fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

CO vydrží baterie..........?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=307
Stránka 1 z 1

Autor:  BATMAN [ 19 kvě 2004 14:59 ]
Předmět příspěvku:  CO vydrží baterie..........?

Tak vcera jsem po 2 dnech prisel ke svemu autu a po par neuspesnych pokusech nastartovat jsem zjistil ze jsem nechal 2 dny svitit obrysovky..... nesmejte se mi, nemam tam ten pipak co signalizuje pri otevreni dveri zaple svetla (hned zitra ho du dokoupit).
Mozna by me to tak nesralo, kdyby ta baterie nebyla 2 tydny nova.
Otazka zni: Nabije se jeste? (ma cca 3V).
Jestli ze ano, jak dlouho mi vydrzi? = zivotnost na polovine?
Je to normalni udrzbova baterie za cca 1.000,- :(


...snad se pro priste poucim! :evil:

Autor:  Ondrej [ 19 kvě 2004 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

Baterce nevadí uplný vybití, pro správné dobití bych radši doporučoval jí nabít nabíječkou a ne jízdou. Při uplným vybití baterie nějakým zdrojem by nemělo dojít k její poškození.

Autor:  BATMAN [ 19 kvě 2004 15:51 ]
Předmět příspěvku: 

Jakto??? Manik co jsem u neho menil baterii (mela uz 5 roku) mi tvrdil ze kdyz je baterie pod 8 voltu ze uz se neda nabit!
To znamena ze lhal a jen mi potreboval vnutit tuhle novou a tudiz ta baterka bude ulne ok?
Jak to tedy je??? :(

Autor:  futura [ 19 kvě 2004 16:17 ]
Předmět příspěvku: 

Zalezi, kdy tech 8V mela, ale 5 let je na baterku slusna vydrz, nektery vydrzej treba 2-3roky, nektery 7.Plne nabita baterka by mela mit snad 12,7V, teda pokuds si to dobre pamatuju,kdyztak me opravte. Tuhle dobij malym proudem, radsi dyl a pomalu,udrzuj hladinu elektrolytu a bude v pohode slouzit. Na svetla kup za par supu bzucak varovnej.

Autor:  Standa [ 20 kvě 2004 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pro olověný akumulátor je nejhorší vybitý stav. Dochází totiž k oxidaci na povrchu olověných desek, která je nevratná a baterie tím ztrácí kapacitu. Jestliže se ale vybije nová baterie, tak nejlíp s ní rychle na nabíječku. Ideální je úplně vybitý akumulátor nejdříve nabíjet velkým proudem a pak proud ubírat. Začit na 1/10 kapacity, třeba 5A a skončit u dobíjení na 2A. Jeden den bez napětí určitě akumulátor nezničí, ale po týdnu už dojde k poškození. Co se týče napětí tak nezatížený nabitý 12V akumulátor má okolo 14V.

Autor:  johan [ 20 kvě 2004 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

Dřív občas někdo dokonce baterii světlama planovaně vybíjel...

Ale rozhodně nemá být vybitá dlouho, v tom souhlasím.

Autor:  BATMAN [ 20 kvě 2004 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Taxem dnes zavolal do jedne firmy kde se venuji jen bateriim do automobilu a vsem tem vecim okolo a byl jsem uklidnen ze se opravdu nemuze nic stat. To by ta baterie musela nekde lezet nekolik tydnu aby se to na ni znatelne projevilo.
Postup pri nabijeni mi byl doporuceny takovy, ze by hodnota nabijeni nemela presahnout 4A. Cca 24 hodin nabijet, zmerit hustotu kyseliny a pokud nebude na 100% nabijet pomalicku dal.

Ten pipak si ale aj tak koupim...... :oops: :wink:

Autor:  MV [ 01 čer 2004 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak, pokud baterku vybiješ na dno, tak jí ale nenechávej dlouho stát, jinak zoxidujou olověný desky uvnitř a už pravděpodobně nepůjde oživit. Doporučoval bych ze začátku nabíjet malým proudem (klidně 0,5A) delší dobu a hlídat hladinu elektrolytu. Olověnej aku bych nikdy uměle nevybíjel a pak nenabíjel, jen se mu zkrátí životnost (určitý počet cyklů). Ideální je aby byl trvale nabitej a nenechávat ho dlouho nenabitej (hlavně ne v zimě - zmrzne a popraská).
Mně osobně vydržela aku asi 6 nebo 7 let, byla to BOSCH (byla v autě ještě ze Švýcar). Jela doslova do poslední chvíle, startovala do konce perfektně - jednou vyjedu před garáž, vypnu motor, za minutu chci startovat a startér už ani necvaknul, skoro už ani neběželo palivový čerpadlo. Tak tomu říkám výdrž.

Autor:  BATMAN [ 01 čer 2004 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

MV píše:
Přesně tak, pokud baterku vybiješ na dno, tak jí ale nenechávej dlouho stát, jinak zoxidujou olověný desky uvnitř a už pravděpodobně nepůjde oživit. Doporučoval bych ze začátku nabíjet malým proudem (klidně 0,5A) delší dobu a hlídat hladinu elektrolytu. Olověnej aku bych nikdy uměle nevybíjel a pak nenabíjel, jen se mu zkrátí životnost (určitý počet cyklů). Ideální je aby byl trvale nabitej a nenechávat ho dlouho nenabitej (hlavně ne v zimě - zmrzne a popraská).
Mně osobně vydržela aku asi 6 nebo 7 let, byla to BOSCH (byla v autě ještě ze Švýcar). Jela doslova do poslední chvíle, startovala do konce perfektně - jednou vyjedu před garáž, vypnu motor, za minutu chci startovat a startér už ani necvaknul, skoro už ani neběželo palivový čerpadlo. Tak tomu říkám výdrž.

Tak takhle nejak umrela i ta moje.....
Tahlo ji na 6. rok!

Autor:  ACEMajky [ 01 čer 2004 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

No ja ted nabijel baterku tatovou nabijeckou, postupne uvira proud, cim vice je baterka nabite a zajimavy je, ze kdyz uz byla skoro nabita, rekneme na 75% hustota elektrolitu, tak napeti pri nabijeni slo az na 16,2V to je asi moc ze? a Cim to muze byt?. Jinak sere me to, ze clanek u + kontaktu ma jenom max 50% hustotu elektrolitu - a nechteji mi to vyreklamovat, ze prej oni to meri jako celkove odpor vsech clanku a ze tohle neni ukazatel....

Autor:  MV [ 02 čer 2004 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Hustota

Já mám zkušenost, že když nabíjíš aku proudem 1/10 kapacity (tj. asi 4-6A), tak po několika hodinách (podle stavu vybití) musí všechny články "vařit" - tj. už se aku nenabíjí (ani nepřebíjí) a proud jen rozkládá vodu (=hlídat hladinu). V tu chvíli když některý článek nevaří nebo vaří výrazně míň, tak i nebude mít 100% hustotu a je nejspíš v háji nebo na odchodu (pokud mají všechny články dost elektrolytu). Ale to napětí při nabíjení 16,2V se mi zdá moc, mělo by být tak 2,4-2,5V/článek(14,4-15V), max. asi 2,6V/článek(15,6V). Teda doufám, že si to pamatuju dobře.
Podle mne je měření hustoty dost průkazný a jestli ti jeden článek vykazuje nižší hustotu, tak to na reklamaci je. Sice aku funguje ještě dobře, ale ten nejslabší článek celej aku degraduje. A v zimě může kleknout. Nejlíp to prokáže kapacitní zkouška (vybíjení definovaným proudem asi na 10V a z doby se zjistí kapacita).

Autor:  ACEMajky [ 02 čer 2004 13:25 ]
Předmět příspěvku: 

No ja jsem to nabijel v sobotu asi 5 hodin a v nedeli kdyz jsem dalnabijecku na baterku, tak do 2 minut uz varila - jinak kdyz jsem predtim startoval, tak jsem nazhavil a auto nechtelo chytnout, vypnul jsem klicek a bez zhaveni zacal hned startovat a pohoda, podle me, jak jsem zhavil, tak uz starter nedostal hned tolis tavy, aby to prvotni roztoceni stacilo na naskoceni motoru, po dobiti baterky to startovalo na brnknuti, ale po asi 2 dnechch stani uz to zase dela, podle me ten nejslabsi clanek opravdu ty baterce desne ubira

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/