fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Pekny zazitek..
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=5184
Stránka 1 z 1

Autor:  payus [ 16 bře 2006 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Pekny zazitek..

Dneska mi asi po 300 m jizdy najednou vyplo servo a rozsvitili se kontrolky baterie a mazani :shock: hned se zastavil, vypnul motor, nastartoval a pak sem jezdil asi 2 hod po meste a uz to neudelalo...cim to mohlo byt? Vypadalo to proste jako kdyby si auto myslelo ze je vypnutej motor :( Myslite ze se to bude opakovat? Jo a pak dalsi otazka - obcas citim v plynovem pedalu pri rozjizdeni vibrace, neco jako ABS...dela to jenom na 1, zridka na 2...mam se nejak znepokojovat? Moc diky za odovedi

Autor:  zdenal8 [ 16 bře 2006 13:44 ]
Předmět příspěvku: 

To ti jako běžel motor a svítili ti kontrolky? Teda aspoň tak sem to pochopil. No možná je to blbost, ale nemoh proklouznout řemen. Alternátor a čerpadlo serva sou na jednom řemenu.

Autor:  payus [ 16 bře 2006 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

jo..presne tak, motor bezel, ale vsechno bylo tak jako kdyby byl vypnutej..

Autor:  zdenal8 [ 16 bře 2006 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to teda čumim a naprosto nechápu.

Autor:  Šíša [ 16 bře 2006 17:59 ]
Předmět příspěvku: 

Hm, ikdyby proklouzl řemen, tak se sice rosvítí baterka, ale né olej. Ten je hnanej od kliky, tudíž aby se rozsvítil, tak by se musela přestat točit klika -> motor vypnutej. Nebo by to vááážně byla záhada, prostě najednou vše kaput a přitom běžet motor.

Dle mého neběžel motor. Ono i s vypnutým motorem a jízdou z kopce se zařazeným stupněm funguje servo. Stačí prostě, aby se točilo to čerpadlo, tudíž motor. A je jedno jestli vlastní silou, nebo nuceně.
Kdyby jsi při tom zastavení sešlápl brzdu ne jednou, ale třeba 4krát, tak by jsi i zjistil, že ztvrdla -> tudíž neběžel motor(normálně je tam ještě zbytek podtlaku na brždění i bez motoru tak na tři pokusy - kvůli bezpečnosti).

Nejel si v té chvíli na neutrál? Jak říkám, při zařazené rychlosti by to v případě umření motoru sice trošku cuklo a jelo pomalejš, ale stále by vše fungovalo...

Prostě mi to nejde do hlavy...

Autor:  mrazik [ 16 bře 2006 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

To fakt vypadá, že chcípnul motor. Mě se jen jednou rozsvítilo mazání, ale to bylo vlhkostí, prostě se někam dostala voda. Zastavim, prohlídnu, kouknu na měrku, na vačky, všude olej, nastartuju a už v pohodě.

Autor:  payus [ 16 bře 2006 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

No..motor bezet musel, protoze to ztuhlo ve chvili kdy sem jel jeste v zatacce do kopce, z kopce az pak...navic myslim ze sem tam pak mel neutral a i kdyby ne, tak sem urcite pred zastavenim proslap spojku..a taky mam otackomer, takze kdyby tam byla 0 tak sem si taky myslim vsimnul...proste motor bezel :)

Autor:  Šíša [ 16 bře 2006 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Kua, to mi nesedí. Pochopil bych kontrolky samotné(tj nějakej vachrlatej kontakt) ale že vyplivlo servo?? To je čístá hydraulika, jestli se nepletu, žádný elektromagnetický ventil v okruhu není, né?(bo by to bylo dost na ohrožení bezpečnosti, kdyby se znenadání sám zavřel a tudíž úplně odstavil řízení).

Mnoo, máš o srandu postaráno a asi bych se trošku obával. Jak říkám o kontrolky nejde(a jak psal Mrazík, pokavaď je všude/stříká olej ať si svítí :oops: ), ale výpadky serva... :shock:

Autor:  zdenal8 [ 16 bře 2006 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli vyplivlo servo, tak to bude něco s tim řemenem, protože to je na jednom řemenu s alternátorem, ale jak už tu bylo psáno mazání motoru neni řemenem. Je to zajímavý.

Autor:  mrazik [ 16 bře 2006 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Pak se jedině někde šlusla eketrika, prostě si to našlo cestičku. Sledoval bych to, prošel kontakty a doufal, že to neudělá

Autor:  mrJekill [ 16 bře 2006 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

A nebo taky díky šílený konstelaci hvězd všechno najednou.Řemen i nějakej šlus v elektrice.Je to sice opravdu divný,ale náš ústav se splete maximálně jednou za ...........let.
Cokoli by mi šlo dohromady,ale servo a mazání najednou,to je opravdu pro Maldra.Nicméně pokud jsi na to ještě nepřišel,určitě se to ozve ještě jednou a pak už snad postupně,aby se to dalo lokalizovat.Sleduj brzdy,otáčkoměr atd.

Autor:  Nagant [ 17 bře 2006 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych nejdřív proklep tu elektriku, tedy základní věci co zvládneš sám - prohlídnout pojistkovku a její okolí, zda tam není něco zbastlené - přibastlené pro studeňáky v pojistkovce.
Souhlasím, že je to divné, že by se vyskytla závada mechanická i elektrická přesně ve stejný okamžik, ale jak znám třeba své auto, nic není vyloučeno, po najetí nějakých km začne zlobit spousta věcí a tak nějaká dvojzávada klidně nastane.

Teď mne napadá opravdová zběsilost, co nějaká elektrická závada na alternátoru, kdy začne alternátor brzdit - působit proti chodu klínového řemene a na servo se už "síla" nedostane, klínový řemen různě prokluzuje. Ale tam by zas asi záleželo, kde je jaký úhel opásání. Jen takový brainstorming, nejsem strojař.
Aneb mezi stem naprostých pitomostí lze nalézt jednu kloudnou myšlenku, která rozpoznána a správně použita... Nedělám si nárok, že to bude zrovna ta moje.:wink:

Autor:  Karel1 [ 01 dub 2006 01:38 ]
Předmět příspěvku:  Pekny zazitek..

Možná že klesly min. otáčky motoru , pak se můžou rozsvítit kontrolky dobíjení + mazání . Alternátor , olej. čerpadlo a servo potřebují ke své činosti určité otáčky , pokud tyto otáčky klesnou pod min. hranici přestanou výše uvedené součásti pracovat .

Autor:  slavek [ 03 dub 2006 05:30 ]
Předmět příspěvku: 

mazani se ti nerosviti i kdyz mas minimalni otacky, dobijeni ano i servo v pripade nizkych otacek jde jako by nesel motor.
neblikla ti u toho nahodou jeste zarovka ABS?????

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/