fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

odpojení ABS
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=30893
Stránka 1 z 4

Autor:  jarous350 [ 30 říj 2005 15:25 ]
Předmět příspěvku:  Vypinatelne ABS

Premyslel jste nekdo o tom, udelat si ABS vypinatelne? Myslim, ze by to mohlo byt docela prakticke, nekdy me to pekne sere, ze si to dela co chce.

Je pravda, ze pokud je jedno kolo na lede a ostatni na suchu, brzdi to jako by byly vsechny na lede? Neresi tenhle problem az rozdelovac brzdneho ucinku EBD, ktery se montuje do aut teprve par let?

Autor:  dj.DEKL [ 30 říj 2005 15:35 ]
Předmět příspěvku: 

No u 97 má každý kolo svoje čidlo.

Autor:  jarous350 [ 30 říj 2005 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Kazde kolo ma svoje cidlo uz od pocatku systemu ABS, cili davno pred 97. Ale rozdelovac tlaku uz ne.

Autor:  MV [ 30 říj 2005 17:17 ]
Předmět příspěvku: 

Každý kolo čidlo od začátku ABS nemělo(nepočítám čistě mechanický ABS) - ze začátku bylo ABS dvoukanálový, tedy čidla jen na předních kolech a ABS podle toho ovládá tlak ve dvou brzdových okruzích, tedy vždy jedno přední kolo a k němu diagonálně zadní kolo.
Čtyřkanálový ABS má čidla na všech čtyřech kolech a stejně tak ventily ABS podle nich řídí tlak v brzdách pro každý kolo zvlášť. Takže když jedno kolo bude mít malou adhezi(na ledu), tak systém řídí tlak jen v tomhle prokluzujícím, ostatní mají maximální tlak podle intenzity brzdění(do doby než třeba začnou klouzat taky). Dá se říct, že to je poslední generace ABS a nic moc lepší není(pominu detaily jako třeba stálej vývoj algoritmů vyhodnocování a řízení, ABS s fuzzy-logikou apod.).
EBD(rozdělovač brzdného účinku) pozná třeba že zadní náprava má menší adhezi(nezatížený auto), tak umí rozložit tlak v brzdách mezi nápravami, aby účinnost brzdění byla vždy maximální bez rizika zablokování. V podstatě EBD předchází nutnosti korigovat blokování kol systémem ABS.

Autor:  jarous350 [ 30 říj 2005 17:58 ]
Předmět příspěvku: 

Perfektni vysvetleni, diky moc

Autor:  Bery [ 01 lis 2005 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím že se dá udělat vypínač.Nevím jak u Escorta ,ale na fábii RS jsem to viděl a funguje to.Nevím ale co ten vypínač odpojuje. Vždy po vypnutí se po chvilce jízdy rozvítí kontrolka ABS a ESP takže je to stale pod napětím, ale je to mimo funkci .Přepnutím zpět je vše zase v normalu ABS a ESP zase funguje.Nevím šikovný elektrikář si s tím určitě poradí alspoň myslím.

Autor:  O.S.L.I.K. [ 02 lis 2005 00:15 ]
Předmět příspěvku: 

sikovny elektrikar? MART.INE to je neco pro tebe! :)

Autor:  MV [ 02 lis 2005 08:05 ]
Předmět příspěvku: 

Stačí přece jednoduše odpojovat cívku relé ABS.
btw: a co když se s tím člověk náhodou(nedejbože) vybourá, pojišťovna či nějakej znalec najde odpojený ABS - to asi nebude působit moc dobře.

Autor:  Bery [ 02 lis 2005 14:28 ]
Předmět příspěvku: 

MV má pravdu auta určená do normálního provozu by měla být funkční jak byla vyrobená.Pojišťovny to jsou pěkný spolky.Doufám že z vás tu není nikdo pojišťovák nerad bych se někoho dotknul.Chtěl jsem říct ,že pojišťovna není žádný zaopatřovací ustav a přijít nato že si někdo odpojil ABS a tím uvedl auto do technické nezpůsobilosti (umyslně) tak mu to asi vše pěkně přiijou i s uroky.Zapomněl jsem dodat ve svém příspěvku že ta Fabka je určená na ralyesprinty a ne na veřejnou komunikaci.Tak se omlouvám za nedorozumění jestli nějaká vznikla.Děkuji.

Autor:  hameluk [ 06 lis 2005 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jen mi pořad nedocvaklo, k čemu by odpojené ABS mohlo být dobré :smt017 :-)

Jinak MV - opravdu skvělý výklad :smt023

Autor:  O.S.L.I.K. [ 06 lis 2005 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

hameluk, na suche vozovce abs prodlouzi brzdnou drahu

Autor:  MV [ 06 lis 2005 23:13 ]
Předmět příspěvku: 

O.s.l.í.k. má pravdu, často jsou slyšet fámy, že s ABS je brzdná dráha automaticky kratší. Na suchu to podle mnoha studií neplatí, na mokru asi jak kdy. Na špatném podkladu(třeba listí, sníh, štěrk) je ABS výhodou, protože se kolo pořád odvaluje a nevytvoří se pod zablokovaným kolem vrstva bordelu, po kterým jede jak na saních. Jediný kdy může ABS pomoct i na suchu je při stálým odvalování se nemůže oproti bloknutýmu kolu pálit guma v jednom místě, což by snížilo adhezi. Ale často je důležitější stálá možnost ovládání auta, než absolutní délka brzdný dráhy.
Teoreticky by ABS mělo zkracovat brzdnou dráhu vždy, protože než se kolo zablokuje, tak je brzdná síla daná třením mezi brzdovým obložením plus tření pneumatika-silnice. Jak se kolo zablokuje, přišli jsme o tření mezi brzdovým obložením a výsledná brzdná síla je nižší. U ABS se kolo prakticky pořád otáčí a tření mezi obložením nezaniká. Jenže v praxi má ABS systém dlouhou "reakční dobu" od vyhodnocení otáčení k regulaci tlaku, vznikají prodlevy a nepřesnosti regulace, výsledek je ztráta efektivity brzdění(kolo se ve výsledku cyklicky blokuje a odbrzďuje). Proto některý automobilky(už si nepamatuju který, ale nějaký Japonci) vyvinuly a používaly tzv.fuzzy-logic ABS, využívá se principu řízení skluzu kola(určité zpomalení oproti plné rychlosti). To je prakticky ideální proti normálnímu ABS, kolo se pořád otáčí. Bohužel různý povrchy(třeba asfalt, štěrk, led, sucho/mokro) vyžadujou různej skluz pro maximální efektivitu a řídící systém nemá jak jednoduše a průběžně vyhodnocovat typ povrchu. Každopádně je tohle hódně složitý a náročný na celou regulační smyčku a proto to nikdo moc nevyvíjí a nepoužívá(cena - a pro zákazníka je to papírově ABS jako každý jiný).
Sorry za ty romány 8)

Autor:  jarous350 [ 07 lis 2005 01:38 ]
Předmět příspěvku: 

Zadny sorry, dik, v podstate to neni tak slozity zamysleni nad fyzikou. Aplikace v praxi taky nemusi byt draha, par obvodu navic za par korun, tady se zhodnocuje akorat napad.

Autor:  Wizzy [ 07 lis 2005 09:09 ]
Předmět příspěvku: 

jarous350 píše:
...Aplikace v praxi taky nemusi byt draha, par obvodu navic za par korun...


Mňo zkus se zamyslet nad tím, jak ta nemyslící elektronika má poznat, po čem auto zrovna jede a jestli je pod každým kolem stejný povrch (asfalt, štěrková krajnice, zmrzlé zbytky sněhu, atd...) Vyhodnotit to s dnešními procesory, dostatečně rychle, není problém, ale zádrhel je v tom snímání. Pokud bys to chtěl vyhodnocovat na základě toho, jak rychle a jak moc se "hamstlo" na brzdu a podle toho, jak se který kolo točí - tak to už máme, to je současné ABS a EBD a tak. Ale kdyby systém uměl nějakým kamerovým systémem snímat, po čem které kolo právě jede a podle toho na něm nastavit maximální efektivní intenzitu brždění, aniž by se kolo zablokovalo, to by bylo něco. Ale určitě by to nebylo levné.

Autor:  ACEMajky [ 07 lis 2005 15:37 ]
Předmět příspěvku: 

Panove klobouk domu a diky za objasneni jak je to s ABS na otm escortu. Jinak jak ho odpojit? Vyndat pojstku a pojistovny, vemte pojstku stejne hodnoty, napojte ji na + a -, vypalte ji a pak ji pri vypnuti ABS nahradte za original pojstku. A kdyz bouracka, tak hold doslo ke zkratu ne?

Autor:  Bery [ 07 lis 2005 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

Laik se diví profesionál žesne. Nemám co bych dodal.

Autor:  hameluk [ 07 lis 2005 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

MV - nechci se opakovat, ale :smt023 Ty musíš dělat v nějakým vývojovým centru brzd :-D

ACEMajky - dobrý nápad :lol:

Autor:  ACEMajky [ 08 lis 2005 09:59 ]
Předmět příspěvku: 

Bery píše:
Laik se diví profesionál žesne. Nemám co bych dodal.


A co tim chtel basnik rici?

Autor:  Bery [ 08 lis 2005 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Bery píše:
Laik se diví profesionál žesne. Nemám co bych dodal.


A co tim chtel basnik rici?


Skoro nic jen bych se snažil udělat vypínač který by tu ABSku odpojoval ale zase vracel do původního režimu.Já vím že vše řeším dost komplikovaně a složitě ale vysmahnout pojistku? Promiň kolikrát když to tu čtu tak nevím kde je hranice vážnosti a kde humoru.Nic ve zlým a ani na tvojí adresu.Jestli se tě něco dotklo tak se omlouvám a až se někdy setkáme dáme pivko a hodíme řeč.Víš když k nám do servisu dorazí klijenti se svýmy auty a kolikrát chtěj věci o kterých se vám ani nezdá a to né že by byly neznalý.Tak se mi nediv za ten výrok.Jinak řešení to je.

Autor:  ACEMajky [ 08 lis 2005 13:55 ]
Předmět příspěvku: 

Ne v pohode, ja to jenom nepochopil, jelikoz vyse se pise o problemu pri likvidaci pojistne udalosti v pripade pouziti a nalezu vypinace, tak jedine reseni me napadlo, pokud se nekdo tohoto rizika mobipouzit vypalenou pojstku, jinak by me to samo ani nenapadlo a sel bych komfortnim resenim za pomoci vypinace jak pises ty... - sam mam v aute spoustu vypinacu, nemam moc rad automatiku, ktera nema signalizaci pro ridice

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/