fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Na které pojistce je rádio?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3313
Stránka 1 z 1

Autor:  Wizzy [ 22 srp 2005 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Na které pojistce je rádio?

Zdravím :-)
Včera jsem si nacpal do auta 100W tubu a mám trochu problém, jak ji napájet. Na rádie mám napájení hlavních +12V a +12V pro paměť, která je trvale pod napětím (hlavních +12V se spíná až na I. poloze klíčku) - čili jsou z pojistkovky vyvedeny každý zvlášť. No a na tom +12V mám na rádie takovou šikovnou rozdvojku (je to tam proto, aby se hlavních +12V i napětí pro paměť dalo napájet z trvalých +12V, i když nechápu přesně proč, no to je jedno), tak jsem si do té rozdvojky připojil napájení té tuby. (tuba má rem amp, které ovládá rádio, takže není trvale pod napětím ;-) ) A rád bych věděl, jestli někdo netušíte, do které pojistky je tohle napájení paměti rádia zapojené, docela bych nerad, aby mi tuba v kombinaci s některým spotřebičem tu pojistku neodšlahlo. Samozřejmě raději bych tu tubu zapojil přímo na baterku (tuba má vlastní 10A pojistku), ale nenašel jsem žádnou vhodnou průchodku. (resp. před spolujezdcem jedna taková je, ale ústí někam do blatníku a zatím jsem nepřišel na to, jak to tamtudy protáhnout a při těch pokusech mi do prahu zapadl šroubek a nevím, jak ho dostat ven, tak jsem to vzdal :-( )
Tu tubu moc nehoním, jen tak, aby měl zvuk hutnější podtext, tak podle mě může ve špičce sežrat tak 3-4A.

Autor:  Šíša [ 22 srp 2005 23:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tuba/zesik se VŽDY zapojuje na samostaný, silný - 4mm a výše - jištěný přívod rovnou od baterky. Pojistku je nejlépe dát rovnou k baterce, jelikož na tubě/zesiku je jen pro ochranu vlastního zařízení(tuba/zesik). Pokavaď se udělá zkrat někde na tom vedení mezi batrkou a zesikem/tubou, je pojistka na tubě/zesiku(neboli až za tím zkratem) na nic... :twisted: Zem tuby/zesiku je nejlepší uzemnit co nejkratším kablíkem taktéž slušného průřezu co nejblíže tuby/zesiku pro minimalizaci možných indukcí.

Kabel protáhnout je u Esca i možné průchodkou okolo kabelů, co vedou z kabiny do motorového prostoru. Akorát u Esca se musí snad sundat plastový podběh na té straně, kudy procházejí ty kabely, aby se tam člověk dostal z druhé strany.

Do prahu by se člověk měl dostat po sundání plastového obložení, které stejně budeš muset asi sundat za účelem dotažení kabelů do kufru.

Tak asi tak...

Autor:  Wizzy [ 23 srp 2005 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

Víceméně jsem to udělal tak, jak říkáš - uzemění jsem zapojil v kufru hned na šroubek uzemění zadního světla, kabely jsem použil silné, měděné, co se používají k el. spotřebičům na 230V (žádné drátky z ťamanského tržiště, ale bílá poctivá dvoulinka), napájení a remote-amp jsem protáhl pod pravým plastovým krytem prahu a vpředu u ŘJ jsem skončil, je tam průchodka dopředu, ale asi je pod tím podběhem, zkusím ho sundat až bude čas, dík za tip.
Rád bych to zapojil přímo na baterku, jak je hned u ní na plus konektoru taková úzká krabička s čtvercovými pojistkami (tuším 2x30A a 1x60A, tak jsou tam ještě 3 volné pozice, tak bych tam přidal jednu 10A - jestli se taková dělá - pro tu tubu. Mimochodem, můžu některou z nich beztrestně vytáhnout, aby se mi např. nevymazala ŘJ - abych ji mohl vzít s sebou do obchodu, že chci něco jako "tohle"?
Ten šroubek mi zapadl nejspíš dírou v tom vnitřním prahovým plechu (asi nosný prvek :oops: - nekamenujte mě) do prostoru mezi něj a vnější plechový práh. Teda aspoň tak tipuju, protože jak mi vyklouzl (vpředu u RJ, plastový kryt drží 4 plastové špunty a dva kovové šroubky, vpředu a vzadu, jedná se mi o ten přední), tak to plechově zacinkalo a nikde jsem ho ani po 15ti minutách hledání nenašel - a to jsem odchlípnul koberec i tu plstěnou izolaci, co je pod ním. Zkoušel jsem i šáhnout dovnitř do prahu, ale na dno jsem stejně nedošáhl, tak nevím. Zatím to necinká, tak nevím, kde vlastně skončil :-(

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/