fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 09 kvě 2024 17:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 340 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2006 09:18 
P.TAZZ píše:
Svarcik píše:
Nedal by se jednoduše namontovat ještě jeden bzučák, ale "obráceně"??? Nastaruji auto, budou světla zhaslá -> bude to řvát.... to je taky řešení :-)


Čeče normálně si mi to vzal z huby,ale furt přemejšlim jak to zapojit,bylo by to nejjednodušší,i když automat už mam koupenej,jenže nejsem schopnej to tam namontovat,ale přece jenom by to byl takovej sichr.



Mě by to stačilo...
A asi by to šlo udělat tak, že z altíku vemeš přes sepnuté relé napájení pro bzučák (doufám že není problém sehnat sepnuté relátko, která se napájením vypíná) a od vypínače světel napájení, kterým to relé budeš vypínat... A je to..... :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2006 12:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2004 17:46
Příspěvky: 70
Ahoj pánové. Bzučák na signalizaci NErosvicených světel jde zapojit uplně jednoduše a to tak,že + napájeni se zapojí na 15 u klíčku a - se zapojí na jednu žárovku H4 tlumené vlákno.Nebo parkovačku.V případě že se otočí klíčkem do rožnutých kontrolek a nebudou svítit světla,tak to bude pískat.Jakmile se světla rožnou,tak dojde k odkostření pipátka a přestane pípat.Je nutné použít nějaký maloodběrový pípák,nebo by mohlo slabě žhavit vlákno u žárovky,přes kterou bude pípák ukostřen.

_________________
FORD ESCORT 1,8D r.v.95/7 MKVII automatické rožíhání světel,cd měnič,teploměr venkovní teploty ala opel(panel hodiny datum teplota) prodán.Nyní ford focus I 1.8 TdDi 66 kW a na starosti ford galaxi 1.9 PD 2001 r.v.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 črc 2006 13:36 
Wagus píše:
zdar forďáci:
chtěl bych nějak překopat el.instalaci abych mohl mít pořád zapnuté světla a při vypnutí klíčku by se vše zhaslo, hlavně bych v zimě nezapomínal rozsvěcet. Slyšel sem něco o výměně nějakého relé, ale nemám přesné info. Kdyby někdo z vás věděl o téhle věci víc, budu rád za každou radu. díííííík


Nejjednoduší je tzv. rele denního svícení. Řeší přesně tento problém, světla se rozsvítí až po nastartování. U Fordu teď nabízí v akci za asi 1100-1700kč včetně práce. Možná by se dalo sehnat levněj z jiné značky a upravit. Škodovka to teď cpe do všeho.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Kontrolka nesvítících světel
PříspěvekNapsal: 21 črc 2006 21:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
Jelikož jsem občas jel na obrysovky, namontoval jsem si "kontrolku nesvítících světel". Využil jsem pozice kontrolky protiskluzové ochrany (ESR či jak se to jmenuje v autě nemám). Kontrolka svítí jen při zapnutém zapalování a svítících obrysovkách (poloha I.), v poloze O kdy svítí denní světla a v poloze II. kdy svítí tlumená či dálková světla kontrolka nesvítí, rovněž tak nesvítí při obrysovkách a vypnutém zapalování.

Z přístojovky jsem si musel natáhnout drát, který tam nebyl osazen, drát vede na rozpínací kontakt nějakého 12V relé (např. H100 z GMelektronic), druhý konec rozpínacího kontaktu vede na kostru (kontrolka je v přístrojovce napojen na +12V při zapnutém zapalování). Cívka relé vede jedním koncem na kotru, na druhý konec cívky se přes dvě diody přivádí +12V od žárovek tj. ze spínach kontaktů (nebo pojistek) tlumeného a dálkového světla.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 črc 2006 14:58 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
MART.IN píše:
Slíbené šémátko.

Obrázek

Světla se zapnou po nastartování motoru. Vypnou se až při vypnutí zapalování (tedy ne při chcípnutí motoru). Při zapnutí parkovaček se obvod přeruší a světla fungujou normálně podle přepínání páček. Při sepnutí světel přes automatiku a použití "světelné houkačky" tlumená světla neshasnou. Do přívodu k cívce relé parkovaček se musí zařadit dioda (úprava původní instalace).

Zkontrolujte někdo schema, jestli jsem něco neopoměl. :lol:


Jen nechápu, proč je tam ta dioda, aby po zhasnutí motoru to ještě svítilo, dokud je klíček v I poloze, neznám ani jeden důvod, kdy bych to využil, navíc by to fungovalo jen v případě, že jsi zhasnul motor, aniž bys s klíčkem nesešel z I polohy (=> když ti to na křižovatce chcípne) a to si myslím že je zbytečný, jinak z celým schémátkem souhlasím.....

Já sám už jsem to zprovoznil.... jen mi vadí jedna věc, relé běhu motoru ovládá i čerpadlo, a v případě že dám klíček do I polohy sepne se čerpadlo a po tu dobu mi to svíti (jedná se asi o 1s); navíc se to pak aktivuje už během startování, uvažuji tedy o nějakém zpoždění.....tak 2s.... jinak paráda

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 črc 2006 19:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Tormen píše:
Jen nechápu, proč je tam ta dioda, aby po zhasnutí motoru to ještě svítilo, dokud je klíček v I poloze, neznám ani jeden důvod, kdy bych to využil, navíc by to fungovalo jen v případě, že jsi zhasnul motor, aniž bys s klíčkem nesešel z I polohy (=> když ti to na křižovatce chcípne) a to si myslím že je zbytečný, jinak z celým schémátkem souhlasím.....

Martin uvažoval jako já, dioda je tam právě proto, aby světla zhasly až po vypnutí klíčku, ne už ve chvíli chcípnutí motoru(nebo přerušení přívodu od altíku, poruchy relé chodu motoru, prasknutí řemene). Je to podle mě spolehlivější - přeci jenom jsou to světla, nestane se, že zhasnou nečekaně někde na cestě. Podle toho zapojení pokud se rozsvítí po startu, tak budou svítit než vypnu zapalování.
Jinak obvod podle jinýho vlastního návrhu už jsem taky zbastlil, stačí ho zamontovat do auta. Docela jsem si s tím vyhrál, je to navržený s ohledem na 100% funkčnost a spolehlivost. Předem jsem si proměřil pozice v pojistkovce a všechny potřebný napětí jsou tam k dispozici, takže připojení bude snadný, žádný přerušování stávající instalace.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 črc 2006 22:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Tak jsem to v autě pořešil a už je to tam hotový 8) - automatika běhá dle mých představ. Největší problém byl obvod někam připevnit, páč moc místa kolem pojistkovky není. Takže zapnu zapalování a rozsvítí se parkovačky(default funkce se service-packem - přepínacím relé R13). Pak nastartuju a asi za vteřinu se rozsvítí hlavní světla, ty pak svítí do vypnutí zapalování. Zůstává zachovaný beze změny přepínání potkávací/dálky/houkačka, stejně tak původní ovládání světel spínačem na páčce.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2006 07:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Tormen píše:
MART.IN píše:
Slíbené šémátko.
Světla se zapnou po nastartování motoru. Vypnou se až při vypnutí zapalování (tedy ne při chcípnutí motoru). Při zapnutí parkovaček se obvod přeruší a světla fungujou normálně podle přepínání páček. Při sepnutí světel přes automatiku a použití "světelné houkačky" tlumená světla neshasnou. Do přívodu k cívce relé parkovaček se musí zařadit dioda (úprava původní instalace).

Zkontrolujte někdo schema, jestli jsem něco neopoměl. :lol:


Jen nechápu, proč je tam ta dioda, aby po zhasnutí motoru to ještě svítilo, dokud je klíček v I poloze, neznám ani jeden důvod, kdy bych to využil, navíc by to fungovalo jen v případě, že jsi zhasnul motor, aniž bys s klíčkem nesešel z I polohy (=> když ti to na křižovatce chcípne) a to si myslím že je zbytečný, jinak z celým schémátkem souhlasím.....

Já sám už jsem to zprovoznil.... jen mi vadí jedna věc, relé běhu motoru ovládá i čerpadlo, a v případě že dám klíček do I polohy sepne se čerpadlo a po tu dobu mi to svíti (jedná se asi o 1s); navíc se to pak aktivuje už během startování, uvažuji tedy o nějakém zpoždění.....tak 2s.... jinak paráda

Ta dioda je tam, aby světla zapnutá automatikou zhasla až vypnutím zapalování, tedy ne při chcípnutí motoru. Kdo tuhle funkci nechce, nemusí tam diodu dávat.
O zpoždění jsem taky uvažoval, ale o větším ... třeba 40-60 sec., aby při např popojíždění se ani nerozsvědcovala. Obvod by sloužil opravdu jen při zapomenutí, jinak normálně rozsvědcuju při rozjíždění.

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 21:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Funkce, že při chcípnutí motoru světla nezhasnou je dobrá, když mi to v noci někde chícpne na cestě, tak aby to nezhaslo a nebyl bych videt....

Spíše by chtělo vylepšit zapínání, nejlépe až zhasne kontrolka dobíjení baterie tzn. až motor běží. To jsem taky už viděl někde vyřešeno.

Tady je zase zapojeni s časovou prodlevou
http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: RE
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 21:42 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
Dodo píše:
Funkce, že při chcípnutí motoru světla nezhasnou je dobrá, když mi to v noci někde chícpne na cestě, tak aby to nezhaslo a nebyl bych videt....

Spíše by chtělo vylepšit zapínání, nejlépe až zhasne kontrolka dobíjení baterie tzn. až motor běží. To jsem taky už viděl někde vyřešeno.

Tady je zase zapojeni s časovou prodlevou
http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm


Mno ale pokud ti auto v noci chcípne, tak za 1. musíš mít stejně zapnutej vypínač, jinak ti nesvítí zadek a budíky a v noci bych si to asi nelajz, a za 2. stejně aby nastartoval, musíš klíček vrátit do polohy 0.....
Ale jako ochrana při poklesu napětí, je to dobrý....
Jednou se mi stalo, že jsem se na to spoléhal a moji vinou (práce narychlo) to přestalo fungovat a jezdil jsem asi 2dny bez světel, protože jsem na to spoléhal, ale to je moje chyba...

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 23:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Pro úplnost tady je moje relizovaný zapojení:
http://img58.imageshack.us/img58/6976/svetlavf2.gif
(odpor 10k a kondík 1000uF udávají zpoždění sepnutí po nastartování - asi 1 vteřina, rovněž se tím odfiltruje občasné mžikové sepnutí relé chodu motoru po zapnutí zapalování, na které by jinak obvod reagoval. Relé Re1 má dva spínací kontakty, jeden kontakt spíná světla, druhý je samopřídržný, takže pak už relé "drží" samo nezávisle jak na signálu chodu motoru tak na spínacím tranzistoru. Druhé relé Re2 je "paranoidní" relé, zajišťuje redundanci kontaktu prvního relé pro spínání světel. Relé nemusí být příliš silová, protože dál se obvodem ovládají jenom cívky relé tlumených či dálkových. Celý obvod by měl být dosti spolehlivý, jakmile se světla rozsvítí po startu, je malá pravděpodobnost, že by potom selháním obvodu zhasly.)
Parkovačky se rozsvěcují zcela nezávisle na tomto obvodu po zapnutí zapalování - pomocí relé R13.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 črc 2006 06:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
No, já zkoušel místo spínavího relé (viz schema víš) zapojit tyristor, který se spínal nabíjením kondíku. Spoždění zapnutí bylo asi 40s.

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 črc 2006 10:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
O tyristoru jsem taky uvažoval, ale nakonec jedinej nejslabší jsem našel 800V/12A(taky 1700V/160A :-D), kterej použít mi bylo líto. A ty relé jsem měl k dispozici, tak jsem je využil.
Ale kdo by tyristor v obvodu použil, tak to podle mě bude čistý řešení se zajištěním sepnutí relé až do vypnutí zapalování.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 06:26 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2006 11:32
Příspěvky: 8
Bydliště: Sezimovo Ústí 1
Zdravím všechny,
měl bych dotaz. Mohl by mi někdo poslat fotku zapojení kontaktů modrého relé R20? R18 jsem sehnal za 69Kč a už se musím jen donutit to vyzkoušet.
Díky.

_________________
Roman
Ford Escort combi 1996 1,6 16v Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 08:12 
To: Roman
"R18 jsem sehnal za 69Kč..." mohl bys prosím uvést konkrétní typ toho sehnaného relé a kde jsi ho koupil jako co? (jako co - původní určení)

Fotku a zapojení modrého mám doma, pokud nebude nikdo rychlejší, pošlu nebo vložím večer.
Zkoušel jsem osazení přídavných relé minulý týden a vše fungovalo, jen se zatím rozmýšlím, jestli mi vyhovuje rozsvícení světel již při zapnutí zapalování. Přeci jen tu míváme v zimě dost mrazy...chtělo by to nějaký zpoždění.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 08:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2006 11:32
Příspěvky: 8
Bydliště: Sezimovo Ústí 1
Typ přepínacího relé je RA12 a dá se objednat na http://www.ezk.cz/rele_od_ostatnich_vyrobcu.htm , ale koupil jsem ho v mototechně a jeho typ je EMITTER ER803-D-12VDC , 30A/14VDC

_________________
Roman
Ford Escort combi 1996 1,6 16v Ghia


Naposledy upravil Roman dne 31 črc 2006 18:01, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 12:08 
Dík za info, navštívím mototechnu.
Z odkazu vyedituj čárku na konci, aby fungoval.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 14:37 
Roman píše:
Typ přepínacího relé je RA12 a dá se objednat na http://www.ezk.cz/rele_od_ostatnich_vyrobcu.htm, ale koupil jsem ho v mototechně a jeho typ je EMITTER ER803-D-12VDC , 30A/14VDC


Je řeč o přepínacím relé R13? To které uleví ovladači parkovacích světel?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 15:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Tak já používám absolutně stupidní zapojení výhoda je, že není nutné tahat žádné kabely a vše jde během 10 minut přímo v přístrojích, nevýhoda je, že kontrolka zhasne už po zapnutí parkovaček. Kontrolku mám místo žhavení sorry dízláci :)
Automatický rozsvěcení je prima věc, ale pouze do doby než si na něj zvyknete a pak si sednete do auta, který to nemá, proto si myslím, že jsou prozatím lepší upozorňovací systémy. Nečet jsem to celý tak mě nekamenujte jestli to tu už někdo psal.
Obrázek

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 23:48 
Slíbil jsem fotku modrýho relé, tak tady je.

Obrázek

Pokud si pamatuji dobře, zapojeno je 1-2 : cívka relé , 3-5 : rozpínací kontakt


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 340 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz