fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

MK7 1.8 TD žere proud
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=35052
Stránka 1 z 1

Autor:  icecold [ 21 led 2012 15:28 ]
Předmět příspěvku:  MK7 1.8 TD žere proud

Včera jsem byl s autem ve městě, přijel jsem před barák, vypl jsem motor, světla a rádio se mi vypínaj automaticky s klíčkem, po hodině a půl jsem k autu přišel že s tím pojedu na návštěvu a ani prd. Baterie úplně mrtva... nevadí, dneska jsem tomu dál plně nabitou baterku ze svého bmw (silnější) a hned na to šel auto nastartovat, chytlo na brnk, pohoda, nechal jsem to bublat cca 10 min, dobíjeni nesvítilo. Pak jsem motor vypnul a po třech minutách chtěl nastartovat zase...ALE baterie od bmw byla taky vybita na tolik, že ani neprotočil startér, jen vyjel pastorek a nic. Teď bábo raď co tomu může žrát tolik proudu, předpokládám že je někde nějaký zkrat, ale při průzkumu jsem neobjevil nic co by stálo za řeč. Neporadí někdo čím popř. kde by mohla být chyba že to tak rychlé vybíjí baterku?.. Bohužel nemám tu multimetr tak nemůžu proměřit nic. Za veškeré tipy budu vděčný. Děkuji

Autor:  anthAn [ 21 led 2012 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

Kouknul bych na žhavení, pak případně klešťovej ampérmetr na hlaavní kabel a zkoušet vytahovat pojistky (včetně těch v krabičce u baterky), on se ten prevít nakonec ukáže

Autor:  Walker [ 21 led 2012 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

Kleštový ampérmetr v rukou osoby zamýšlející jím měřit stejnosměrný proud je vhodný toliko jako klešťový kuloměr.....

Autor:  Antony [ 21 led 2012 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

Proč kuloměr?Já ho používám denně a jsem spokojený.Měří od 0,1A do 1000A.To žhavení bych prověřil.Když neodskočí relé, je baterka za chvilku pryč i když ohřáté žhavky tolik neberou.

Autor:  Walker [ 22 led 2012 01:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

U osoby žijící v dojmu, že Ohmův zákon je součástí občanskýho zákoníku bych ztěží hledal DC klešťoměr a drtivá většina klěšťáků dostupných v domacnostech či okolí měřit stejnosměrnej proud neumí...navíc nejni ani potřeba, při takovýmhle odběru lze vřadit mezi pól baterie a a z něj odpojenej kontakt nějakou výkonnější žárovku...ta na detekci tak mocnýho vybíjecího proudu postačí...a abych tu nebyl úplně OT, další možnost je únik proudu vadou v alternátoru (vlhko, nbo průraz diodovýho můstku...)....čili odpojit baterku, udělat si žárovkovou zkušečku ze žárovky 21W a výš odpojit relé žhavení a prubnout, pokud svítí plným svitem, odpojit altík a prubnout znovu...už by to svítit nemělo...ostatní tak velký odběry by (pojistkovka a kabeláž) už byly cítit a provázený kouřovým efektem...

Autor:  icecold [ 22 led 2012 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

může mi pls ještě někdo poradit který relé je na žhavení? a kde se nachází? děkuji

Autor:  Antony [ 22 led 2012 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

Na levém podběhu u vzd. filtru.Vedou k němu dva silnější kabely a pár slabších.

Autor:  icecold [ 22 led 2012 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

tak jsem dneska dál nabitou baterku do auta, vše v poho naskočilo, pod dvou hodinach baterie zase vybita, že ani neotevřel centrál. dál jsem ruku na motor a příjde mi teplej na hlavě, kolem žhaviček. Takže předpokládám, že relé žhavené je stálé sepnuté.. co teda s tím? sehnat nové relé?

Relé na Escorta stoji dle ceníku 2200,- což mi příjde strašnej ranec, někde jsem tu četl, že se dá dodělat relé z felicie či fabie ale nemůžu to tu najít...

Autor:  Walker [ 22 led 2012 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

A co to mít jistý? Změřit přítomnost napětí na propojce mezi žhavičkama v době, kdy to evidentně žhavit nemá...případně nastartovat, za chodu relé odpojit, a po chvíli zkusit zda se stav baterky nezhoršil...relé se dá koupit i jetý, ale jsou dva typy...RFD a RFK má jiný než RFS a RVA...

Autor:  icecold [ 22 led 2012 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

tak jsem to teď zkoušel, vypojil jsem relé na žhavení, tak mi začal fungovat centrál a celkově baterka jakoby ožila, takže na 99% je to ono...zítra ráno budu ve městě tak cestou objedu nějaké autodíly, právě proto se ptám jestli jde z jiného auta...

teď nemůžu nic měřit, protože nejsem doma a nemám žádné nářadí

Autor:  Antony [ 22 led 2012 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

To relé je opravdu ranec, ale zatím by možná stačilo ho otevřít, rozepnout kontakty a trochu je očistit jemným smirkem.Ale stejně počítej s výměnou.Dlouhodobě bych mu už moc nevěřil.Škodovácké relé bohužel funguje úpně jiným způsobem, tak s tím raději moc nepočítej.Už felicie má relé řízené ECU.Escort má žhavení soběstačné.

Autor:  icecold [ 22 led 2012 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

díky ;-) sakra, s tím relé od škodovky jsi mě moc nepotěšil... každopádně nebudu dávat 2tis za relé do pracanta, to mu radší udělám brzdy za to... takže asi budu shánět jeté relé a nebo má někdo tip z čeho by ho tam šlo dat?

Autor:  Walker [ 22 led 2012 20:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

právě vzhledem k tomu co jsem ti teď napsal, to nejde snadno říct...motory RFD a RFK mjaj relé autonomní, stejně jako všechny D motory, tím mají víc drátů a jinou patici, zatímco RVA a RFS mají relé jednoduché a jeho obsluhu zajišťuje řj EEC-V....jelikož neznám typ motoru tak ti to nemůžu říct...navíc netuším jak to má fabie ....

Autor:  Antony [ 22 led 2012 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

Fábie to má defacto stejné jako felicie.Obyč relé s dvěma a dvěma konektorama.Určitě nepasuje patice, protože škoda používá jinak uspořádané vývody.

Autor:  icecold [ 22 led 2012 22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

teoretický kdyby pasovala patice tak by to tam šlo dat? pokusím se vyčíst z techničáku co je to za typ...

Autor:  Antony [ 22 led 2012 22:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

Nevíš kolik do toho relé vede drátů?

Autor:  icecold [ 23 led 2012 09:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

tak jsem se koukal, vedou tam tři dráty, dva tlusté (pochopitelně) a jeden hubenej (asi pro kontrolku). normálně ráno teď nažhavím přes relé nastartuju a vytáhnu ho. Zvláštní je, že když zapnu klíček tak kontrolka žhavení svítí tak 5s a potom se vypne, když vytáhnu relé tak nesvítí vůbec.

Jinak to relé co tam je není originál je z audi, podle čísla jsem zjistil, že je to na a4 TDi
kdyby to někoho zajimalo tak číslo je 800951253

Autor:  Antony [ 23 led 2012 12:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

Určitě tam vedou jenom 3 dráty?Jak jsou značeny vývody na tom relé zespodu?Zkus sem hodit foto.
De fakto můžeš použít jakékoli podobné relé, akorát se musí trochu pořešit zapojení.
http://www.autokelly.cz/ak-3761801_7_11 ... casti/rele.
Tohle by šlo taky.

Autor:  anthAn [ 24 led 2012 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: MK7 1.8 TD žere proud

viewtopic.php?f=25&t=32897&p=411359#p411359

Tady jsem řešil to relé z fábky...

Jen mě ještě napadlo, že to zapojení by šlo udělat tak, že by sis do těch jazýčků v relé vyvrtal dírky tak 4mm a na dráty dal očka a přitáhnul to šroubem... to pro případ, kdyby se nepodařilo připojit to na orig konektory

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/