fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Pocuchaná elektrika-aktualizováno http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=32629 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | fxman [ 10 dub 2011 19:37 ] |
Předmět příspěvku: | Pocuchaná elektrika-aktualizováno |
Ahoj lidi, koupil jsem si Escorta cabrio 1.6 EFI r.v. 91, byl nepojízdnej - údajně po nějakym vandalovi, co se do toho snažil dostat + mel rozebraný sání že předchozí majitel měnil těsnění. Inu všechno jsem složil, elektriku poskládal z dílů co jsem našel na vrakovišti (relátka) a teď co to dělá. Při otočení klíčku se nerozsvítí kontrolky mazání a baterie, palivová pumpa zabzučí, ale toť vše. Dál už se nic neděje... Při otočení klíčkem ale slyším a cítím jak sepne relátko startování na pojistkovce. Měl jsem podezření na špatný kontakt na startéru nebo baterce, ale když propojím kablík od startéru přímo s baterií, tak startér točí - přemýšlel jsem jestli by to nemohlo s otočeným klíčkem chytnout, ale bohužel - zdá se jakoby to mělo snahu - pokaždé první dvě tři otočení jakoby to chtělo chytnout a pak už to jenom točí. Jiskru háže, ale svíčky suchý :-/ Dál abych popsal stav funguje takřka vše krom větráku v interiéru. Zkoušel jsem jít tedy po ovládacím kabelu startéru, ale skončil jsem u jakési jednotky v rohu motorového prostoru u skla na řidičově straně, kde se ztrácí ve svazku a buď jde do té jednotky nebo do interiéru k pojistkovce, ale tam už jsem stejnou barvu kabelu neobjevil. Schéma mi nijak nepomáhá, daný černo červený kabel tam je zmiňovaný jenom k lambda sondě, a to jde zcela určitě o jiný kabel. Jestli máte někdo nějaké tipy na co se podívat, co zkusit? Napadla mě hned jako první pojistkovka, ale nechci kupovat a měnit za jinou, když ani netuším jestli je problém v ní... v autě byl totiž namontován nejspíš kdysi nějaký alarm a má dodělávaná okna v elektrice a tak je v elektrice hlavně kolem pojistkovky celkem brutální zásah kutila |
Autor: | fxman [ 11 dub 2011 19:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pocuchaná elektrika |
Takže všechny kontrolky už fungují, podtlak brzd zajištěn a zatěsněn, kablíky od startéru a alternátoru jsou zkontrolované a jsou ok, startování přes spínačku ale stále nefunguje - podle schématu by měl vézt ovládací kablík startéru přes pojistkovou skříň přímo ke spínačce, bohužel se ztratí při průchodu do kabiny k pojistkovce - nechápu, prostě tam už nevyleze žádný černo červený kabel.Asi se naštvu a dotáhnu si ho k té spínačce sám Co ale zkouším je ten kablík manuálně spojit na plus baterie a startovat se zaplým zapalováním a je to čím dál tím lepší - dmes už motor takřka 2 vteřiny běžel - pak to chcíplo, bohužel nebylo dost postřehu zatáhnout za lanko plynu, aby se motor "chytil"... Potom už to ani nebaflo, respektive jednou škytlo když jsem několikrát nechal projet palivovou pumpu a pak zkusil nastartovat. Máte nějaký nápad co s tím? Možná už byla slabá baterie, protože ke konci už to sotva točilo motorem - takže jsem to připojil na nabíječku... |
Autor: | Antony [ 11 dub 2011 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pocuchaná elektrika-aktualizováno |
Jestli to auto stálo nějakou delší dobu, nemusí úplně těsně dosedat pístní kroužky a potom to nemá tlaky.Momentálně tady řeším jednu Alfu 6 válec a roztáčí se úplně stejně jako tobě. |
Autor: | fxman [ 12 dub 2011 12:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pocuchaná elektrika-aktualizováno |
Antony: No to mě nestraš, to by byl celkem průser u takhle levnýho auta |
Autor: | fxman [ 12 dub 2011 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pocuchaná elektrika-aktualizováno |
Takže dnes další pokrok, startovací kablík objeven, nalezeno i místo kde vchází do pojistkovky, ale jeho vývod z pojistkovky k zapalování už je mrtvej -> chyba někde v pojistkovce, asi ho navařím natvrdo k ovládání zapalování a bude pokoj (snad to nevadí - podle schématu by nemělo). Jinak dnes motor poprvé ožil ALE! Motor nemá vůbec tah, kucká, dusí se až že by chcípnul a pomůže až když člověk sundá nohu z plynu, nechá ho se vzpamatovat a hned to zas sešlápne, jinak na volnoběh sám běžet taky nedokáže, nedokázal jsem s tím pomalu popojet ani metr, díky tomu to nejde ani startérem natočit - chytne pouze pokud se to roztáhne... Palivová pumpa čerpá jak blázen-to jsem ověřil, vzduchový filtr je nový, nějak mě nenapadá nic až na zanesené vstřiky,možná svíčky? popř. nějakej bordel v benzínu. Auto totiž chytře nemá víčko nádrže a údajně bez něj předchozí majitel jezdil furt, parkujíc na sídlišti... Takže bych se ani nedivil, kdyby v nádrži byla kostka cukru popřípadě napršeno... Máte nějaké tipy? I když popravdě bych tohle téma měl nejspíš směřovat už do sekce motor. Tu nádrž mě napadlo vyřešit stylem nalít tam dva 20l kanystry benzínu, aby se ten humus naředil,protože je prakticky prázdná |
Autor: | Antony [ 12 dub 2011 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pocuchaná elektrika-aktualizováno |
K té pojistkovce.Vlevo nahoře je žluté relé a to je na start.Buď je tam klema nebo relé v závislosti na immobilizeru. http://www.fordfans.cz/technics/pojistkova_skrinka.doc Na tom prvnim obrázku je to to vlevo nahoře. S tim motorem jsi kousek dál než já.Mě ta Alfa ještě nejede.Nějak se mi hooooodně příčí to roztahovat. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |