný, tak nastartuju a furt svítí... tak sem to zabalil... vopravdu to u mě jde takhle diagnostikovat? (Nebo dělam něco blbě?)

Autor:  tomin [ 28 úno 2010 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Co jsem tady pochytil, tak od nejakeho roku Ford prestal (na MKVII) davat tenhle 3pinovej konektor pro motor (protoze zavedl DLC konektor v kabine, kde ale blikat nejde).

Takze je mozny ze ten 3pin co si nasel je pro neco jineho a ne pro motor (?ABS?).
Melo by stacit:
- propojit dva spodni
- led anoda na odpor a za odporem dal na +12V
- led katoda na horni (3.) pin konektoru
- zapnout zapalovani
a mela by zacit blikat

Ted jsem koukal do schemat pro Esco od 07/97 a tam uz 3 pin u ABS neni kresleny. Pouze propojeni do DLC konektoru (1 drat).

Autor:  karelll [ 28 úno 2010 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

to tomin: Počkat, ať v tom nemam bordel, já mluvil o konektoru v motoru(3pin), protože v kabině to prej nejde a je nezapojený, tak jsem to udělal přesně podle návodu, spodní 2 proklemoval a vrchní na diodu, ale furt mi to svítí. Jestli sem to pochopil , tak ty si teď popisoval ten konektor, kterej jsem teď zkoušel. Jestlis myslel ten v kabině tak mi pls pošli rozpis pinů, nejsou tam popsaný a nevim kterej je 1.

Autor:  tomin [ 28 úno 2010 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Jasne, ja taky. Ten konektor se nachazi u motoru, ale to jeste neznamena ze je zapojen k motoru.
Jen tvrdim, ze tenhle 3pin zrovna NEMUSI byt od MOTORU. Muze byt od ABS.
Jak jsem psal - konektor v kabine (DLC 16 pinovy) NEMA na Zetecu (na 100%) blikani.
Takze pokud nenajdes 3pin konektor (pod kapotou) ktery jde od motorove jednotky,
tak uz ho proste nemas a pak jedine pocitacovou diagnostiku.

Autor:  karelll [ 28 úno 2010 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Ok, zejtra to ještě pořádně prolezu a uvidim...

Autor:  Fulda [ 28 úno 2010 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

U uložení levého předního tlumiče,by se měl nacházet,červená krytka.

Autor:  karelll [ 02 bře 2010 23:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: diagnostika 96'

Tak jsem to prolejzal a nenašel jsem jinej 3pin než tamten. Na obrázku jsem zakroužkoval kde je konektor, kde jsem se marně snažil připojit s ledku (to je u toho sání) a pak část kde určitě neni (to je to u tlumiče). Jsem v tom ještě lama, tak kdyžtak kamenujte, ale prolez jsem co se dalo...
Obrázek

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/