fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Napětí http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3121 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 29 črc 2005 15:16 ] |
Předmět příspěvku: | Napětí |
Muže mi někdo poradit jake napětí má byt na čidle teplota vody. Ford Escort 1.6 16V r.v. 97 na levé straně pod termostatem. Diky |
Autor: | dj.DEKL [ 29 črc 2005 15:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tam bude spíš odpor ne? Někde to tu bylo podrobně rozepsaný... |
Autor: | Návštěvník [ 29 črc 2005 17:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Samozřejmě čidlo má proměný odpor, ja se ptal na napětí které jde na čidlo. |
Autor: | Šíša [ 29 črc 2005 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim! Pokavaď je na to čidlo jen jeden drát, tak RJ měří odpor v závislosti na teplotě, takže jaké je tam napětí ti člověk neřekne, jelikož: 1) by tam žádné ani býti nemuselo, jelikož by ten snímač fungoval jako nějaký odpor v měřáku.. NEBO 2) by bylo proměnné právě v závislosti na teplotě motoru... Ale předpokládám, že za 1 je zprávně Ovšem pokavaď tam máš dva dráty, tak by to mohlo býti 12V, ikdyž zase tu nemusí býti žádné(popřípadě proměnné) jelikož ten snímač bude zase zapojen do okruhu nějakého měřáku Ovšem na čidla teploty vede jen jeden drát... jestli se nepletu... pro budík tedy určitě... |
Autor: | mrazik [ 30 črc 2005 09:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Od čidla teploty vody vedou dva dráty a jedná se o termistor - mění odpor v závislosti na teplotě, takže tam žádné napětí nenaměříš, ale musí se měřit odpor. |
Autor: | Návštěvník [ 30 črc 2005 16:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Opravdu nevím o co tady jde.Na Fordu Escortu r.v. 97 jsou určitě dva dráty. 1) první jde z počítače a je na něm napětí aspoň ja ho mám 9.64 V 2) druhý vede k ukazately teploty. |
Autor: | Šíša [ 30 črc 2005 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
U Fordů jsou všechny vodiče, které jsou "zem" značeny hnědou barvou, jak víme. Snímače teplot jsou dva: 1) dvoužilový pro RJ 2) jednožilový pouze pro ukazatel na palubce pro info pro řidiče - k správne funkci auta je naprosto zbytečný když uvařim káru tak to poznám že jasně je to drsné, ale pravdivé Dvoužilový používá dvě žíly pro to, že jedna z nich je ukostřena a druhá jde do RJ. Je to pro lepší funkci bez závislosti na přechodovém odporu, který by mohl nastat mezi snímačem a závitem na motoru(bloku), kdyby se jako druhý pol používal právě motor, což se právě využívá u druhého snímače -jednožilový informační - není důležitý, tak se tam právě využívá jako druhý vodič hmota motoru přez závit. Mimochodem dá se to najít ve schématech zde na http://www.fordfans.cz Takže jsem si dal práci za tazatele a: 1) dvoudrátový snímač -> teplota motoru pro RJ poloha E5 v schématu: http://www.fordfans.cz/download/elchema/DOHCrizenimotoruZET.zip číslo C-1325 jeden vodič [hnědý] vede na společný pájený zemnící bod druhý vodič [hnědá/zelená] přez výcepolový konektor do RJ na pin (7) tudíž z toho vyplívá, že by na něm nemělo býti žádné napětí, ale asi se mýlím... 2) jednodrátový snímač -> snímač pro budík na přístrojovce(pouze orientační údaj pouze pro řidiče) poloha F12 ve schématu: http://www.fordfans.cz/download/elchema/mkv/4_Dobijeni_a_startovani.pdf číslo C-1312 pouze jeden vodič [hnědá/bílá] na ukazatel C-900 poloha C8 Pozn: za případné špatné barvy se omlouvám, ale ty scany nejsou zrovna kvalitní, ale dobré a potřebné -> autorovi pochvalu(kua, jaké "i" ) Na žádném z vodičů by napětí býti nemělo, popřípadě je nedefinované, jelikož v obvodu je před snímači ještě buď budík, nebo RJ a si teď nevzpomenu, jak je to v nich řešené. No nic, zítra se kouknu do skript... Takže pokavaď autorovy blbne ukazatel na přístrojovce, musí si najít ten snímač jednodrátový -> je to takový hentenonen vazmekt, který je zašroubován do motoru někde poblíž termostatu, většinou je mosaznej a kouká z nej jako kousek šroubku, na který se nasazuje taková malá fajfka(konektor). Jestliže se jadná o dvoudrátový, tak se musí hledat někde na bloku motoru. A ten, že je špatný, se zjistí diagnostikou. Oba snímače se dají prověřit: někde je napsáno, jaký odpor mají mýti při určité teplotě, takže je vyšroubovat(nejdříve vypustit kapalinu), zavěsit do vody, tu zahřívat, teploměrem kontrolovat teplotu a ohmetrem měřit odpor. PS: musím si rýpnout -> v autě měřit napětí na setiny a ještě digitálem... (teda pokavaď to není digitál, který každý rok prochází zkušebnou) Pardon, musel jsem To´t mé subjektivní rady a dojmy... Jinak napadlo mě, proč nezajít do Forda... Ale já tam nechodím, jelikož mi nikdy nepomohli, jen obrali o prachy.... |
Autor: | ACEMajky [ 01 srp 2005 09:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sisa ma pravdu s itm ze tam je jeden 2 zilovej a jeden 1 zilovej co vede primo k budiku.... |
Autor: | Návštěvník [ 15 srp 2005 14:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Omlouvám se máte pravdu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |