fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vypinatelne ABS
PříspěvekNapsal: 30 říj 2005 15:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Premyslel jste nekdo o tom, udelat si ABS vypinatelne? Myslim, ze by to mohlo byt docela prakticke, nekdy me to pekne sere, ze si to dela co chce.

Je pravda, ze pokud je jedno kolo na lede a ostatni na suchu, brzdi to jako by byly vsechny na lede? Neresi tenhle problem az rozdelovac brzdneho ucinku EBD, ktery se montuje do aut teprve par let?

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2005 15:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
No u 97 má každý kolo svoje čidlo.

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2005 15:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Kazde kolo ma svoje cidlo uz od pocatku systemu ABS, cili davno pred 97. Ale rozdelovac tlaku uz ne.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2005 17:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Každý kolo čidlo od začátku ABS nemělo(nepočítám čistě mechanický ABS) - ze začátku bylo ABS dvoukanálový, tedy čidla jen na předních kolech a ABS podle toho ovládá tlak ve dvou brzdových okruzích, tedy vždy jedno přední kolo a k němu diagonálně zadní kolo.
Čtyřkanálový ABS má čidla na všech čtyřech kolech a stejně tak ventily ABS podle nich řídí tlak v brzdách pro každý kolo zvlášť. Takže když jedno kolo bude mít malou adhezi(na ledu), tak systém řídí tlak jen v tomhle prokluzujícím, ostatní mají maximální tlak podle intenzity brzdění(do doby než třeba začnou klouzat taky). Dá se říct, že to je poslední generace ABS a nic moc lepší není(pominu detaily jako třeba stálej vývoj algoritmů vyhodnocování a řízení, ABS s fuzzy-logikou apod.).
EBD(rozdělovač brzdného účinku) pozná třeba že zadní náprava má menší adhezi(nezatížený auto), tak umí rozložit tlak v brzdách mezi nápravami, aby účinnost brzdění byla vždy maximální bez rizika zablokování. V podstatě EBD předchází nutnosti korigovat blokování kol systémem ABS.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říj 2005 17:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Perfektni vysvetleni, diky moc

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2005 22:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Myslím že se dá udělat vypínač.Nevím jak u Escorta ,ale na fábii RS jsem to viděl a funguje to.Nevím ale co ten vypínač odpojuje. Vždy po vypnutí se po chvilce jízdy rozvítí kontrolka ABS a ESP takže je to stale pod napětím, ale je to mimo funkci .Přepnutím zpět je vše zase v normalu ABS a ESP zase funguje.Nevím šikovný elektrikář si s tím určitě poradí alspoň myslím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2005 00:15 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
sikovny elektrikar? MART.INE to je neco pro tebe! :)

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2005 08:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Stačí přece jednoduše odpojovat cívku relé ABS.
btw: a co když se s tím člověk náhodou(nedejbože) vybourá, pojišťovna či nějakej znalec najde odpojený ABS - to asi nebude působit moc dobře.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2005 14:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
MV má pravdu auta určená do normálního provozu by měla být funkční jak byla vyrobená.Pojišťovny to jsou pěkný spolky.Doufám že z vás tu není nikdo pojišťovák nerad bych se někoho dotknul.Chtěl jsem říct ,že pojišťovna není žádný zaopatřovací ustav a přijít nato že si někdo odpojil ABS a tím uvedl auto do technické nezpůsobilosti (umyslně) tak mu to asi vše pěkně přiijou i s uroky.Zapomněl jsem dodat ve svém příspěvku že ta Fabka je určená na ralyesprinty a ne na veřejnou komunikaci.Tak se omlouvám za nedorozumění jestli nějaká vznikla.Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2005 21:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Jen mi pořad nedocvaklo, k čemu by odpojené ABS mohlo být dobré :smt017 :-)

Jinak MV - opravdu skvělý výklad :smt023

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2005 22:18 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
hameluk, na suche vozovce abs prodlouzi brzdnou drahu

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2005 23:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
O.s.l.í.k. má pravdu, často jsou slyšet fámy, že s ABS je brzdná dráha automaticky kratší. Na suchu to podle mnoha studií neplatí, na mokru asi jak kdy. Na špatném podkladu(třeba listí, sníh, štěrk) je ABS výhodou, protože se kolo pořád odvaluje a nevytvoří se pod zablokovaným kolem vrstva bordelu, po kterým jede jak na saních. Jediný kdy může ABS pomoct i na suchu je při stálým odvalování se nemůže oproti bloknutýmu kolu pálit guma v jednom místě, což by snížilo adhezi. Ale často je důležitější stálá možnost ovládání auta, než absolutní délka brzdný dráhy.
Teoreticky by ABS mělo zkracovat brzdnou dráhu vždy, protože než se kolo zablokuje, tak je brzdná síla daná třením mezi brzdovým obložením plus tření pneumatika-silnice. Jak se kolo zablokuje, přišli jsme o tření mezi brzdovým obložením a výsledná brzdná síla je nižší. U ABS se kolo prakticky pořád otáčí a tření mezi obložením nezaniká. Jenže v praxi má ABS systém dlouhou "reakční dobu" od vyhodnocení otáčení k regulaci tlaku, vznikají prodlevy a nepřesnosti regulace, výsledek je ztráta efektivity brzdění(kolo se ve výsledku cyklicky blokuje a odbrzďuje). Proto některý automobilky(už si nepamatuju který, ale nějaký Japonci) vyvinuly a používaly tzv.fuzzy-logic ABS, využívá se principu řízení skluzu kola(určité zpomalení oproti plné rychlosti). To je prakticky ideální proti normálnímu ABS, kolo se pořád otáčí. Bohužel různý povrchy(třeba asfalt, štěrk, led, sucho/mokro) vyžadujou různej skluz pro maximální efektivitu a řídící systém nemá jak jednoduše a průběžně vyhodnocovat typ povrchu. Každopádně je tohle hódně složitý a náročný na celou regulační smyčku a proto to nikdo moc nevyvíjí a nepoužívá(cena - a pro zákazníka je to papírově ABS jako každý jiný).
Sorry za ty romány 8)

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 01:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Zadny sorry, dik, v podstate to neni tak slozity zamysleni nad fyzikou. Aplikace v praxi taky nemusi byt draha, par obvodu navic za par korun, tady se zhodnocuje akorat napad.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 09:09 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
jarous350 píše:
...Aplikace v praxi taky nemusi byt draha, par obvodu navic za par korun...


Mňo zkus se zamyslet nad tím, jak ta nemyslící elektronika má poznat, po čem auto zrovna jede a jestli je pod každým kolem stejný povrch (asfalt, štěrková krajnice, zmrzlé zbytky sněhu, atd...) Vyhodnotit to s dnešními procesory, dostatečně rychle, není problém, ale zádrhel je v tom snímání. Pokud bys to chtěl vyhodnocovat na základě toho, jak rychle a jak moc se "hamstlo" na brzdu a podle toho, jak se který kolo točí - tak to už máme, to je současné ABS a EBD a tak. Ale kdyby systém uměl nějakým kamerovým systémem snímat, po čem které kolo právě jede a podle toho na něm nastavit maximální efektivní intenzitu brždění, aniž by se kolo zablokovalo, to by bylo něco. Ale určitě by to nebylo levné.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 15:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Panove klobouk domu a diky za objasneni jak je to s ABS na otm escortu. Jinak jak ho odpojit? Vyndat pojstku a pojistovny, vemte pojstku stejne hodnoty, napojte ji na + a -, vypalte ji a pak ji pri vypnuti ABS nahradte za original pojstku. A kdyz bouracka, tak hold doslo ke zkratu ne?

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 18:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Laik se diví profesionál žesne. Nemám co bych dodal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2005 22:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
MV - nechci se opakovat, ale :smt023 Ty musíš dělat v nějakým vývojovým centru brzd :-D

ACEMajky - dobrý nápad :lol:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2005 09:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Bery píše:
Laik se diví profesionál žesne. Nemám co bych dodal.


A co tim chtel basnik rici?

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2005 12:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
ACEMajky píše:
Bery píše:
Laik se diví profesionál žesne. Nemám co bych dodal.


A co tim chtel basnik rici?


Skoro nic jen bych se snažil udělat vypínač který by tu ABSku odpojoval ale zase vracel do původního režimu.Já vím že vše řeším dost komplikovaně a složitě ale vysmahnout pojistku? Promiň kolikrát když to tu čtu tak nevím kde je hranice vážnosti a kde humoru.Nic ve zlým a ani na tvojí adresu.Jestli se tě něco dotklo tak se omlouvám a až se někdy setkáme dáme pivko a hodíme řeč.Víš když k nám do servisu dorazí klijenti se svýmy auty a kolikrát chtěj věci o kterých se vám ani nezdá a to né že by byly neznalý.Tak se mi nediv za ten výrok.Jinak řešení to je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2005 13:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Ne v pohode, ja to jenom nepochopil, jelikoz vyse se pise o problemu pri likvidaci pojistne udalosti v pripade pouziti a nalezu vypinace, tak jedine reseni me napadlo, pokud se nekdo tohoto rizika mobipouzit vypalenou pojstku, jinak by me to samo ani nenapadlo a sel bych komfortnim resenim za pomoci vypinace jak pises ty... - sam mam v aute spoustu vypinacu, nemam moc rad automatiku, ktera nema signalizaci pro ridice

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz