fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez klíčku
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=33593
Stránka 1 z 1

Autor:  dj.DEKL [ 23 črc 2011 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez klíčku

Přestal fungovat větrák topení (opraveno v pojistkovce - vypálený kontakt) ale po zpětné montáži, hned po připojení kontaktů baterie se sepne elmag. spojka klimakompresoru (při vypnutém klíčku) :roll: Vyzkoušena i jiná pojistkovka, ale problém trvá.

Autor:  balu [ 23 črc 2011 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Nezůstalo viset nějaké připečené relátko? Spojka klimy sepne až nejenom při zapnutém klíčku ale musí ŘJ hlásit že motor se točí/ snimač kliky/. Jen zkusmo vyndávat relátka nebo dle schématu. :( Nebo i při sepnutí nastartovat zapnout klímu s větrákem, třeba se to samo vypne jilikož to je bloknutý poruchou v ŘJ. :(

Autor:  dj.DEKL [ 24 črc 2011 09:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Relátka co mají souvislost s klimou (nevím zda všechny) jsem vyndal a furt je to sepnutý i bez klíčku... při nastartovaným motoru běží klima i když kontrolka na knoflíku nesvítí a je v poloze 0 kdy neběží větrák topení, větrák na chladiči běží stále...

Autor:  balu [ 24 črc 2011 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

To by se měl k tomu vyjádřit Tomin, ten je ve schématech kovaný :P já z nich taky dovedu vyčíst kde co je, ale nedovedu si dát do souvislosti co to zapojení má za funkci( spíše napěťové a proudové toky). Jestli byla vypálená pojišťovka, nemáš někde spečený drát ve svazku? Projdi si a zkontroluj ohmetrem nebo prozvoň ty dráty, od kterých byla vypálená pojisťovka, tam dle mne bude problém, zkrat ti nahrazuje seknuté relátko ikdyž to je OK.

Autor:  skaldal [ 24 črc 2011 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Co bylo přesně vypálené? Jestli se ti někde nespekly dráty, když ani výměna pojistkovky nepomohla.
Edit: Balu byl rychlejší... :-D

Autor:  dj.DEKL [ 24 črc 2011 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Lépe řečeno byl studeňák u patice pojistky pro větrák topení... klasickej problém Escortích pojistkovek - málo cínu.

Autor:  skaldal [ 24 črc 2011 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Jak jsi to opravil? Nějak takhle?
rob1n píše:
když vysuneš pojistkovku, tak je velkej dlouhej konektor přímo před tebou. Zleva hned první kabel ve druhým řádku je fialovo-černej. Ten přestříhneš a napojíš ho na pojistku (myslím že je to 23, teď přesně nwm) A mělo by to fungovat. Já to tak mám a jezdím vesele dál
skaldal píše:
Pavel 1.6 píše:
Od pojistkovky k přepínači ventilátoru to je hnědý drát s černým pruhem.Na pojistkovce je to ten dlouhý konektor nejblíž k tobě,drát je to první zleva
Přesně tak, už jsem to dělal jednomu kámošovi na 2 Escortech, jeden MkV a druhý MkVII a z hlavy bych řekl, že ten drát u MkVII byl černej s fialovým pruhem. Ale jistě to nevím, každopádně po vyklopení pojistkovky je to hned první vlevo dole, stačí ho připojit přes pojistku na spínané napětí a valí to koně.

Autor:  dj.DEKL [ 24 črc 2011 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Samozřejmě sem to proletoval přímo v pojistkovce...

Autor:  skaldal [ 24 črc 2011 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Tak to potom nevím.

Autor:  Standa [ 24 črc 2011 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Dival ses na tato schemata:
http://www.fordfans.cz/download/elchema/klimaL1E.pdf
http://www.fordfans.cz/download/elchema/klimaL1H.pdf
http://www.fordfans.cz/download/elchema/klimaL1K.pdf

Autor:  dj.DEKL [ 24 črc 2011 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Koukal, ale je to pro mě španělská vesnice :(

Autor:  Antony [ 25 črc 2011 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Zkus odpojit tlakový spínač na trubkách.Napětí jde od spínače klimy přes pojistkovku a přes oba tlakový spínače na spojku kompresoru.Relé v pojistkovce je pouze bezpečnostní, které ovládá PCM.Nebo rozpoj konektor na pojistkovce.Je to ten spodní vlevo nahoře u toho vykouslýho rohu.Má tam 5 slabších drátů a proti nim 2 silnější.Nejsem moc kovaný v angl. takže barvy nemusí sedět, ale je to fialovo hnědý (označení VT-BU).Výstup na spojku je ten spodní z těch dvou, když máš západku na pravé straně a těch pět na straně levé.Potom už jenom spečený dráty někde v motoru.Célý okruh klimy dostane napětí až po natočení motoru.Větrák na chladiči při klimě běží pořád.

Autor:  dj.DEKL [ 25 črc 2011 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

OK zkusím to, ještě sem si vzpoměl, že se po připojení baterky taky "otevře" klapka přívodu vzduchu i když je knoflík větráku na 0 :roll:

Autor:  Antony [ 26 črc 2011 08:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční větrák topení --> stále zapnutá klima i bez kl

Klapka vzduchu dostane napětí v poloze 0, ale zase jen po zapnutí klíčku.Zavírá se jen v poloze 1 2 3 na vnitřní okruh.Napětí na ní jde z knoflíku pouze přes pojistkovku.Z pojistkovky vylézá ten kabel na tom samém konektoru jako klima spojka, ale je to ten druhý silnější pin.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/