fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 05 říj 2024 14:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zapojení teploměru
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 14:28 
Zdravím všechny fordfans. Vím, že o teploměru v autě už tady toho bylo napsáno dost. Nenašel jsem však (možná jsem špatně hledal :oops: ), jak ho připojit. Koupil jsem teploměr na 1,5 V baterii (mikročlánek) a chtěl bych tento teploměr připojit na elektriku v autě. Ještě to chci vyšperkovat o podsvětlení, které teploměr sice má, ale svití docela málo (něco jako světýlko v digitálkách). Takže to chci podsvítit extrasvítivou diodou, která je však zase na 3 V. Kde se napíchnu na současné vedení v autě atd. to vím. Ale potřeboval bych poradit, jak co nejjednoduššeji vyřešit různý odpor na diodu a na teploměr. A hlavně, jak velký odpor musím dát před ten teploměr, aby mi neshořel? Určitě je tu spousta lidí, kteří ještě nezapomněli základní vzorečky (jako třeba U=R*I) a budou schopni velmi lehce můj problém vyřešit. Předem děkuji za všechny náměty. Mějte se fajn.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 14:43 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
No myslím, že koupí tohoto teploměru jsi si přidělal dost práce.
Napětí v automobilu je 12V, což oproti 1,5V je podstatně více a musel by jsi tam, dát transformator nebo odpor - od kterého půjde takové teplo, že nebude potřeba přitápět.
Podsvícení lze dodělat a dokonce LED diodu můžeš připojit, přes vhodný odpor, na napětí v autě (12V).
Doporučuji koupit teploměr, který je na připojení napětí z automobilu připraven.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 14:58 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
nech to napajeny tou tuzkovou baterkou, ja mam nejakej podobnej teplomer a baterka tam je uz pres dva roky a pozad funguje

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 15:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Pro 1,5V bys musel použít nějaký speciální stabilizátor, třeba Holtek HT1015:
http://www.hw.cz/docs/stabiliky_holtek/holtek.html
http://www.holtek.com.tw/pdf/consumer/1015_1v100.pdf
Ale jelikož má max. vstupní napětí 12V, musel bys to brát až třeba po sražení napětí pro tu svítivou diodu, 3,5V ale zase bude asi minimum.
A zajistit to proti napěťovým špičkám v palubní síti nějakým ochranným obvodem.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 16:36 
Když je odpor na diodu celkem přijatelný (není to žádné topidlo), tak proč by měl být na 1,5 V nějaký obrovský?
Té baterky bych se rád zbavil, aby ten teploměr byl co možná nejtenčí (několik málo mm). Mohl bych tu baterku někam schovat a napětí k teploměru přivést, ale tohle mi přijde elegantnější.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 16:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Odpor pro LED diodu omezuje proud, ne napětí !

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 17:52 
Moc tomu nerozumím :oops: , proto se ptám. Když mi prodavač zkoušel LEDku v obchodě, tak ji připojil na nějakou placatou baterku (podobnou, jako se dává do hodinek) a předpokládám, že tato baterka měla nižší napětí než 12 V. U toho teploměru by to nešlo udělat obdobně?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 17:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Já jsem chtěl sehnat teploměr takovej, kterej by šel dát místo hodin na palubku, protože hodiny mam na radiu tak me to napadlo, ale nepovedlo se mi t a taky protož ekdyž už byl rozměrove vyhoující, byl na tužkovku a to jsem zamítl, tak jsem raději koupil ten co má Majky a jsem spokojen, jen ted zvažuju jeho přendání do Mondea.

PS: escorta asi bude kočírovat máti....

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2005 18:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2005 13:31
Příspěvky: 137
Bydliště: Ústí nad Labem
Čau všichni. LED diody se taky dělají už s odporem přímo na 12V a dokonce i ty menší. S tím odporem vs. proud a hlavně transformátorem na ss napětí v palubní síti (není to žádná narážka a nechi se nikoho dotknout!) je to trochu divoký - podívej se na : http://2man.wz.cz/diody.htm . A ten teploměr by chtěl opravdu napájet spíše nějakým stabilizovaným zdrojem nebo přinejhorším navrhmout nějaký mapěťový dělič,ale jak tu je již napsáno, napěťové špičky a různé ruchy by to brzo oddělaly.

_________________
4kola: FORD Puma 1,7 VCT 92kW 12/99´, Amparo blue, orig. kola 15´, kožená sedadla, podcvíceni indigo
2kola: Honda VTR 1000f 1998, V2 90°, 78kW/96 N.m - pro ekology: plní EURO3 :-)
Dříve Escort 90´;1.6i - 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2005 07:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Rozhodně pro připojení teploměru nepoužívej rezistor (odpor) :!: Nechal bych tam tu baterku, ale jestli to chceš za každou cenu připojit na 12 V použij stabilizátor, např. viz příspěvek od Naganta. Pro podsvícení LED budeš muset mít další přívod, tam pak můžeš použít rezistor.

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2005 09:47 
Děkuji všem za odpovědi a podněty. Myslím, že tam nechám tu baterku a podsvítím to ledkou napojednou na na auto, aby ta baterka v teploměru déle vydržela.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 09:38 
Tak jsem to vyřešil následovně. Napájení teploměru jsem vyřešil tužkovou baterkou (ještě nevím, kam ji umístím - mám připájené drátky v teploměru a vyvedu je někam, kde je to schované, ale i snadno dostupné na výměnu). Místo maličké (téměř nesvítící) žárovičky jsem dal LEDku, kterou budu přes rezistor napájet z auta. Zapojím to tak, aby se podsvícení rozsvítilo, když rozsvítím světla. Teď jen reším, kudy ven s tím čidlem na měření teploty. Vím, že se tu už řešilo, kam to čidlo umístit, ale nějak jsem z toho nepochopil, jak se s tím čidlem dostat ven z kabiny - napadlo mě, že musí být nějaký průchod v pravo dole u spolujezdce, jak je řídící jednotka. Můžete mi prosím někdo poradit?
Předem díky a mějte se.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 09:48 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Já to tahal přes dveře u řidiče a pak pod blatník je tam taková díra a dostanes se do motorového prostoru. Majky to tahal nějakým průchodem na kabely, ale mě se ho nepovedlo najít a to co jsem našel, se mi nepovedlo zruchodnit.

Ted to samé budu řešit na mondeu a jestě napájení, chtěl jsem to píchnout na hodiny, ale je tam tisíc drátku a tak se m do toho nechce vrtat, asi to dam k zapalovači jen nevím jak jej vyndám :-(

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 10:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Průchodka je vlevo dole za pojistkovkou, ta je ale dost plná a je tam dost blbej přístup, já tam měl ještě jednu zaslepenou takovou gumovou čepičkou s prolisama pro dodatečnou montáž ...
Další je vpravo dole nad řídící jednotkou, ta je volnější a daleko přístupnější :D

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 10:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Tu za pojistkovkou sem našel, ale práve neprocpal, pak tu gumovou, ale ta byla za polstrováním a musel bych to vyndavat a to se mi nechtělo. Taky zusím kouknout po té u spolujezdce :-) nad to bude naMondeu podobné :-) Dík

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 10:29 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Myslim že z motorového prostoru je vidět (pro představu v kterých nístech je). Taky jsem jí objevil až po procpání vodičů mlhovek a teploměru tou přeplněnou. :evil:

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 10:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Já jsem drát protáhnul tou průchodkou co je u spolujezdce vedle ŘJ. Sundal jsem ale napřed pravé přední kolo a pak také plastový podběh. Vodič pro teploměr jsem si přicínoval na ocelový drát a napřed jsem protáhl přez gumovou průchodku ten drát a pak za něj tahal až prošel vodič. Vodič teploměru jsem pak přichytil ke svazku který vede pod podběhem do předního nárazníku kde jsem také připevnil čidlo teploměru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 10:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
To Mart.in: jj taky právě sem jí viděl od motoru a hledal zevnitř a musel bych oddělat dost plastů a koberec a to se mi nechtělo

To Standa... to je pěkně popsané, ale sundavat plastový podběd se mi moc nechce no snat to vykoumám jinak, tak jak sem to protahoval já jsem taky sudnal blinkr a protáhl drát a k němu čidlo zatáthl zpět. jinak to snad ani nejde :wink:

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 11:30 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
jj za podbehem je na obou stranach pruchodka dovnitr do auta pro kabely - ja teda sundaval kolo a i celej podbeh vyndal aby se mi tam pohodlne lezlo a pak jsem si trochu tu gumu narizl nozem a zbytek prostouchnul sroubovakem - slo to pohodlne a snadno - na strane u ricice jsem tahal teplomer a na strane u spolujezdce mam protahnuty zdroj k zesilovaci. Jinak podbeh jde trochu odchlipnout i bez sundavani kola kdyz je zatocis na plno - zustane tam min mista na manipulaci ale jde to.

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 11:48 
Díky všem za názory a rady. Přesně tak jsem taky zkoumal. Myslel jsem si, že za pojistkovkou je určitě průchod - přesně jak píšete dost plný a dost nepřístupný. Napadlo mě, že totéž musí být i na druhé straně, když je tam řídící jednotka. Myslel jsem ale, že ten průchod vede nahoru k baterce (někudy - nevím kudy). Teď jsem se od vás dozvěděl, že ten kabelový svazek vede nad podběhem (kudy jdou ty dráty k motoru?). Jak moc obtížné je sunda ten podběh, abych se k tomu dostal? Tím blinkrem to jde asi hodně blbě, že?


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz