fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3000 |
Stránka 17 z 17 |
Autor: | palorep [ 24 úno 2009 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ako iste viete v escortoch je príprava na denné svietenie pre severské krajiny http://www.fordfans.cz/download/elchema/pojistky96.zip tak som to skúsil osadiť relátkami a ono to perfektne funguje. Osadil rele zelené na pozíciu č. 18 treba vybrať ten pliešok a modré na pozíciu č. 20 do poistkovky http://imgs.sk/images/relatkadennesviet ... -62510.jpg] po otočení kľúčom mi svietia stretávacie (tlmené), parkovačky a zadné lampy aj osvetlenie SPZ dokonca mi svieti aj prístrojovka len nemôžem prepínať dialkové svetlá to musím otočiť vypínačom. motor startuje bez problémov. |
Autor: | Wizzy [ 24 úno 2009 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
No....a? |
Autor: | palorep [ 24 úno 2009 22:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
a nič |
Autor: | Wizzy [ 25 úno 2009 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak je to dobrý, ne? |
Autor: | palorep [ 25 úno 2009 19:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja som velmi spokojný hlavne nemusím myslieť na to či svietim alebo nie |
Autor: | Wizzy [ 25 úno 2009 20:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to fajn, já to tak taky měl. škoda jen, že jsem ještě nepřišel na to, jak (a jestli to jde) to udělat i na Mondeu. |
Autor: | pisty [ 25 úno 2009 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím že jsem to četl tady... http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1355 resp. tady: http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 4&rubrik=1 |
Autor: | Wizzy [ 25 úno 2009 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pomocí nějakého uni spínacího modulu bych to asi splácal taky, ale mě se líbilo to jednoduché, elegantní a i koneckonců originální řešení na Escortu... |
Autor: | pisty [ 25 úno 2009 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
já myslím že v tý diskuzi to tam někde bylo a řešilo se to tam, ale už nevím na jakou verzi mondea.... |
Autor: | Wizzy [ 25 úno 2009 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, máš recht, cosi jsem tam našel, že existovala varianta mk2 Mondea, kam to šlo dodělat. Hmm... |
Autor: | jirkaz1964 [ 27 úno 2009 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak na svýho šemíka jsem v začátku taky využil pozice relé pro denní svícení(zelené), ale nevyhovovalo mi, tak jsem si udělal složitější. Jedno relé a 2 diody Nastartuju,rozsvítí se, stopnu, zhasnou.A funkce přepínače světel je nedotčena. Prostě spokojenost.Pro zájemce jsem to nahrál http://uloz.to/1375876/Automatick%C3%A9%20sp%C3%ADn%C3%A1n%C3%AD%20sv%C4%9Btel.doc |
Autor: | radosi [ 05 čer 2009 09:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dostalo sa mi včera do rúk toto http://www.tuningzone.sk/automaticky-sp ... p-546.html Vyzerá to príliš jednoducho, keď to nahodím dám vedieť, či to aj funguje. |
Autor: | Bumerank [ 05 čer 2009 12:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
podle mě je ideální mít rozsvícení světel v závislosti na napětí (při behu motoru je baterie dobíjena vyšším napětím něž 12,5 - kolem 14V)..to zaručí, že nebudeš na světla "čekat" (jak je to tady - rozsvícení se zpožděním) ani se nerozsvítí dřív |
Autor: | buzo18 [ 30 črc 2009 12:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
u nas na slovensku sa svetla uz musia svietit stale, u nas predavaju nejake blbosti, co si namontujes do aut a stoji to myslim okolo 500 sk na byvale koruny a myslim ze lepsie je napajat svetla od mazania ako od alternatora, mozno je aj ten system takto rieseny http://www.autobazar.eu/sk/automaticky- ... 49214.html napr |
Autor: | KKKuba [ 14 dub 2011 22:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci |
pánové nějak jsem se v tom ztratil, prostě po otočení klíčku do první polohy se mi samy rozvítí parkovačky, co s tím mám teda dělat? |
Autor: | u2island [ 13 čer 2012 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci |
Myslím,že nejlepší je napojit relé světel na kontrolku oleje(tlaku)/dobíjení. Žádný opožďovače nejsou tak geniální,aby ti to fungovalo,jak toto "jednoduché" zapojení a pokud ti kontrolka oleje při běhu nezhasne, tak myslím,že nepotřebuješ ani světla . Mimochodem,docela nedodělané to má teky VW group. Přes diag. si nastavíš dení svícení a pak to funguje tak,že otočíš klíčem do kontolek,rosvítí se potkávačky, při startování vypnou a zas naskočej po naskočení motoru. U klasického relé systému bych to chápal,ale sakra,když jednotka řídí všechno,tak nechápu,že nemohli dopsat program podmíněnej třeba tlakem oleje... kontrolka zhasne a světla se rozsvítěj (u běžícího motoru). |
Autor: | Wizzy [ 14 čer 2012 08:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci |
Ono kdyby to opravdu brali z programu EEC, tak by snad ani signálu z čidla tlaku nebylo potřeba, EEC je snad přece jedinej element, kterej mimo řidiče pozná, že motor jede (pokud se netočí startér (a jeho činnost kontroluje minimálně immobilizérem), a má signál z čidla kliky, čidla vačky, z čidel klepání, z mafu/mapu atd...) tak pak může dát pokyn k rozsvícení světel.. Jenže..nevím jak VW, ale u Forda tak od roku 2000 je v těch autech křemíku jak sr... Nejen v EEC, ale jsou tam i tzv GEM moduly (aka jednotky 'komfortu'), které se právě starají o vše, kromě řízení motoru. (a nejspíš i ABS) A když myslím o vše, tak o vše. Klimatizace, el. okýnka, zrcátka, vyhřívání sedadel, oken, tempomat, alarm, centrál, prostě cokoli a včetně světel a podobných blbostí. Pak záleží jak se EEC s GEMem baví, jestli už komplet po CAN sběrnici, nebo je to nějaký paskvil.. Pro příklad u mojeho FFII před fl je možné mít okýnka v elektrice buď jen vpředu anebo na všech čtyřech dveřích. V případě, že jsou el. okýnka jen vpředu, tak je to klasické prodrátování se strašnou spoustou drátů a vcelku pasivním ovládáním přes dva spínače v řidičovejch dveřích a jeden u spolujezdce. V okamžiku, kdy se jedná o el. okna na všech čtyřech dveřích, tak je situace úplně jiná, do předních dveří vedou už jen 4 dráty CAN sběrnice a ve všech dveřích jsou dveřní moduly (křemíkový hebeda), který řídí okýnka, zrcátka, centrál, atd... Do zadních dveří vedou dokonce už jen dva dráty LIN sběrnice. To jen pro ilustraci, že i na pohled malý rozdíl v instalaci může znamenat dost výrazný rozdíl v konstrukci a tudíž i možnostech řízení, přenosu informací, atd.. |
Autor: | u2island [ 14 čer 2012 12:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci |
No jasně,že by pro ně dneska nebyl problém udělat "inteligentní denní svícení",ale jaxi se jim nechce to řešit. (Nebo jsem se s tím ještě nesetkal). Třeba je sranda,že vw group si po 5ti vypnutí klíčkem posouvá výchozí polohu stěračů (vypneš zapalování a škub se stěračem). Tím se zabývají,ale takovou potřebnou věcí ne. |
Autor: | hubert [ 15 led 2013 19:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci |
ja mam na orionu takovou krabku tenkrat stala 500 mam uz to par let od doby co to zavedly a to se rozsveci 8 sekund po akivaci starteru,ma to zvlast okruh pro pozicky a tlumena a zatazenim rucni brzdy to zhasne.zapojeno za odpoledne. |
Autor: | jecnak [ 25 úno 2013 10:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci |
Vcera jsem namontoval a parada. Uz jen vymyslet totez na Mondeo. |
Stránka 17 z 17 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |