fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 06 črc 2024 16:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 led 2006 22:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2004 21:19
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
Triviální dotaz na který jsem bohužel při hledání na fóru nenašel kloudnou odpověď. Když chci nabít aku v escu a nechci jej vyndávat z auta, tak musím odpojit kontakty? Doteď jsem to ve všech autech a motorkách co jsem měl, vždycky pro jistotu dělal, jenže ty neměly zakódované rádio a řídící jednotku :? ŘJ se naučí po resetu, ale s tím radiem je to horší - kód mám, ale umřel mi display :( . Když ten obvod nerozpojím, tak se může při připojení nabíječky něco odpálit? Nabíječku bych samozřejmě nejdřív připoji k aku a pak teprve do sítě. Nábíječku mám cca 25 let starou totalitní mrchu co važí aspoň pět kilo, takže u ní nepředpokládám žádnou velkou inteligenci :) Takže odpojujete nebo ne? Díky za názor.

_________________
Escort95, Hatchback 5 doors, 1996/11, CLX, Zetec 1.6 EFI (90ps), BC/MTX/IB5 (5 speed), 2WD, With AIR Conditioner, MOONDUST SILVER, Ford-Werke Aktiengesellschaft, Koeln, Germany
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 08:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Myslím že se nic nestane, ale hlídal bych pravidelně napětí aby nebylo vyšší než 16V...

Jinak pár info o autobateriích http://www.mulac.cz/faq.php?typ=start

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 08:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A co tam do zasuvky soupnout 12V z trafa nebo alespon 9V baterku.Ta ty pameti spolehlive udrzi.Pak klidne odpoj baterku.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 09:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
A nechceš si koupit nový rádio? :-D Rádio bez displeje nic moc...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 12:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2004 21:19
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
Karel píše:
A co tam do zasuvky soupnout 12V z trafa nebo alespon 9V baterku.Ta ty pameti spolehlive udrzi.Pak klidne odpoj baterku.


To není vůbec špatný nápad. Válí se mi doma malý 12V aku z motorky, tak bych ho mohl použít. Musím si dát bacha na přepólování nebo má esco ochranu proti přehození + a - na aku? Dám si na to samozřejmě bacha, ale při pokusničení se v autě může stát ledacos :)

_________________
Escort95, Hatchback 5 doors, 1996/11, CLX, Zetec 1.6 EFI (90ps), BC/MTX/IB5 (5 speed), 2WD, With AIR Conditioner, MOONDUST SILVER, Ford-Werke Aktiengesellschaft, Koeln, Germany
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 14:43 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Zdravim! Vždy je lepší při nabíjení aku v autě jí odpojit -> alespoň (-), jelikož to v opačném případě(aku připojena) není dobré pro altík a jěště nějaké věci okolo -> může to přežít, a nebo také nemusí. Sice se prodává taková udržovací nabíječka, která se zapojuje do autozapalovače když auto třeba dlouho stojí venku a člověk chce mít jistotu, že mu nelehne baterka, ale ta dává malí udržovací proud. Jenže při klasickém nabíjení je ten proud větší a to může býti problém.
Zazálohování rádia/hodin/RJ je možno v čase nabíjení řešit dalším malím zdrojem 12V který to udrží při životě při odpojené a nabíjené aku, jak se tu už psalo

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 20:42 
Offline
Nováček

Registrován: 15 zář 2005 20:44
Příspěvky: 42
Bydliště: Netolice
Já bych dal do toho pomocnýho zdroje diodu. Aby nedošlo ke zpětnýmu proražení. Aku je přece jenom tvrdý zdroj.

_________________
Esco 1,8TD (51 kW) combi 1998 2x air, ABS, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2006 13:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Já teda neodpojuju a nikdy se nic nestalo 8)

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2006 22:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2004 21:19
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
radsi odpojuji. btw. poradil jsem se s kamosem, ktery je machr pres elektriku a ten vymyslel reseni jak to zalohovani udelat. je to zajisteny proti prepolovani a se svetelnou signalizaci, ze mate spravne + a - na tom zaloznim zdroji a dale signalizace, ze na zaloznim zdroji je min. 11 V. Reseni je jednoduche. A dokazal jsem to upajet i ja, jakozto totalni eletro lama :D. Zalozni zdroj muze byt jina aku nebo traficko co umi 12V. Schema mam, vcetne popisu soucastek. Stalo to par korun. Pokud by nekdo mel zajem. Tak to muzu zverejnit.

_________________
Escort95, Hatchback 5 doors, 1996/11, CLX, Zetec 1.6 EFI (90ps), BC/MTX/IB5 (5 speed), 2WD, With AIR Conditioner, MOONDUST SILVER, Ford-Werke Aktiengesellschaft, Koeln, Germany
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 09:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Já při nabíjení baterku rovnou vyndavám z auta. Zdá se mi to tak nejjednodušší. A nikdy s tim žádnej problém nebyl. Akorát kamarád když to takhle dobíjel baterku u svýho Kadeta a připojil jí, tak se mu odpálil motůrek u centrálu.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 11:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Já dobíjím také s vytaženým akumulátorem. Když jsem oživoval PP tak jsem si pořídil malý akumulátor:
http://www.shopgsm.cz/eshop/good.php?goodId=2096
Obrázek

Když jsem naposledy dobíjel, tak jsem tento AKU zapjil přes zásuvku zapalovače a nemusel jsem pak řešit kód rádia, nastavení hodin a rozhádaný volnoběh. Uvažuji o tom že ho někde do okruhu zapojím natrvalo přes konektor jako záložní zdroj.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Co takhle pořádnou nabíječku ??
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 11:32 
Offline
Nováček

Registrován: 06 črc 2005 07:37
Příspěvky: 14
Koupil jsem si V GLobusu Automatický nabíječ cena asi 600,- nabíjecí napětí nepřekročí 14 V, tudíž ani nedochází k přebíjení, ani k bublání baterie. Tím jsem tento problém vyřešil, myslím si velmi fikaně. Nemusím povolovat šroubení na baterii, ani ji vyndávat z vozidla. V případě, že na nabíjení zapomenu - což se mi stává velice často, tak se nic neděje, protože po nabití se nabíječka automaticky vypne a čeká na pokles napětí. Vřele doporučuji.

_________________
Ford Mondeo 1.8 - 16 V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 11:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Stando to je pěkná věcička, to se sakra může hodit.
Díky

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 srp 2006 15:43 
Offline
Nováček

Registrován: 17 srp 2006 11:36
Příspěvky: 5
Bydliště: Štúrovo, SR
Standa píše:
Já dobíjím také s vytaženým akumulátorem. Když jsem oživoval PP tak jsem si pořídil malý akumulátor:
http://www.shopgsm.cz/eshop/good.php?goodId=2096
Obrázek

Když jsem naposledy dobíjel, tak jsem tento AKU zapjil přes zásuvku zapalovače a nemusel jsem pak řešit kód rádia, nastavení hodin a rozhádaný volnoběh. Uvažuji o tom že ho někde do okruhu zapojím natrvalo přes konektor jako záložní zdroj.


Kábel s koncovkou si k tomu kde kúpil? Plus a mínus si ako vyriešil?

_________________
Ford Escort Combi, 1,6 16V Zetec, 06/97, 2xairbag, el. predné okná, centrál, klíma


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 srp 2006 17:46 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Tyto baterie se používají do záložních zdrojů (UPS) k počítačům a podobným systémům, dají se sehnat prakticky kdekoli, kde se prodávají a opravují PC. Pozor, ale dělají se 6V, 12V a 24V. Je to de facto to samé, jako autobaterka, je to olověný akumulátor s gelovým elektrolytem, takže je bezúdržbový. Do auta natrvalo bych to ale rozhodně nedával. Má jinou kapacitu, než autobaterie, jiný vnitřní odpor, takže se bude jinak nabíjet a hlavně nemá zdaleka takovou výdrž, jako autobaterka a už jsem viděl tuhle baterii i roztrženou a tekla z toho kyselina. Stejně jako do mobilů, jsou tyhle baterie navržené pro konkrétní UPS (a vice versa), které je nabíjí přesně podle jejich charakteristiky, mají ochrany, čas od času jim provedou vyb/nab cyklus a v definovaném intervalu je testují... Nic z tohoto by se v autě nedělo. Na záložní a montážní účely je to výborný nápad, ale trvale do auta bych si to nedal.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 srp 2006 22:47 
Tyhle gelový baterky se nesměj přebyjet nebo úplně vybýt,jako překlenovací zdroj dobrý ale alternátorem bych to rozhodně nedobyjel.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 13:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 čer 2006 17:05
Příspěvky: 350
Bydliště: East Pilsen
Wizzy píše:
Tyto baterie se používají do záložních zdrojů (UPS) k počítačům a podobným systémům, dají se sehnat prakticky kdekoli, kde se prodávají a opravují PC. Pozor, ale dělají se 6V, 12V a 24V. Je to de facto to samé, jako autobaterka, je to olověný akumulátor s gelovým elektrolytem, takže je bezúdržbový. Do auta natrvalo bych to ale rozhodně nedával. Má jinou kapacitu, než autobaterie, jiný vnitřní odpor, takže se bude jinak nabíjet a hlavně nemá zdaleka takovou výdrž, jako autobaterka a už jsem viděl tuhle baterii i roztrženou a tekla z toho kyselina. Stejně jako do mobilů, jsou tyhle baterie navržené pro konkrétní UPS (a vice versa), které je nabíjí přesně podle jejich charakteristiky, mají ochrany, čas od času jim provedou vyb/nab cyklus a v definovaném intervalu je testují... Nic z tohoto by se v autě nedělo. Na záložní a montážní účely je to výborný nápad, ale trvale do auta bych si to nedal.


To máš pravdu. Já jsem o tomhle taky vážně uvažoval. U nás jsou lidi co mají na starosti velký staniční baterie řádově 275 Ah a více. A oni mě částečně odrazovali od zálohování ŘJ a rádia touto aku. Prý se jedná o velké rozdílové proudy, které poměrně rychle snižují kapacitu baterky a v případě velkého rozdílu by za určitých okolností mohlo dojít i k explozi. Dalo by se to řešit tak, že se připojí záložní zdroj (trafo) o málo vyšším napětí (cca 13 VDC) a odpolí se aku v autě. Pak je prakticky bez problémů připojení uvedené záložní "udržovací" aku. Udržovací zdroje se prodávají kolem 300,- Kč. Je to ve skutečnosti jenom usměrněných 12 V bez filtrace.

_________________
Mondeo combi 1.8TDCi, TITANIUM, CHILL, 8/2008, Convers+.

dříve ale pořád v rodině: Escort MK VII, 1,6 16v ZETEC, r.v. 98, combi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 bře 2007 00:08 
Offline
Nováček

Registrován: 26 úno 2007 22:29
Příspěvky: 44
Bydliště: Louny
Kup si nové radio

_________________
Ford ESCORT 1,6 16V r.v.1997 Zetec kombi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 bře 2007 11:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
S tou zálohou je to dobrej nápad.Natrvalo ale určitě ne.Co se týká toho dobíjení v autě kolega to kdysi taky takhle řešil před panelákem ve škodovce stodvacítce.Měl v ní velkou baterku z kombajnu za sedadlama a nechtělo se mu s ní tahat ven.Jednou jsem šel z práce a koukám jak péro,že si kolega vytunil tu škodárnu,protože měl na ní tmavý skla.Pak jsem si všiml,že vzadu naboku jak jsou ty větrací mřížky je auto taky černý až na střechu.Vnitřek auta mu totiž vyhořel.
Tak že já jsem pro nabíjení mimo auto. :-D

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2007 20:09 
Offline
Nováček

Registrován: 18 srp 2006 06:22
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha
ahoj, mám esco 1,4 I - gal z 11/95. Rozumím tomu, že když je tam ta "I", tak že je tam řídící jednotka a je potřeba baterku zálohovat. Nebo je to tak starý, že se na to můžu vykašlat. Díky Michal

_________________
michalmajkl


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz