fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
nabíjení akumulátoru v autě - odpojit kontakty? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=4574 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | jarin [ 20 led 2006 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | nabíjení akumulátoru v autě - odpojit kontakty? |
Triviální dotaz na který jsem bohužel při hledání na fóru nenašel kloudnou odpověď. Když chci nabít aku v escu a nechci jej vyndávat z auta, tak musím odpojit kontakty? Doteď jsem to ve všech autech a motorkách co jsem měl, vždycky pro jistotu dělal, jenže ty neměly zakódované rádio a řídící jednotku ŘJ se naučí po resetu, ale s tím radiem je to horší - kód mám, ale umřel mi display . Když ten obvod nerozpojím, tak se může při připojení nabíječky něco odpálit? Nabíječku bych samozřejmě nejdřív připoji k aku a pak teprve do sítě. Nábíječku mám cca 25 let starou totalitní mrchu co važí aspoň pět kilo, takže u ní nepředpokládám žádnou velkou inteligenci Takže odpojujete nebo ne? Díky za názor. |
Autor: | dj.DEKL [ 21 led 2006 08:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím že se nic nestane, ale hlídal bych pravidelně napětí aby nebylo vyšší než 16V... Jinak pár info o autobateriích http://www.mulac.cz/faq.php?typ=start |
Autor: | Karel [ 21 led 2006 08:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
A co tam do zasuvky soupnout 12V z trafa nebo alespon 9V baterku.Ta ty pameti spolehlive udrzi.Pak klidne odpoj baterku. |
Autor: | dj.DEKL [ 21 led 2006 09:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
A nechceš si koupit nový rádio? Rádio bez displeje nic moc... |
Autor: | jarin [ 21 led 2006 12:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel píše: A co tam do zasuvky soupnout 12V z trafa nebo alespon 9V baterku.Ta ty pameti spolehlive udrzi.Pak klidne odpoj baterku.
To není vůbec špatný nápad. Válí se mi doma malý 12V aku z motorky, tak bych ho mohl použít. Musím si dát bacha na přepólování nebo má esco ochranu proti přehození + a - na aku? Dám si na to samozřejmě bacha, ale při pokusničení se v autě může stát ledacos |
Autor: | Šíša [ 21 led 2006 14:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim! Vždy je lepší při nabíjení aku v autě jí odpojit -> alespoň (-), jelikož to v opačném případě(aku připojena) není dobré pro altík a jěště nějaké věci okolo -> může to přežít, a nebo také nemusí. Sice se prodává taková udržovací nabíječka, která se zapojuje do autozapalovače když auto třeba dlouho stojí venku a člověk chce mít jistotu, že mu nelehne baterka, ale ta dává malí udržovací proud. Jenže při klasickém nabíjení je ten proud větší a to může býti problém. Zazálohování rádia/hodin/RJ je možno v čase nabíjení řešit dalším malím zdrojem 12V který to udrží při životě při odpojené a nabíjené aku, jak se tu už psalo |
Autor: | Endy [ 21 led 2006 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já bych dal do toho pomocnýho zdroje diodu. Aby nedošlo ke zpětnýmu proražení. Aku je přece jenom tvrdý zdroj. |
Autor: | hameluk [ 09 úno 2006 13:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já teda neodpojuju a nikdy se nic nestalo |
Autor: | jarin [ 09 úno 2006 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
radsi odpojuji. btw. poradil jsem se s kamosem, ktery je machr pres elektriku a ten vymyslel reseni jak to zalohovani udelat. je to zajisteny proti prepolovani a se svetelnou signalizaci, ze mate spravne + a - na tom zaloznim zdroji a dale signalizace, ze na zaloznim zdroji je min. 11 V. Reseni je jednoduche. A dokazal jsem to upajet i ja, jakozto totalni eletro lama . Zalozni zdroj muze byt jina aku nebo traficko co umi 12V. Schema mam, vcetne popisu soucastek. Stalo to par korun. Pokud by nekdo mel zajem. Tak to muzu zverejnit. |
Autor: | zdenal8 [ 10 úno 2006 09:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já při nabíjení baterku rovnou vyndavám z auta. Zdá se mi to tak nejjednodušší. A nikdy s tim žádnej problém nebyl. Akorát kamarád když to takhle dobíjel baterku u svýho Kadeta a připojil jí, tak se mu odpálil motůrek u centrálu. |
Autor: | Standa [ 10 úno 2006 11:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já dobíjím také s vytaženým akumulátorem. Když jsem oživoval PP tak jsem si pořídil malý akumulátor: http://www.shopgsm.cz/eshop/good.php?goodId=2096 Když jsem naposledy dobíjel, tak jsem tento AKU zapjil přes zásuvku zapalovače a nemusel jsem pak řešit kód rádia, nastavení hodin a rozhádaný volnoběh. Uvažuji o tom že ho někde do okruhu zapojím natrvalo přes konektor jako záložní zdroj. |
Autor: | stinyx [ 10 úno 2006 11:32 ] |
Předmět příspěvku: | Co takhle pořádnou nabíječku ?? |
Koupil jsem si V GLobusu Automatický nabíječ cena asi 600,- nabíjecí napětí nepřekročí 14 V, tudíž ani nedochází k přebíjení, ani k bublání baterie. Tím jsem tento problém vyřešil, myslím si velmi fikaně. Nemusím povolovat šroubení na baterii, ani ji vyndávat z vozidla. V případě, že na nabíjení zapomenu - což se mi stává velice často, tak se nic neděje, protože po nabití se nabíječka automaticky vypne a čeká na pokles napětí. Vřele doporučuji. |
Autor: | mrazik [ 10 úno 2006 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stando to je pěkná věcička, to se sakra může hodit. Díky |
Autor: | Miloš Husár [ 21 srp 2006 15:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Standa píše: Já dobíjím také s vytaženým akumulátorem. Když jsem oživoval PP tak jsem si pořídil malý akumulátor:
http://www.shopgsm.cz/eshop/good.php?goodId=2096 Když jsem naposledy dobíjel, tak jsem tento AKU zapjil přes zásuvku zapalovače a nemusel jsem pak řešit kód rádia, nastavení hodin a rozhádaný volnoběh. Uvažuji o tom že ho někde do okruhu zapojím natrvalo přes konektor jako záložní zdroj. Kábel s koncovkou si k tomu kde kúpil? Plus a mínus si ako vyriešil? |
Autor: | Wizzy [ 21 srp 2006 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tyto baterie se používají do záložních zdrojů (UPS) k počítačům a podobným systémům, dají se sehnat prakticky kdekoli, kde se prodávají a opravují PC. Pozor, ale dělají se 6V, 12V a 24V. Je to de facto to samé, jako autobaterka, je to olověný akumulátor s gelovým elektrolytem, takže je bezúdržbový. Do auta natrvalo bych to ale rozhodně nedával. Má jinou kapacitu, než autobaterie, jiný vnitřní odpor, takže se bude jinak nabíjet a hlavně nemá zdaleka takovou výdrž, jako autobaterka a už jsem viděl tuhle baterii i roztrženou a tekla z toho kyselina. Stejně jako do mobilů, jsou tyhle baterie navržené pro konkrétní UPS (a vice versa), které je nabíjí přesně podle jejich charakteristiky, mají ochrany, čas od času jim provedou vyb/nab cyklus a v definovaném intervalu je testují... Nic z tohoto by se v autě nedělo. Na záložní a montážní účely je to výborný nápad, ale trvale do auta bych si to nedal. |
Autor: | Návštěvník [ 21 srp 2006 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tyhle gelový baterky se nesměj přebyjet nebo úplně vybýt,jako překlenovací zdroj dobrý ale alternátorem bych to rozhodně nedobyjel. |
Autor: | mawerick [ 15 úno 2007 13:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: Tyto baterie se používají do záložních zdrojů (UPS) k počítačům a podobným systémům, dají se sehnat prakticky kdekoli, kde se prodávají a opravují PC. Pozor, ale dělají se 6V, 12V a 24V. Je to de facto to samé, jako autobaterka, je to olověný akumulátor s gelovým elektrolytem, takže je bezúdržbový. Do auta natrvalo bych to ale rozhodně nedával. Má jinou kapacitu, než autobaterie, jiný vnitřní odpor, takže se bude jinak nabíjet a hlavně nemá zdaleka takovou výdrž, jako autobaterka a už jsem viděl tuhle baterii i roztrženou a tekla z toho kyselina. Stejně jako do mobilů, jsou tyhle baterie navržené pro konkrétní UPS (a vice versa), které je nabíjí přesně podle jejich charakteristiky, mají ochrany, čas od času jim provedou vyb/nab cyklus a v definovaném intervalu je testují... Nic z tohoto by se v autě nedělo. Na záložní a montážní účely je to výborný nápad, ale trvale do auta bych si to nedal.
To máš pravdu. Já jsem o tomhle taky vážně uvažoval. U nás jsou lidi co mají na starosti velký staniční baterie řádově 275 Ah a více. A oni mě částečně odrazovali od zálohování ŘJ a rádia touto aku. Prý se jedná o velké rozdílové proudy, které poměrně rychle snižují kapacitu baterky a v případě velkého rozdílu by za určitých okolností mohlo dojít i k explozi. Dalo by se to řešit tak, že se připojí záložní zdroj (trafo) o málo vyšším napětí (cca 13 VDC) a odpolí se aku v autě. Pak je prakticky bez problémů připojení uvedené záložní "udržovací" aku. Udržovací zdroje se prodávají kolem 300,- Kč. Je to ve skutečnosti jenom usměrněných 12 V bez filtrace. |
Autor: | Mina1 [ 12 bře 2007 00:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kup si nové radio |
Autor: | Pavel 1.6 [ 12 bře 2007 11:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
S tou zálohou je to dobrej nápad.Natrvalo ale určitě ne.Co se týká toho dobíjení v autě kolega to kdysi taky takhle řešil před panelákem ve škodovce stodvacítce.Měl v ní velkou baterku z kombajnu za sedadlama a nechtělo se mu s ní tahat ven.Jednou jsem šel z práce a koukám jak péro,že si kolega vytunil tu škodárnu,protože měl na ní tmavý skla.Pak jsem si všiml,že vzadu naboku jak jsou ty větrací mřížky je auto taky černý až na střechu.Vnitřek auta mu totiž vyhořel. Tak že já jsem pro nabíjení mimo auto. |
Autor: | michalmajkl [ 29 bře 2007 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
ahoj, mám esco 1,4 I - gal z 11/95. Rozumím tomu, že když je tam ta "I", tak že je tam řídící jednotka a je potřeba baterku zálohovat. Nebo je to tak starý, že se na to můžu vykašlat. Díky Michal |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |