fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Problém v dobíjení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=33184
Stránka 1 z 1

Autor:  fplisek [ 07 čer 2011 10:58 ]
Předmět příspěvku:  Problém v dobíjení

Zdravím, mám takový problém s naším Escortem, je to poslední model, rok 98, 1.8TD, asi před měsícem přestal dobíjet, diagnostikoval jsem vadu na alternátoru, byl v háji jeden uhlík, tak jsem ho vyměnil, měsíc v pořádku a teď začlo dobíjení zase zlobit, baterie nabitá, po startu dobíjí 14V, veškeré elektrospotřebiče vyplé, po dvou minutách začne dobíjecí napětí klesat az na napětí na baterii a začne problikávat kontrolka dobíjení a zároveň cvakat néjaké relé v pojistkovce, nevíte v čem může být problém? Kdyby byl zase uhlík, tak to nedobíjí vubec, ne? Díky za odpověď

Autor:  Walker [ 07 čer 2011 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém v dobíjení

problém bude zase v přenosu budícího napětí do rotoru...jestli si dal jeden uhlík na starej vydřenej komutátor, tak to takhle dopadá...oni jsou ty díly stavěný tak, že sada uhlíků vydrží přibližně stejně co sběrný kroužky...čili by se to mělo měnit oboje...někdy jsou ty kroužky úplně probroušený až na nosnej plast a tím přerušený, tím v místě kdy uhlík jede po plastu neprochází budící napětí, a to je pak 'pulsní' což rozhazuje řízení výstupního napětí a regulátor drží zbytečně buzení nízko a altík je pak měkkej v zátěži....nedokáže pokrejt spotřebu auta...

Autor:  fplisek [ 07 čer 2011 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém v dobíjení

Díky za reakci, dají se teda vymenit i ty sberny krouzky? Ja jsem na ne koukal a nezdaly se mi nijak spatny. Jinak altik je to ten marillo magnetti, ted vubec nevim jak se to pise, tak kdyztak pardon

Autor:  Antony [ 07 čer 2011 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém v dobíjení

Sběrné kroužky se normálně mění, ale musíš rozebrat úplně celý altík.Jestli si na ně koukal a byly v pohodě, spíš budeš mít problém s regulátorem.Doběhnuté kroužky dělají záhady, ale spíš to nedobíjí vůbec(kolikrát se ani nerozsvítí kontrolka, protože se přes ty kroužky a kotvu ukostřuje.Jinak se to píše Magneti Marelli.

Autor:  Walker [ 07 čer 2011 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém v dobíjení

Ano, kroužky se běžně mění, jak to vyměnit ti dojde až koupíš nový a podle nich uvidíš kde a jak napojit vývody vinutí...určitě budeš chtít vědět kde je sehnat...na to jsou specializovaný prodejny třeba tady www.elancar.cz , takže pohledej na netu nějakou poblíž tvýho domova ...spojení stačí vytvořit i běžným pájením ve větší ploše, nejde tak o proudovou zátěž, spíš jde o mechanickou pevnost která vydrží odstředivý síly působený rotací....altík se točí dvojnásobným počtem otáček než motor, takže není problém aby dosahoval 10 000 ot/min....jinak dobrej kroužek je hladkej, po kterým klouže uhlík po celým obvodu kroužku celým svým profilem, jedině tak má schopnost převodu proudu ....jakmile se dá novej uhlík kterej běhá ve vybroušený stopě původního, tak může mít styk jen nějakou částí a pokud jsou drážky nerovný, tak pak může odskakovat a budící obvod není stabilně uzavřen....taky záleží na stavu ložisek, zadní nebejvá moc slyšet když je vymletý, ale rozkmitá se hřídel rotoru s kroužkama a opět uhlíky neseděj...repas se obvykle děje výměnou uložení rotoru (ložiska) a třecích částí buzení (kroužky a uhlíky nebo celej regulátorovej blok když uhlíky nelze technicky vyměnit), vyčištění a kontrola stavu diodových bloků je samozřejmostí...případně pokud je povrchově od kamínků otlučené vinutí či koroze plechů jádra statoru, tak opravit izolačním trafolakem...to je pak repas jak má být, alternátor je ve funkčním stavu nového a lze od něj čekat stejnou službu, ostatní jsou jen provizorní opravy nejistých výsledků....víc není co dodat...

Autor:  senozaty [ 07 čer 2011 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém v dobíjení

ty voe. sorry, ale koupil bych jinej altík:D

Autor:  Walker [ 07 čer 2011 23:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém v dobíjení

si dělej co chceš.... :D ...cena dílů a případná práce s tím spojená je dost jinde než cena novýho a za tu cenu se dá koupit jinej jetej z vrakáče, jenž je v podobným stavu jako ten mrtvolnej....

Autor:  senozaty [ 07 čer 2011 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém v dobíjení

já totiž taky něco takového řešim. jendou sjem nenastartoval vybitá baterie. No a tak jsem koupil novou. Protože tamta nevim jak dloho tam byla. A najednou zase vybitá. TAk si řikám kurva někde je chyba. Koukám na drážkovej řemen a ten sice jako pohoda, ale byl zralej na výměnu před rokem. Tak jsem ho vyměnil. Te nastartuji ale slabě mi svítí kontrolka dobíjení. Ale opravdu slabě. Tak nevim co čem jít. Jak co proměřim zda altík dobíjí? Jde mi o to že nevim jeslti to je altíkem nebo kabelama. A druhé abych je vyměnil a zkusil to tu nemám. Tak musim nějak proměřit zda altík dává co dávat má a je to opravdu kabelama nebo zda altík nedobíjí. Což by byl lepší případ protože jeden altík tu mám sice z 1.8 ale tak to se snad nic nestane ne? když ho případně plácnu na 1.6

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/