fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Pojistková skříň http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3336 |
Stránka 1 z 8 |
Autor: | Carminsky [ 24 srp 2005 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | Pojistková skříň |
Při přepájení kontaktů na pojistkovce jsem postupoval podle Standovýho jedničkovýho návodu. Skvělý, jen kolíčky spojující desky jsem pouze přecvakal, při zpětné montáži na sebe dosedly díky umělohmotné izol. podložce, která má vymezováky, potom jsem je již jen spájel. Funguje to, ušetří se tím jedny ruce a pár hodin piplačky. |
Autor: | ondrus [ 24 srp 2005 15:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobry Zase o par hodin min... |
Autor: | MV [ 24 srp 2005 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Carminsky: já pojistkovku dělal přesně jak popisuješ, už to mám propájený asi 2,5roku a bez problému to vše drží a funguje. |
Autor: | Nagant [ 05 zář 2005 09:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak pojistkovou skříňku mám přepájenou, strávil jsem s tím víkend, trvalo mi to asi 24 hodin. Práce to byla hrozná, zažil jsem asi 2 krize, kdy jsem si říkal "proč?!" Když jsem připájel asi čtvrtinu spojovacích kolíčků, začal jsem věřit, že to dokončím. Nejdřív jsem sice spájel k sobě skoro všechny přeštípnuté kolíčky, ale jelikož mezi nimi byla mezera, rozleželo se mi to (měl jsem strach z nespolehlivosti, aby místa spojená jen cínem nezafungovala jako tavná pojistka, kulička cínu nezajela kdoví kam...), přecvikal to znova a pro spojení desek použil měděný drát průměru 1,3 mm (používám jej na hroty do trafopáječky). Práce s vyndáváním půlek těch kolíčků je na tom asi to nejhorší, zvláště u těch připájených z obou stran. Na poslední dva takové, co vzdorovaly jsem si vyrobil do trafopáječky smyčku se dvěma hroty, měl jsem si ji vyrobit hned na začátku, spousta plošek se mi odehla od desky, naštěstí jsou spoje ze silného plechu. Kolíčky jsem vyndával tak, že jsem spoj na "líci" desky prohřál, vzal špičaté kleště, na "rubu" desky opřel vedle kolíčku a na líci na prohřátém spoji a stiskl. Tím jsem ty kolíčky povyrazil a pak za dalšího prohřívání spoje otáčením kombinačkami a tahem dostal z desky. Pouze nakřátím a tahem ty kolíčky ven nešly, jsou tam nafest nalisované. Jinak jsem si při práci zase říkal - zas jedna konstrukčně odbytá věc. Tohle má rozhodovat o spolehlivosti auta, které stálo nové kolem 500 000 ? Nepříliš kvalitní porézní podklad (nějaký cuprexkart), který při práci uvolňuje bubliny, u některých spojů se po prohrátí objevilo, že spoj byl vytvořen na špatně očíštěné plošce, ta nevytvářela pájitelný kruh ale kružnici s izolovanou ploškou uvnitř, musel jsem ten lak před pájením očistit jehlovým pilníkem. Podklad desky byl již poměrně zteřelý a na dvou místech se mi rozdrolil. Kvůli větší ploše některých spojů doporučuji trafopájku alespoň 90 VA, 75VA se na nich nechytá. Hodně záleží i na kvalitě pájecího hrotu, některé hotové hroty jsou mizerné a cín neprohřejí. Před pájením doporučuji vyrobit dostatek pájecích smyček z kvalitního měděného drátu o průměru 1,3 mm. Z dalšího nářadí jsou nezbytné opravdu mj. kvalitní štípací kleště a, pokud se použije, tak i dobrá odsávačka cínu. |
Autor: | Návštěvník [ 05 zář 2005 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen taková drobná poznámka k těm výše popisovaným hororům s vyndáváním oboustranně zapájených kolíčků : Existuje poměrně jednoduchý a laciný (v ručním provedení někde kolem 100kč) nástroj zvaný "Odsávačka cínu". S její pomocí se z prohřátého spoje roztavený cín odsaje a nožička součástky či kolíček vyndá bez nebezpečí odtržení mědi plošného spoje od podkladu. Tedy, ještě mnohem účinnější je odfouknutí cínu stlačeným vzduchem (tlakový rozvod cca 6Atm, co jsme měli ve fabrice neměl chybu), ale tam je ta velká nevýhoda, že se kuličky cínu rozprsknou nekontrolovaně všude po okolí, po nábytku, po člověkovi, do očí.... :o) PS: Věřím, že spousta z vás/nás tohle zná, ale přece jen, nejsou zde všichni, kteří by tento zákrok na svém voze rádi provedli, elektrikáři. Tak pro ně. |
Autor: | Nagant [ 05 zář 2005 12:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Odsávačka cínu by Ti možná pomohla na normální spoj (kabel v díře), tady jsou ty kolíčky naražené nafest do podkladu desky plošných spojů. Pokud ten cín odsaješ, stejnak ty kolíčky bude vrstvička cínu držet. Odsávačku jsem použil na redukci množství cínu na kolíčcích a konečnou úpravu plošek před pájením drátku místo kolíčků ( a nakonec stejně radši použil vrták 1,5mm na pročištění). |
Autor: | Carminsky [ 05 zář 2005 22:08 ] |
Předmět příspěvku: | pojistkovka |
Klobouk dolů,pánové, takhle jsem se s tím nes... . |
Autor: | venas [ 06 zář 2005 09:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
už dělal někdo tenhle zásah po r.v. 10/97? |
Autor: | Nagant [ 06 zář 2005 10:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ondřej tu psal http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1791, že u auta rv.2000 mu to nešlo ani páječkou ohřátou na 450°C. Pokud to tak dělali už od 10/97... |
Autor: | Návštěvník [ 06 říj 2005 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak mám také za sebou přepájení kontaktů na pojistkové skříňce. Chystal jsem se na to od loňského listopadu, kdy mi definitivně přestal fungovat ventilátor topení. Před tím se mi stávalo, že ventilátor přestal fungovat a za chvíli po přejetí nějaké nerovnosti nebo železničního přejezdu se opět rozeběhl. Tak jsem ho musel provizorně připojit přes pojistku, ke které jsem na jeden vývod přišrouboval šroubkem M3 proužek plechu široký jako vývod pojistky a tento proužek jsem zastrčil do spodní části stávajícího pojistkového držáku (funkční přívod napětí). Na druhý vývod pojistky, který jsem měl volně v prostoru, jsem připojil přívod k přepínači ventilátoru (nejprve jsem ho musel vyndat z mnohopólového konektoru, který je umístěn na horním okraji pojistkové skříňky). Jediná nevýhoda tohoto řešení bylo to, že jsem nemohl nasadit kryt pojistek a tak jsem jezdil bez krytu. Koncem srpna jsem jel s autem na STK a proto jsem den před tím mimo jiné zkontroloval i brzdová světla - vše bylo OK. A výsledek STK? Neprošel jsem! Důvodem byly nefunkční brzdová světla. Po návratu domů jsem zjistil, že světla zase fungují. Tak jsem prohlédl a vyzkoušel elektrický obvod světel a vše se zdálo být OK. Dospěl jsem k závěru, že jediné, co to mohlo způsobit, je špatný spoj v pojistkové skříňce. A to byl poslední impuls k tomu, abych už konečně přepájel pojistkovku. Vlastní přepájení vč. důkladné kontroly mi trvalo 22 hodin. Při pájení jsem používal dvě pistolové pájky 75 W, které jsem střídal. Celkem jsem spotřeboval pět pájecích oček a veškeré mé zásoby cínu. Nedalo mi to a spočítal jsem celkový počet pájecích bodů, které jsem přepájel - bylo jich 1178 ks. K tomu se musí ještě připočítat pájení kolíčků, které jsem přeštípal a udělal jsem raději nové z Cu drátu 1,5 mm2 - kolíčků je 70 ks. Po zabudování pojistkové skříňky jsem si vzal knihu JAK NA TO? a dle zde uvedeného seznamu spotřebičů připojených na jednotlivé pojistky jsem vše vyzkoušel. Dopadlo to dobře - vše bylo funkční. Během prvních 20 km jízdy mi při řazení trochu zůstával viset plyn, ale potom se to usadilo. Zdá se mi, že je auto nyní živější(jde více za plynem) než před opravou. Na závěr bych chtěl poděkovat Standovi za perfektní návod a samozřejmě i dalším za rady (např. nahrazení kolíčků Cu drátem). Bez těchto informací bych se do přepájení asi nepustil. |
Autor: | Nitro [ 07 říj 2005 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Panové, zrovna jsem se do toho pustil aniž jsem tušil co mě čeká, po přecvakání kolíčku, jsem nadával že jsem se do toho vůbec pouštěl. Netušil jsem že je tam tolik spojů, jsem zhruba v 1/4 a jsem z toho na plech. Nejhorší jsou spoje ktery tou slabou pájkou nejdou přeletovat, jsou spíš zalepené, tak doufám že nevytvořím nákej studenák. Dneska už toho bylo dost a jdu chrnět, zitra budu pokracovat (nemuzu se dockat) a doufám že to nebylo zbytecné. Mam strach s opětovné montaže do auta, drátu je tam jak nasranych a mista malo. Taky dekuju Standovi za jeho návod, velice mi pomaha. Az to bude, tak dám vedet jak jsem dopadl. Pájení trikrat zdar!!!!!! Jeste by me zajimalo kolik stoji nova, kdyby neco. |
Autor: | Nitro [ 08 říj 2005 22:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak nejtežsí prace je zamnou, u pajení jsem skysnul celkem 17hod. Dneska jsem pajel 12 hod, nemuzu se pomalu ani hejbat jak mam stuhli zada. Zitra ji dám zpet do auta a jsem moc zvedav jestli auto vubec nastartuju, doufam že jo. Vubec se netesim na zapojovaní té kabelaže, ble Nechce me to nekdo zapojit? Jeste by me zajimalo jestli pak musim ucit neco RJ, když je odpojena baterka od patku? |
Autor: | Nagant [ 09 říj 2005 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Připojování se neboj, měl jsem z toho taky strach a dopadlo to dobře. Jen možná trochu pozor na takové menší konektory zespod vzadu, dva jsou tuším bílé a jeden modrý. Jeden (myslím že bílý) se mi podařilo dát jinam (ač by to nemělo jít), ani jsem nepoužil žádnou velkou sílu a teprve další konektor, který nešel nasadit prozradil, že je něco špatně a dal jsem ty konektory, kam patří. |
Autor: | Nitro [ 09 říj 2005 10:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak a je v aute, jak rikal Nagant, konektory vzadu, 1 bílí, 1 modry, 1 cerny, ale vsechny meli stejnou patici (aspon na první pohled se mi zdalo) za cvakával jsem je podle délky svazku a podle toho jak byly natočené Slo to dobře, myslel jsem že to půjde huř. Pak jsem čekal jestli to naskočí, naskocilo, vyzkoušel jsem co se dalo a vypada že je to OK, akorát radio mi nehralo, vytahl jsem pojistku dal zpet a jede. Jedno vim jiste, už ji nikdy nebudu vytahovat, ale radsi ji koupim novou |
Autor: | Nagant [ 09 říj 2005 10:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsem si říkal taky. No, možná jsi držitelem rekordu - 17 hodin, to je krásný čas. |
Autor: | Nitro [ 09 říj 2005 10:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslís, že by jsme meli zavest nakou soutež v pájení? Převážnou cast jsem pajel dvema pajkama proti sobe, slo to mnohem rychleji nez jednou (Vlastne celou sobotu).Jedno vim jiste radsi bych mel cas nejdelsi, ale 100% jistotu správne funkcnosti:-) |
Autor: | MV [ 09 říj 2005 11:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Už je to dlouho a nepamatuju si jak dlouho jsem pojistkovku přepajoval(bylo to v prosinci 2002 a zatím vše šlape), ale podobný časy jak vy jsem dosahoval taky. Ale netrápilo mě to - šlo by to rychleji, ale když už jsem to dělal, tak opravdu poctivě, každý spoj hned zkontrolovat a nakonec ještě dvě pečlivý kontroly všech spojů s lupou. |
Autor: | Nitro [ 12 říj 2005 11:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak ještě pár informací.Když jsem se do toho pouštěl, řikal jsem si jestli to ma vubec smysl. Smysl to tedy melo, mel jsem celkem velke problemy s el. pokažde neco nefungovalo a pak zase fungovalo, nejvetsi potiž byl z zadním stěraci, ten fungoval proste když mel naladu, ted maka bez problemu, hodnotit dalsi veci jeste nemuzu je prilis brzy, objevovali se jen zridka a pokažde neco jinyho, takze casem uvidim. Mimo jine se mi zda že i palivomer konecne zacal ukazovat dobre a ne jak predtim když jsem ujel 300km, ukazoval prazdnou nadrž. Jeste jedna vec proti kteri se dotoho nechteji poustet, nova pojiskovka na moje auto stoji 4065Kč, což si myslim že neni moc a navic máte na ni záruku a bude fungovat, což u ručního pajení nemůže tvrdit na 100%. |
Autor: | MV [ 12 říj 2005 11:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem se tenkrát do přepájení pustit musel - studeňák byl u 70A relé co napájí zapalování atd. Takže občasné škubnutí motoru vyústilo ve chcípnutí a nenastartování motoru(ideální místo - pro plzeňáky - u výstaviště směrem k hl.poště, jak jsou dva pruhy vlevo na Prahu a já zůstal v tom pravým u toho ostrůvku a komplet pruh zablokoval). Nicméně to byla za tři roky jediná závada, kdy mě auto nechalo ve štychu a nejelo. |
Autor: | Návštěvník [ 20 říj 2005 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem se také pustil do přepájení pojistkové skříně a chtěl bych poděkoval za vaše rady, bez kterých bych se do toho bál pustit, a nebo bych zkončil u Chocholouška. Problém byl v tom, že při zapnutém klíčku šlo ze spínací skřínky napětí do pojistkovky a pak už nebylo rozvedeno na jednotlivé pojistky, takže naráz přestaly fungovat téměř všechny spotřebiče. Také mám radu: Mějte po ruce funkční nářadí, zejména pokud se rozhodnete pro přeštípání kolíčků , pak to chce kleštičky, kreré čistě přeštípnou, nikoliv žvýkají, aby pak šly kolíčky pěkně spájet k sobě a nebyla tam veliká mezera. Protože jsme začali o půlnoci, kdy dítě spí a nebylo kde koupit nové kleště, museli jsme kolíčky pořádně prohřívat, aby šli celý vytáhnou, což je celkem zdlouhavý. Zpátky jsem je nahradil předem koupeným drátkem průměru 1,5 mm, což jsem se dočetl právě zde, díky. Měl jsem problém s hrotovou pájkou koupenou tuším v OBI asi za 160,- Jedna byla půjčená od bráchy a ty vydržela jen na rozebrání a vyndání kolíčků, pak v ní luplo a konec. Druhý den jsme koupili tu samou novou, s tou jsem opravil studeňáky a zkompletoval a zapájel postraní kolíčky. Byl zde problém, že hrot na pájce, který byl původně do špičky se postupně upaloval a ke konci pájení už jsem hodně nadával, protože na konci byla bambule široká tak 3-4 mm a s tou se již na oko pěkné spoje dělat nedají . Nevím, jestli je to tím, že pájka je levná, tudíž z horších meteriálů ? Máte někdo zkušenosti, jestli je to tak OK a má se to třeba na brusce čas od času zbrousit znovu do špičky, faktem je, že hrot je dost dlouhý a asi by to šlo? Většina z vás přepájela všechny spoje, já se z časových důvodů zaměřil jen na ty opravdu špatné a jen doufám, že to nebudu muset za rok dělat znovu. |
Stránka 1 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |