fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Záhada nefunkčního stěrače
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=534
Stránka 1 z 1

Autor:  Xfield [ 10 srp 2004 22:34 ]
Předmět příspěvku:  Záhada nefunkčního stěrače

Ahoj,
chtěl bych poprosit o pomoc při řešení mého problémku. Jedná se o ESCORT 1,4i r.v.3/90 ("hranatý" model). Při zavřeném kufru se po zapnutí zadního stěrače rozsvítí kontrolka vyhřívání zadního okna, ale stěrač se ani nepohne - sklo se však nevyhřívá. Když nechám stěrač zapnutý a rozjedu se, po několika minutách (cca 3 - 10) se dá stěrač do pohybu a kontrolka zhasne. Pokud je kufr otevřený, lze stěrač zapnout normálně (funguje a kontrolka vyhřívání nesvítí). Pokud začnu kufr zavírat, v určitám místě se stěrač zastaví a kontrolka se rozsvítí - při opětovném otevření se stěrač zase rozběhne a kontrolka zhasne (místo tohoto přepnutí je v rozmezí asi 20ti cm). Zapnutí předních stěračů nemá na toto chování žádný vliv. Vyhřívání zadního okna funguje zcela korektně - nezávisle na stavu stěračů. Dráty vedoucí do dveří kufru jsem kontroloval - žádný zkrat v žádné poloze. Při zapnutí stěrače jsem na motorku naměřil vždy stejné (správné) napětí - i když se nepohyboval. Regulátor rychlosti stěrače (šroub ze strany "převodovky" motorku) nemá na toto chování vliv (jinak funguje). Díky všem, kteří dočetli až sem :lol: . Snad mi někdo poradí ...

Autor:  salem [ 16 srp 2004 18:13 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj.
Mám stejnej model auta Escort 1.4, rv.90 - Mk IV - hranatej model. Nevím jak moc si ty dráty zkoumal, ale jestli nejsou naštípnutý bužírky nebo samotný dráty v místě přechodu ze skeletu do 5- dveří. Přes dráty je natažená guma a stav drátů není vidět. Jak zavíráš a otvíráš kufr tak se ty dráty časem zlomí. Mě díky tomu nefungovalo vytápění zadního okna a stěrač jenom někdy.

Autor:  Xfield [ 16 srp 2004 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj,
tu průchodku jsem taky podezříval - po rozebrání jsem našel nějaký polámaný dráty, ale nic co by se navzájem zkratovalo. Pospojoval jsem to, ale žádná změna. Ten stěrač se nepohybuje, i když je na jeho svorkách napětí. Při zavírání těch dveří k žádnému výkyvu napětí taky nedojde - prostě se ten stěrač najednou zastaví a po otevření zase rozběhne. Moc se mi do toho nechce, ale asi ten motorek zkusím vymontovat a pořádně přezkoušet přímo na baterce. Ale proč svítí to zatracený vyhřívání (a přitom nehřeje)?!? Kdyby tam byl zkrat, tak snad shoří pojistka???

Autor:  salem [ 16 srp 2004 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj.
Asi bude fakt nejlepší vyzkoušet motorek od stěrače na tvrdo, jestli třeba není napálenej a zkusit převod nebo jak to je spojený ramenem stěrače. Nikdy jsem to rozdělaný neměl tak nevím, ale já osobně bych zkusil všechny možnosti. A s tím spínačem na vyhřívání okna-tady opravdu nevím. Budeš asi muse jít po drátech od spínače až dozadu po topení. Ale kdysi dávno jsem slyšel, že když se přeruší drát na okně tak to potom nefunguje. Ale asi je to blbost. Jinak kdyby tam byl zkrat tak buď praskne pojistka nebo by shořel rovnou drát.
Jo ať žije elektrika

---------------------------------
Escort 1.4, rv 90, Mk IV, 3 dv.

Autor:  kupis [ 16 srp 2004 23:03 ]
Předmět příspěvku:  Stěrač

Ahoj,

mám sice Escorta MKV, ale mám stejnej problém. Když zapnu zadní stěrač, svítí kontrolka vyhřívání zadního skla a za pár minut se zapne teprve stěrač. Myslel jsem, že je na zadním okně nějaký čidlo, které snímá teplotu skla, aby například nestíral namrzlé sklo, ale nic jsem nenašel. Je pravda, že mi to dělá hlavně v zimě.

Autor:  Návštěvník [ 25 srp 2004 16:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj

Mna tiez zlostil semtam tym, ze svietili obe kontrolky a nic sa nedialo...
Raz ked som si dal rozmrazovat zadne sklo a ometal som zo strechy sneh, som si vsimol, ze stekajuci snech sa pekne vriaco odparuje z pantu piatych dveri, ked som to otvoril bolo to pekne teple...
Som natiahol do 5-tych dveri specialne dalsi kabel ako kostru (nech pomoze tym pantom na prenos zeme) a cuduj sa svete uz rok mi to facha bez problemu.

Autor:  Xfield [ 25 srp 2004 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

To vypadá docela zajímavě. Je fakt, že ukostření jsem moc nekontroloval. I když do motorku a vyhřívání přichází "+" i "-" v kabelech, tak snad kostra by takový vliv mít nemusela. Vyzkouším to a dám vědět výsledek. Díky!!

Autor:  Xfield [ 26 srp 2004 23:46 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě bych poopravil sve předešlé tvrzení: "-" sice nakonec vede v drátech, ale je ukostřeno právě na těch 3tich dveřích, takže ukostření má docela zásadní vliv. Vzhledem k tomu co napsal chupo, jsem přezkoušel kostru těch dveří a fakt je v tahu. Našel jsem jeden volny drat co vede do těch dveří a použil ho pro nove ukostření a VYPADA TO, ŽE PROBLEM JE VYŘEŠEN :P . Snad to vydrží.
DIKY VŠEM .....

Autor:  Karel [ 27 srp 2004 18:40 ]
Předmět příspěvku: 

Panove , jeli jste nekdy za vozikem a do zatacky blikal brzdovym ,nebo koncovym svetlem misto blinkru ? To je ten samej problem ,spatna kostra tak sviti neco co nema.Proste se to ukostri jinde.Pokud ma kde.Joo kostra je svina. :lol:

Autor:  Návštěvník [ 27 bře 2005 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Doběh stěračů

Já mám malinko jiný problém. Nejde mi doběh stěračů (vpředu ani vzadu). Schéma mám a domníván se, že na jednom drátě má být +12v, ale nejsem si jist a hlavně nenašel jsem popis konektorů a svorek na pojistkovce....
Ford Escort 1,8 diesel combi 1990

Autor:  Xfield [ 27 bře 2005 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

Těch +12V by se ti u motorku mělo objevovat na dvou drátech (vzadu). Zkusil bych zkontrolovat spinaci rele stěraču, ten impuls na doběhy by měl jít od něj. Teď ale nevím přesně z kterýho konektoru...

Autor:  Návštěvník [ 27 bře 2005 23:20 ]
Předmět příspěvku: 

To je právě ono - z kterýho konektoru...? Mám vypozorováno, že je to černý drát s fialovým pruhem, dopředu i dozedu. Podle schematu má být na svorce konektoru C-904/54-3A a C-904/54-30. Ale které to jsou na pojistkovce?...asi zespodu....

Autor:  Xfield [ 27 bře 2005 23:30 ]
Předmět příspěvku: 

Zkusím se ti zítra podívat - mám někde celou pojistkovku vyhozenou. Teda pomuže ti to jen tehdy, jestli tvuj vozik spadá do období 85-90.

Autor:  Xfield [ 28 bře 2005 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

Takže černý drát s fialovým pruhem jsem v té pojistkovce neobjevil, ale když bych si měl na některý kontakt vsadit, tipoval bych nejspíš ten nejbližší k pojistkám (o tech dalších dvou vím, k čemu jsou a dobeh to není :) )

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/