fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Umřel mi Fordík :-( http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=5291 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | otas.pe [ 25 bře 2006 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | Umřel mi Fordík :-( |
Tak se mi dneska stalo následující: Přišel jsem k autu, který stálo asi 2 dny, odmykám a centrál nic. Vlezu dovnitř a nešly hodiny, nic nesvítilo, ani kontrolky. Pojistky OK. Prostě umřel. Změřil jsem napětí na baterce, bylo tam 0,5 V. Když jsem odpojil svorky z baterky a změřil mezi nima odpor, bylo tam asi 2,5 Ohmu. Nejsem elektrikář, ale je mi jasný, že neni něco v pořádku. Nabiju baterku a uvidim jestli jsem nenechal něco zapnutý, ale co? Dál mám obavu o to, že se mi vyresetuje ŘJ a nevím jak to bude všechno fungovat po znovuzapojení, protože předtím bylo vše OK. Nemá prosím někdo z Vás podobnou zkušenost?? Jen podotýkám, že do posledního zastavení bylo vše OK a startovalo to krásně i při -25 stupních. |
Autor: | Dušan [ 25 bře 2006 13:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
co ja vim tak kdyz odpojim baterku tak to chvily trva nez se jednotka vzpamatuje a znovu naprogramuje,ale nastavi se sama,me se to treba projevuje pri volnobehu obcas to vcipne nebo to nedrzi tak jak ma ale po asi po chvily se to vse vyrovna a v klidu.....takze si myslim ze o RJ strach byt nemusi...... je dost chytra aby se vzpamatovala sama |
Autor: | otas.pe [ 25 bře 2006 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
...Tak, do baterky jsem dolil asi 0,5 l destilky, nabíjim a uvidim ráno. Opravdu nikdo neví čím by to mohlo tak najednou být? |
Autor: | Nagant [ 25 bře 2006 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak starou máš tu baterku? Pokud jsi naměřil na celé baterce 0,5 V, je to divné, mám obavy, že to má akumulátor "za sebou" a nabíjení už nepomůže. Ale uvidíš. Jen tip ohledně velkého odběru resp. malého odporu, zkus vytahat pojistky všech světel (samozřejmě, nejdřív si udělej seznam, kde co bylo) a změř to pak, abys zjistil, zda nemáš nějaký zkrat na nějakém kabelovém svazku světel. Ale může to být samozřejmě i jinde, jiný spotřebič, nějaké relé, pojistkovka apod. |
Autor: | otas.pe [ 25 bře 2006 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jak stará je baterka nevím, auto jsem koupil vloni, je tam origoš Motorcraft, ale jak je stará to fakt netuším. Jinak asi budu zítra postupovat tak jak jsi psal, že budu proměřovat jednotlivý svazky, kde je ten odběr co tu baterku totálně zrušil. Dík |
Autor: | pista1 [ 25 bře 2006 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně tohle se stalo asi před měsícem kámošoj. Akorát že přijel z práce před bránu, vypnul motor šel otevřít, odházet sníh a když za 10 minut sednul do auta tak mrtvo. Koupil novou baterku a vpohodě. |
Autor: | Jira [ 25 bře 2006 20:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
jestli si měl všechno vypnutý tak to může být baterka včudu utrhne se deska a skratuje to va vnitř no a je konec . |
Autor: | otas.pe [ 25 bře 2006 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
to pista1, Jira: přesně tohle mi před chvílí povídal elektrikář co mi to zejtra bude dávat do kupy. Prostě se urve kus desky a baterka, která je relativně v pohodě, tak je najednou hotová. Jen mš zaráží ten odběr....... |
Autor: | Jardas [ 25 bře 2006 21:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bude to tou baterkou,ale kdybys měl problem,tak v Humpolci je asi nejlepší borec na diagnostiku,Boček.Ten ti pomuže. |
Autor: | otas.pe [ 25 bře 2006 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo Boček je asi fakt dobrej co se týká elektriky, slyšel jsem na něj samou chválu...... |
Autor: | BlueWolf [ 26 bře 2006 00:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky bych typoval baterku. Mě se to stalo teď v zimě. Byla tam Motocraft ještě origoš, tak že od 96 roku. |
Autor: | otas.pe [ 26 bře 2006 01:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen je mi divnej ten odběr proudu |
Autor: | Mafo [ 26 bře 2006 04:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
pivik píše: Jen je mi divnej ten odběr proudu
Ak ti to urobi znovu, skus zmerat regler na alternatore ci nieje vystup prerazeny voci kostre. Odpoj silove kable z poistkovky (pri baterke) a zmeraj kazdy zvlast voci kostre a musis to najst, co ti to robi. |
Autor: | starman [ 26 bře 2006 09:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám taky podobnou skušenost, odešla mi 4 roční baterka. Večer jsem zaparkoval a ráno ani ťuk a chyba byla v páčce na stírače, přepínač měl slabý kontakt a tím velkej odpor. Při koupi nové baterky by ti měl prodejce změřit odběr a dobíjení, aby ti mohl dát záruku pokud ji ovšem nebudeš kupovat v supermarketu. |
Autor: | Jardas [ 26 bře 2006 10:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli si nejseš jistej,tak zajed za Bočkem,v Humpolci je to směrem na želiv,hned vedle Vodaku.(kousek od Icomu) |
Autor: | Lukas1 [ 26 bře 2006 12:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Baterka s 0,5V je kaput tak jako tak, přesně jak to tu spousta lidí psala. S tím odporem 0,5 ohm zkus tam nechat ohmmetr trochu dýl někde v elektroinstalaci (nejspíš EEC) je silný filtr, a to co měříš je možná jen přechodový děj nabíjení toho filtru. Pokud to naměříš i dál, tak je tam někde velice solidní kraťas. |
Autor: | otas.pe [ 26 bře 2006 14:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže problém je vyřešen. Děti mi zapnuli vnitřní osvětlení čehož jsem si ve dne nevšiml a za 2 dny co auto stálo to totálně vymlátilo baterku. Jardas: dík za tip |
Autor: | Jardas [ 26 bře 2006 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rádo se stalo |
Autor: | Wizzy [ 27 bře 2006 07:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmm, ta baterka už bude těsně před smrtí, já mám baterku ještě taky origo, má 7,5 roku a i když mi vnitřní osvětlení svítilo přes noc, tak jsem ráno v pohodě nastartoval. Navíc olověné akumulátory mají tu nehezkou vlastnost, že pokud se vybijí pod určitou mez (nemlaťte mě, ale tuším, že to je cca 1,6V na článek), tak ve stuktuře dochází k nevratným změnám (něco na úrovni atomární struktury) a baterka jde pod kytky, resp. do sběrného dvora. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |