fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čidlo teploty na ukazatel
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3205
Stránka 1 z 3

Autor:  skaldal [ 09 srp 2005 13:00 ]
Předmět příspěvku:  Čidlo teploty na ukazatel

Ahoj, mám klasický problém u 1.8 16V r.v.97, teploměr mi ukazoval max. teplotu, tak jsem vyměnil jiné starší čidlo, co se mi válelo v garáži a teď zas ukazuje min. teplotu. Nevíte někdo, jaké by se měly naměřit správné hodnoty na funkčním čidle? Nebo kolik asi stojí nové? Dík

Autor:  Standa [ 09 srp 2005 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Nové teplotní čidlo na ukazatel stojí ve Fordu kolem 600,- Kč

Autor:  skaldal [ 09 srp 2005 13:36 ]
Předmět příspěvku: 

Dík, tak to se mi dávat nechce, nevíte někdo ty hodnoty?

Autor:  hameluk [ 09 srp 2005 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

Mě teploměr ukazuje pořád maximálně k N ve slově Normal. Koupil jsem kvůli tomu nový originální termostat, ale je to pořád stejné - mám tedy taky špatné tohle čidlo?

Autor:  Ondrej [ 09 srp 2005 14:12 ]
Předmět příspěvku: 

ja sem zbytecne ve fordu kupoval cidlo chladici kapaliny pro moje auto za 300,-

Autor:  skaldal [ 09 srp 2005 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

300,- už je lepší cena, to už bych dal. Ale už mi to jde, zkusil jsem vyměnit ještě další dvě a druhé se chytlo a ukazuje taky max. k Nku

Autor:  Návštěvník [ 09 srp 2005 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

to: hameluk
Mel jsem uplne stejne priznaky jako ty, taky jsem nejdrive vsadil na termostat, ale nakonec jsem musel koupit na vrakaci cidlo. Uz je to OK.
Jinak mne se stavalo, ze jednou za cas teplomer fungoval normalne, vetsinou vsak ne, zrejme neco uklepane uvnitr cidla. Doporucuji odpojit cidlo a pripojit dekadu nebo nejaky potenciometr a sledovat zda budik reaguje. Tim vyloucis chybu na vedeni nebo primo v budiku a je jasne, ze mrtve je cidlo.

Pozor: cidlo teploty pro budik je neco jineho nez cidlo teploty pro RJ. U meho auta jsou obe cidla na telese temostatu, pro RJ ze shora s kulatym konektorem, pro budik na palubce sikmo dolu k chladici a hranatym konektorem. Vypada takhle:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,143 ... 319,0.html

Autor:  Ondrej [ 09 srp 2005 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

no ja uz tam mam jenom jeden nejdriv to jde do RJ a z RJ jde signal na budiky

Autor:  hameluk [ 11 srp 2005 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

Pepa z depa píše:
to: hameluk
Mel jsem uplne stejne priznaky jako ty, taky jsem nejdrive vsadil na termostat, ale nakonec jsem musel koupit na vrakaci cidlo. Uz je to OK.
Jinak mne se stavalo, ze jednou za cas teplomer fungoval normalne, vetsinou vsak ne, zrejme neco uklepane uvnitr cidla. Doporucuji odpojit cidlo a pripojit dekadu nebo nejaky potenciometr a sledovat zda budik reaguje. Tim vyloucis chybu na vedeni nebo primo v budiku a je jasne, ze mrtve je cidlo.

Pozor: cidlo teploty pro budik je neco jineho nez cidlo teploty pro RJ. U meho auta jsou obe cidla na telese temostatu, pro RJ ze shora s kulatym konektorem, pro budik na palubce sikmo dolu k chladici a hranatym konektorem. Vypada takhle:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,143 ... 319,0.html


Na mém tělese termostatu je čidlo jen jedno, když to stihnu, zkusím ho večer vyfotit a hodím to sem. Jinak ten teploměr se mi takhle chová od začátku, co auto mám (12/04). Provozní teplota je kolem N (někdy těsně na jeho začátku, někdy na něm) a ventilátor chladiče spína zruba na O - z toho soudím, že provozní teplota motoru je v pořádku a chyba je jen v měření a ukazování...

Autor:  Návštěvník [ 11 srp 2005 21:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jak rikam, zkusil bych odpojit kabel od cidla a pripojit dekadu nebo potenciometr. Odpor by se mel pohybovat pri 0°C tusim nekde kolem 100 kOhmu. Podivej se do Etzolda, tam je na strane 89 tabulka zavislosti odporu cidla na teplote. Tak to zkus podle toho promerit.
Vzhledem k tomu, ze mas jen jedno cidlo, mela by ti zavadu cidla hlasit i diagnostika, ale na to tam zase mozna nemas ten tripinovej diagnostickej konektor pro vyblikani. Taky si myslim, ze pokud dostava RJ nizsi udaje o teplote nez jsou skutecne, mela by se ti zvysit spotreba, protoze davkovani paliva bude jako pri studenem motoru.

Autor:  hameluk [ 11 srp 2005 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

Diagnostický třípinový konektor mám, ale diodu jsem někde zašantročil, budu muset zbastlit jinou :oops: Nicméně jak jsem psal - auto mám od zimy a ze začátku jsem měl s motorem docela problémy, díky kterým jsem byl 3x na diagnostikách (pokaždé na jiné) a měl jsem tehdy pokaždé dignostikované špatné čidlo průtoku vzduch, které jsem nakonec vyměnil. Když jsem měl potom diodu, bylo všechno v pořádku. Přitom se teploměr chová pořád stejně. Spotřeba se mi pohybuje kolem 9l/100km, ale plynu, nicméně benzínu to bude zhruba stejně, což není nejméně, ale vzhledem k obsahu motoru (1.4) už jsem rezignoval - myslím, že je to jeho vlastnost :(

To čidlo mohu zkusit měřit, ale jak mám simulovat ty teploty? Myslíš vyšroubovat z auta a třeba ohřívat na sporáku vodu s teploměrem a čidlem? Jaké je u toho čidla těsnění?

Jinak jsem udělal fotku té komory termostatu s čidlem, ale už je asi zbytečné ji sem dávat...

Autor:  Návštěvník [ 11 srp 2005 22:21 ]
Předmět příspěvku:  Čidlo teploty

Požadované hodnoty čídla: -40 C v k omech 749-1020
-20 253-289
0 89-102
20 35-40
50 15-18
80 7-8,5
100 1,9-2,5
Jinak čidlo jsem dnes kupoval za cenu 264 kč v druhovýrobě. To má ovšem uplně jiné hodnoty. Teplota na budíku: při plném ohřátí ručička uprostřed mezi R a M. ovšem čidlo odešlo zatim nevím proč. Rad bych se také na něco zeptal na straně řidiče hned za světlem je kabelova spojka. neví někdo na co také to má co dělat s teplotou. dik za odpověď.

Autor:  skaldal [ 13 srp 2005 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tak přesně na tohle jsem se tu už taky nedávno ptal, a nic jsem se nedozvěděl. Mě se ten drát hrozně rozžhavil až se na něm pálila izolace, takže jsem ho odpojil a od té doby mi teploměr vylejzá až za max.

Autor:  Návštěvník [ 15 srp 2005 13:56 ]
Předmět příspěvku: 

Konečně jsem se něco dozvěděl,byl jsem ve Fordu a tam mě řekly že to je kabel testovací a že v žádném případě nezapojovat.(dochazí ke skratu a tím odejde čidlo teploty.) Jak jsem koupil tak prodávam ale moc tomu nevěřím. Má někdo jiné skušenosti.

Autor:  skaldal [ 15 srp 2005 18:27 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to by vysvětlovalo, proč mi to čidlo nefunguje, když dřív fungovalo (než jsem se v tom hrabal) a proč se tak rozžhavil ten drát :lol:

Autor:  Návštěvník [ 17 srp 2005 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tak za prvé ohledně drátu(opět jsem byl u Forda byl tam elektrikář a řek že po zapojení jde čidlo do skratu) to je tvoje závada odešlo čidlo. Jinak jsem si pujčil orig.čidlo a naměřil jsem stejné hodnoty jak u čidla z druhovýroby. Rozdíl je akorat v ceně. Orig 760 kč druho.264 kč. Pokud bude zájem mohu naměřené hodnoty předat.

Autor:  skaldal [ 17 srp 2005 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě je sem dej a taky kontakt na to čidlo za 264,-. Dík

Autor:  Návštěvník [ 18 srp 2005 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

Čidlo je od firmy FACET made in Italy čislo:7.3165 lze použít na
Ford Escort Classic 1.6 Escort V 1.8 16V Escort VI 1.6 16V. Hodnoty které jsem naměřil jsou od O C ale nejsou uplně přesné měřil jsem to v domácích podmínkach.Dodám večer. Čidlo již mám namontované a ukazuje uplně super. Jo koupil jsem ho u Auto Kelly. Nově KV.KELLY.
Provozovny: Karlovy Vary, Sokolov, Nejdek,Teplice,Chomutov. Ale to ti asi moc nepomuže.

Autor:  skaldal [ 18 srp 2005 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

Dík, Auto Kelly je všude

Autor:  Návštěvník [ 19 srp 2005 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

Hodnoty čidla 10C-790 ohm, 20C-680, 30C-500, 40C-350, 50C-270,80C-150ohm. Toto jsem naměřil ale nebral bych to uplně přesně.Somozřejmě je tam rozmezí.Minmálně +-20ohm. Tak mnoho uspěchu při vyměně.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/