fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3000
Stránka 15 z 17

Autor:  ACEMajky [ 04 led 2007 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

To mi pride zbytecne slozity, me staci janit kabel co napaji ten vypinac na svetla a na nej privadet stavu pomoci toho zpozdovaciho rele a je to a vypinac mit vpoloze rozsvicena svetla porad

Autor:  Petr V. [ 04 led 2007 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle zapojení jsem použil já. V popisu je vše napsané.
Obrázek

Autor:  nat [ 05 led 2007 12:52 ]
Předmět příspěvku: 

to petr v.

to je paráda. no jo, profík..
a my amatéři jsme stejně v hajzlu.... :D

Autor:  ACEMajky [ 05 led 2007 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

Petr V. - ale ja ot chci prave hnat pres original vypinac na svetla to zpozdovaci rele, abych mohl ty svetla pohodlne i vypnout kdybych se doma hrabal v nastartovanym aute

Autor:  Jira [ 05 led 2007 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
To mi pride zbytecne slozity, me staci janit kabel co napaji ten vypinac na svetla a na nej privadet stavu pomoci toho zpozdovaciho rele a je to a vypinac mit vpoloze rozsvicena svetla porad

Tak to mam udělaný já pořád zapnutý světla po nastartování se zapnou světla asi za10 vteřin po vypnutí motoru světla shasnou ,jinak jdou vypnout páčkou .

Autor:  ACEMajky [ 08 led 2007 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ted me napadl jeden problem, co kdyz budu potrebovat stat nekde u silnice a nechat rozsviceny parkovacky - tak to pak ma peska, nebo jedine to dat pres spesl vypinac ty parkovacky bez klicku

Autor:  Petr V. [ 08 led 2007 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

To ACEMajky: to právě řeší ten můj způsob zapojení. Funkce origo spínače světel je plně zachovaná.

Autor:  ACEMajky [ 08 led 2007 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

A kdyz chces zapnout dalkovy, de ti to v pohode, nebo musis nejdrive otocit tim volitelnym vypinacem - moc se v tom schematku nevyznam, kam jsi to zapojil? - napojil

Autor:  Petr V. [ 08 led 2007 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

Dálkové taky fungují. Normálně nastartuješ (spínač světel nech stále vypnutý) a po pár vteřinách automat zapne parkovačky a potkávačky. Pokud chceš potom dálkové, tak jen pohneš (při vypnutém vypínači)páčkou dopředu a svítíš dálkovýma. Bez nastartovaného motoru funguje vše tak, jak originál bez automatu. V tom schémátku jsou nakresleny 2 kontakty relé ( z každého vedou 2 dráty) - ty zapoj na dráty co vedou ke konektoru vypínače světel (pod krytem volantu). Napsal jsem tam barvy těch drátů i přímo čísla v konektoru. Snad to bude stejné i na tvůj ročník - já mám 92

Autor:  ACEMajky [ 09 led 2007 09:31 ]
Předmět příspěvku: 

Takze ty jsi to zapojil vlastne jako by za vypinac - jasne barvy dratu tam mas, jenom mi de o teorii, kam ej tonapojeny,a le asi jak rikam, bude ot za ten otocny vypinac napojeny, takze rele dela vlastne to, jako kdyz otocim pri nastartovanem motoru ovladacem svetel :)

Dalsi blby dotaz, co kdyz chci nastartovat a nechci svitit? (asi toho chci moc :) ) - samo rele de dat pres vypinac, aby to neseplo, jenom se ptam zdali jsi nevymyslel neco jineho

Autor:  Petr V. [ 09 led 2007 15:45 ]
Předmět příspěvku: 

Vidíš to mě nenapadlo. Mít nastartováno a nesvítit. To jde vyřešit jednoduše - přes nějakej malej vypínač. Buď ho zapojíš na drát,kterej vede od tlakového spínače, nebo ho zapojíš na +12V - napájení toho automatu. Ale asi bych ho dal někde pod palubovku,nebo do motorového prostoru - jako "servisní". Aby jsi se jednou nespoléhal na to, že automat zapne a nevyjel jsi nakonec bez světel.

Autor:  Petr V. [ 09 led 2007 15:49 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak není to celé zapojeno ani před vypínač,ani za vypínač, ale PŘES vypínač. Vlastně na vypínač ani není potřeba šahat - šetříš ho. :-D

Autor:  ACEMajky [ 10 led 2007 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

to pred ci za vypinac jsem myslel jako na draty pred ci za ...


No mam svitici vypinace v aute, tak zvazuju udelat to tak, aby kdyz vypinacem vypnu svetla, tak aby vypinac svitil....

Autor:  ACEMajky [ 13 led 2007 22:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jira píše:
ACEMajky píše:
To mi pride zbytecne slozity, me staci janit kabel co napaji ten vypinac na svetla a na nej privadet stavu pomoci toho zpozdovaciho rele a je to a vypinac mit vpoloze rozsvicena svetla porad

Tak to mam udělaný já pořád zapnutý světla po nastartování se zapnou světla asi za10 vteřin po vypnutí motoru světla shasnou ,jinak jdou vypnout páčkou .


Kam jsi to napojil - rozepis se trochu :)

Autor:  nat [ 14 led 2007 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

to ace:
nechceš využít ten konektor, co ti zbyl po vyřazení předehřevu?
tam jde 12v jen při běhu motoru...
černohnědý = kostra
fialový = +12V

Autor:  Jira [ 14 led 2007 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

Já to nedělal mě to zapojil kamarád je to autoelektrikář , já mu to tam postavil a šel sem do města za hodinu sem přišel a jel ale je to zapojený někam k tý otočný páčce co zapíná světla a ke spínací skříňce,na zapnutí parkovaček mam samostatnej vypínač na plastu pod páčkou už to mam asi rok a pohoda už sem si zvyk že nemusim zapínat světla .

Autor:  nat [ 14 led 2007 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

já bych chtěl jen shrnout princip činnosti R20 - modré (zapíná jen tlumená=potkávácí světla po zapnutí klíčku)

Obrázek

do pozice 3 vždy naběhne 12V po zapnutí klíčku. jestliže je tam relé, 12V je vpuštěno natvrdo do pozice 5 a v tu chvíli svítí světla - dokud se klíček nevypne.

jestliže se do pozice 1 dostane +12V, relé rozepne, na pozici 5 nejde nic, světla zhasnou - standartně je to při zapnutí parkovaček.

Finta Pavla 1.6 tkví v tom, že při zapnutí klíčku se na pozici nestačí napětí dostat, protože napětí z kontrolky mazání (nebo dobíjení) vletí na pozici 1 a rozpojí pozice 3 a 5 - čili světla se nerozsvítí po zapnutí klíčku.
A když zhasne kontrolka, relé sepne, kontakty 3 a 5 se propojí a světla svítí....

Autor:  Návštěvník [ 17 led 2007 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

Petr V. píše:
Vidíš to mě nenapadlo. Mít nastartováno a nesvítit. To jde vyřešit jednoduše - přes nějakej malej vypínač. Buď ho zapojíš na drát,kterej vede od tlakového spínače, nebo ho zapojíš na +12V - napájení toho automatu. Ale asi bych ho dal někde pod palubovku,nebo do motorového prostoru - jako "servisní". Aby jsi se jednou nespoléhal na to, že automat zapne a nevyjel jsi nakonec bez světel.
Já to mám na ruční brzdu zatažená nesvítí.

Autor:  ACEMajky [ 17 led 2007 09:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ja u uz jsem to zapojil, nakopnu autak (vcetne zhaveni) a po asi 8-12s se rozsviti svetla,nakonec to mam tak ze musi byt zapnuty svetla, abych to fachcilo a kdyz chci parkovacky, tak zapnu pridavny vypinac - ale potrebuju tam dat jednu diodu, jelikoz kdyz mam navoleny tlumeny a cvaknu vypinacem, tak mi sviti i tlumeny - stava de pres parkovacky do tlumenejch a nebo na t sejrim a kdyz budu chtit nekde mit parkovacky a stat, tak dam tlumeny na otocnym volici a zapnu je vypinacem pridavnym - stejne jsem to pouzil jenom jednou kdysi to sviceni parkovackama

Autor:  Ferda mravenec [ 15 úno 2007 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem použil jedno přepínací relé s dvěma kontakty jeden kondenzátor 4700mikro tři diody a krabičku.Celkové náklady asi 105kč.Montáž půl hodinky.Funguje to nezávisle na vypínači světel,ten používám jen když potřebuju zapnoput parkovačky při vypnutým motoru.Schéma a popis kontaktů brzy dodám.Jestli máte ještě někdo zájem.

Stránka 15 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/