fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3000
Stránka 17 z 17

Autor:  palorep [ 24 úno 2009 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Ako iste viete v escortoch je príprava na denné svietenie pre severské krajiny
http://www.fordfans.cz/download/elchema/pojistky96.zip tak som to skúsil osadiť relátkami a ono to perfektne funguje.
Osadil rele zelené na pozíciu č. 18 treba vybrať ten pliešok a modré na pozíciu č. 20 do poistkovky http://imgs.sk/images/relatkadennesviet ... -62510.jpg]
po otočení kľúčom mi svietia stretávacie (tlmené), parkovačky a zadné lampy aj osvetlenie SPZ dokonca mi svieti aj prístrojovka len nemôžem prepínať dialkové svetlá to musím otočiť vypínačom. motor startuje bez problémov.

Autor:  Wizzy [ 24 úno 2009 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

No....a?

Autor:  palorep [ 24 úno 2009 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

a nič

Autor:  Wizzy [ 25 úno 2009 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak je to dobrý, ne? ;-)

Autor:  palorep [ 25 úno 2009 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

ja som velmi spokojný hlavne nemusím myslieť na to či svietim alebo nie

Autor:  Wizzy [ 25 úno 2009 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

Je to fajn, já to tak taky měl. škoda jen, že jsem ještě nepřišel na to, jak (a jestli to jde) to udělat i na Mondeu.

Autor:  pisty [ 25 úno 2009 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím že jsem to četl tady...
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1355
resp. tady:
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 4&rubrik=1

Autor:  Wizzy [ 25 úno 2009 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Pomocí nějakého uni spínacího modulu bych to asi splácal taky, ale mě se líbilo to jednoduché, elegantní a i koneckonců originální řešení na Escortu...

Autor:  pisty [ 25 úno 2009 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

já myslím že v tý diskuzi to tam někde bylo a řešilo se to tam, ale už nevím na jakou verzi mondea....

Autor:  Wizzy [ 25 úno 2009 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, máš recht, cosi jsem tam našel, že existovala varianta mk2 Mondea, kam to šlo dodělat. Hmm...

Autor:  jirkaz1964 [ 27 úno 2009 23:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak na svýho šemíka jsem v začátku taky využil pozice relé pro denní svícení(zelené), ale nevyhovovalo mi, tak jsem si udělal složitější. Jedno relé a 2 diody :D Nastartuju,rozsvítí se, stopnu, zhasnou.A funkce přepínače světel je nedotčena. Prostě spokojenost.Pro zájemce jsem to nahrál http://uloz.to/1375876/Automatick%C3%A9%20sp%C3%ADn%C3%A1n%C3%AD%20sv%C4%9Btel.doc

Autor:  radosi [ 05 čer 2009 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Dostalo sa mi včera do rúk toto
http://www.tuningzone.sk/automaticky-sp ... p-546.html

Vyzerá to príliš jednoducho, keď to nahodím dám vedieť, či to aj funguje.

Autor:  Bumerank [ 05 čer 2009 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

podle mě je ideální mít rozsvícení světel v závislosti na napětí (při behu motoru je baterie dobíjena vyšším napětím něž 12,5 - kolem 14V)..to zaručí, že nebudeš na světla "čekat" (jak je to tady - rozsvícení se zpožděním) ani se nerozsvítí dřív :)

Autor:  buzo18 [ 30 črc 2009 12:23 ]
Předmět příspěvku: 

u nas na slovensku sa svetla uz musia svietit stale, u nas predavaju nejake blbosti, co si namontujes do aut a stoji to myslim okolo 500 sk na byvale koruny a myslim ze lepsie je napajat svetla od mazania ako od alternatora, mozno je aj ten system takto rieseny
http://www.autobazar.eu/sk/automaticky- ... 49214.html napr

Autor:  KKKuba [ 14 dub 2011 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci

pánové nějak jsem se v tom ztratil, prostě po otočení klíčku do první polohy se mi samy rozvítí parkovačky, co s tím mám teda dělat?

Autor:  u2island [ 13 čer 2012 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci

Myslím,že nejlepší je napojit relé světel na kontrolku oleje(tlaku)/dobíjení. Žádný opožďovače nejsou tak geniální,aby ti to fungovalo,jak toto "jednoduché" zapojení a pokud ti kontrolka oleje při běhu nezhasne, tak myslím,že nepotřebuješ ani světla .

Mimochodem,docela nedodělané to má teky VW group.
Přes diag. si nastavíš dení svícení a pak to funguje tak,že otočíš klíčem do kontolek,rosvítí se potkávačky, při startování vypnou a zas naskočej po naskočení motoru.
U klasického relé systému bych to chápal,ale sakra,když jednotka řídí všechno,tak nechápu,že nemohli dopsat program podmíněnej třeba tlakem oleje... kontrolka zhasne a světla se rozsvítěj (u běžícího motoru).

Autor:  Wizzy [ 14 čer 2012 08:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci

Ono kdyby to opravdu brali z programu EEC, tak by snad ani signálu z čidla tlaku nebylo potřeba, EEC je snad přece jedinej element, kterej mimo řidiče pozná, že motor jede :-D (pokud se netočí startér (a jeho činnost kontroluje minimálně immobilizérem), a má signál z čidla kliky, čidla vačky, z čidel klepání, z mafu/mapu atd...) tak pak může dát pokyn k rozsvícení světel..

Jenže..nevím jak VW, ale u Forda tak od roku 2000 je v těch autech křemíku jak sr... Nejen v EEC, ale jsou tam i tzv GEM moduly (aka jednotky 'komfortu'), které se právě starají o vše, kromě řízení motoru. (a nejspíš i ABS) A když myslím o vše, tak o vše. Klimatizace, el. okýnka, zrcátka, vyhřívání sedadel, oken, tempomat, alarm, centrál, prostě cokoli a včetně světel a podobných blbostí. Pak záleží jak se EEC s GEMem baví, jestli už komplet po CAN sběrnici, nebo je to nějaký paskvil.. Pro příklad u mojeho FFII před fl je možné mít okýnka v elektrice buď jen vpředu anebo na všech čtyřech dveřích.
V případě, že jsou el. okýnka jen vpředu, tak je to klasické prodrátování se strašnou spoustou drátů a vcelku pasivním ovládáním přes dva spínače v řidičovejch dveřích a jeden u spolujezdce.
V okamžiku, kdy se jedná o el. okna na všech čtyřech dveřích, tak je situace úplně jiná, do předních dveří vedou už jen 4 dráty CAN sběrnice a ve všech dveřích jsou dveřní moduly (křemíkový hebeda), který řídí okýnka, zrcátka, centrál, atd... Do zadních dveří vedou dokonce už jen dva dráty LIN sběrnice.
To jen pro ilustraci, že i na pohled malý rozdíl v instalaci může znamenat dost výrazný rozdíl v konstrukci a tudíž i možnostech řízení, přenosu informací, atd..

Autor:  u2island [ 14 čer 2012 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci

No jasně,že by pro ně dneska nebyl problém udělat "inteligentní denní svícení",ale jaxi se jim nechce to řešit. (Nebo jsem se s tím ještě nesetkal).
Třeba je sranda,že vw group si po 5ti vypnutí klíčkem posouvá výchozí polohu stěračů (vypneš zapalování a škub se stěračem). Tím se zabývají,ale takovou potřebnou věcí ne.

Autor:  hubert [ 15 led 2013 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci

ja mam na orionu takovou krabku tenkrat stala 500 mam uz to par let od doby co to zavedly a to se rozsveci 8 sekund po akivaci starteru,ma to zvlast okruh pro pozicky a tlumena a zatazenim rucni brzdy to zhasne.zapojeno za odpoledne. :lol:

Autor:  jecnak [ 25 úno 2013 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci

Vcera jsem namontoval a parada. Uz jen vymyslet totez na Mondeo.

Stránka 17 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/