fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

regulátor otáček sahara
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=57066
Stránka 1 z 1

Autor:  roman_an1 [ 16 bře 2014 12:03 ]
Předmět příspěvku:  regulátor otáček sahara

Dobrý den, nefungovala mi sahara, tak jsem na čidlo přivedl trvale napájení z baterky a nyní když se auto přehřívá tak se mi to vlastně klasicky sepne..jediný problém je v tom, že když se ventilátor sepne tak je to vlastně na plné točky a začne se mi houpat volnoběh jinak je vše vpořádku..kupoval jste někdy někdo nějaký regulátor otáček? nebo tam mám dát odpor jenom? případně jak silný? dočetl jsem se že se sahara klasicky spíná na 2 -3 rychlosti nebo tak nějak..díky

Autor:  Wizzy [ 17 bře 2014 08:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: regulátor otáček sahara

Pokud vím, tak u Esca je dvourychlostní sahara jen u auta s klimou, ne? Bez klimy je jednorchlostní - on/off, žádná regulace tam není. Jednak, ten motor má snad 20 nebo 30A pojistku - tak si spočítej, jakej mega odpor bys tam musel dát, kdybys to chtěl regulovat odporově...a stavět nějakou tyristorovou PWM regulaci, to mi připadá zbytečné..
P/okud nemáš klimu, tak jedině si nastudovat, jak je to tam zapojené, sehnat si tu elektriku z vrakáče a přebastlit to s dvěma termospínači (s různou teplotou sepnutí) na dvoustupňové spínání.

Autor:  roman_an1 [ 17 bře 2014 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: regulátor otáček sahara

aha ok..díky za info..ale pak v tom případě nechápu proč mi začne houpat volnoběh a chce to chcípnout když se mi pustí sahara..klimu nemám

Autor:  Malfis [ 17 bře 2014 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: regulátor otáček sahara

Volnoběh máš jinak ok? Žádný visení otáček za studena, kolísání atd. ? Zkusil bych proměřit altík co dává, protožek když se sepne takovejhle odběr, tak by si měl motor přidat na otáčkách mírně...

Autor:  Wizzy [ 17 bře 2014 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: regulátor otáček sahara

Zkontroluj si celý systém dobíjení - jestli je baterka OK, tak ono ten ventilátor na sahaře fakt něco bere a na volnoběh docela 'zatne' alternátoru, ten jde tím i víc ztuha. Tak buď jak píše Malfis, tak problém v regulaci volnoběhu, nebo dobíjení - sjeté uhlíky v altíku, někde nahnilý kabel, očko - pak při zapnutí většího odběru poklesne napětí pod rozumnou úroveň, to může mít vliv na zapalování (cívka, kabely, svíčky), na čidla.. To jsou teoretické možnosti, pátrej ;-)

Autor:  roman_an1 [ 17 bře 2014 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: regulátor otáček sahara

jj volnoběh je jinak ok..a vše je taky jinak ok..dobíjení jsem měřil a dobíjí to 14,12V na volnoběh a když k tomu zapnu světla, rádio, ventilátor topení, tak to dává nějak 13,85V což mi přijde celkem vpohodě..a se spuštěnou saharou, světlama, rádiem, ventilátorem topení, to dobíjí nějak 13,80V což mi taky přijde vpohodě :) to jsem měřil už předtím když to dělalo :) ale původní majitel neměl vůbec zapojenou saharu to jsem musel zapojovat já :) a proto jsem to napojoval napřímo..jelikož já mám escorta kde už by podle všeho nemělo být čidlo na té tlusté hadici na chladiči, ale měla by to řídit řídící jednotka podle čidla teploty na budík (asi tam bude v pojistkovce studenej spoj), tak proto jsem to napojil přímo na baterii :) a dodal jsem tam tu hadici s čidlem jak je u chladiče :)

Autor:  Wizzy [ 18 bře 2014 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: regulátor otáček sahara

Ty máš už tu poslední verzi Escorta, co má elektronické budíky? (tachometr)
Pak je to tak, jak říkáš. Jako workaround dobrý, ale aby pak nebyl problém ještě jinde - měření teploty (pak i spotřeba).

Autor:  roman_an1 [ 18 bře 2014 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: regulátor otáček sahara

jj mám elektronické budíky..jinak teplotu to ukazuje a spotřeba je 9l/100km LPG na benzín teda nevím..na ten nejezdím :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/