fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 08 kvě 2024 17:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 14 dub 2014 11:23 
Offline
Nováček

Registrován: 14 dub 2014 11:07
Příspěvky: 3
Zdravím všechny, jsem majitelem Fordu Scorpio 2.0 DOHC 16V r.v. 96. Asi před týdnem jsem ráno přišel k autu, že jako odjedu a nešlo mi DO, otevřel jsem klíčem, sednu dovnitř otočím a nic (kontrolky ani nepípli) Šel sem po baterce měla asi 2 volty, tak sem natočil přes kably. Volnoběh děšlal neskutečný věci kolísal a nedalo se s tím odjed. Kamoš mi poradil, že se musí prý zadaptovat tak sem bez přidávání plynu čekal a čekal a žádná změna vždycky to po chvíli zdechlo. Nakonec jsem nějak odjel ale do 2 tisic bez nějaké odezvy jen škubání a bez výkonu :-( když jsem tomu dupnul nešli otáčky nad 4500. a nemluvím o spotřebě. Teď mám odpojenou váhu a jede to akeš takeš ale není to ono (jde to už ale vytáčet a v rámci možností je to pojízdné) To ale není jediný problém, pochopitelne sem nakodoval znovu DO a radio je zablokly :-( ale okna nějak zapoměly autoposuv (musím držet tlačítko) Zajímá mě jestli někdo nevíte co s tím? že by odešla váha? a Proč se to začalo srát až po vybití baterky ...spotřeba je teď okolo 13 litrů ale před tím osudným ránem sem podle PC z lehkou nohou měl někdy i 7.4 kombinovanou. Nevím si už rady nemá někdo nápad co stím? :-( Všem moc děkuji


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 dub 2014 15:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Jestli měla baterka 2V, tak je dead a pokud nemáš v síti 12V, tak od auta nemůžeš čekat, že se bude chovat zopůsobně - široké spektrum tebou popisovaných problémů ostatně mluví za sebe.
Otázka je, proč baterka udělala pápá - jestli sešla věkem, nebo ji něco pomohlo, to musíš najít. Může ti to blbě dobíjet (alternátor, kabely od altíku, startéru), můžeš tam mít někde zvýšený odběr ten se taky nezjeví jen tak, pokud jsi se v tom nevrtal a něco s elektrikou nedělal (třeba i měnil rádio), tak se někde 'vyrobil' svod. U Šopka jsou haluze v elektrice notoricky známý problém - první krok, půjčit si někde ok baterku, zkontrolovat obě pojistkovky - zvlášť ta v motorovém prostoru si ráda hraje na 'elektron sem, elektron tam, co já s ním dnes udělám'. A pak pátrat ;-)

Jinak kamarád má recht, že se po vybití baterky (vymazání adaptací z řídící jednotky) musí motor znovu naučit jezdit - ale to není nijak drastický proces, normální člověk to u zdravého auta prakticky ani nepozná. Jenže pokud čidla nemají pod sebou slušnou voltážní základnu, tak do eec pouštějí nesmyslné hodnoty, které eec akorát víc doblbnou, nebo na ně tím spíš hází bobek - proto ti to s odpojenou vahou jede jakoby lépe.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 dub 2014 16:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Videl bych to na zateklou vodu nekde ve svazku. Vysvetlilo by to mozna i to vybiti baterky.
Tyhla Scorpia jsou vyhlasena "kvalitou" kabelovych svazku.
Mam tu jeden 16v motor z nej a pri pokusu si jen prohlidnout CKP sensor jsem se dotknul dratu vedoucich k nemu a izolace se poroucela k zemi. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2014 15:16 
Offline
Nováček

Registrován: 14 dub 2014 11:07
Příspěvky: 3
No děkuji za typy, ale baterka je kupodivu ok, jak jsem psal natočil jsem přes kable z druhé a od té doby bez problému startuju, už drží stabylně, jinak elektronika je po minulem majiteli dělaná ale nwm jak moc si dal záležet. Jinak já jsem do toho nevrtal, radio je origo jen teď po tom osudném ránu je zakodovaný. Jak můžu zjistil jestli je váha KO? kromě výměny? dá se nějak proměřit?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2014 22:30 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Něco si počti tady ;-)
http://fordfans.cz/efi/efi.php?p=maf
Zkráceně - podle otáček se hodnoty na výstupu mění v rozsahu cca 0,5-4V.
Může být k.o. ale nemusí - může být mrtvé i jiné čidlo, může ti motor sát někde falešný luft a MAF i když je ok, tak posílá do eec špatné údaje, protože 'neví' o tom falešném luftu. Možností je spousta, ale stejně nejdrřív musíš začít od té vadné elektriky a baterky. Jestli na baterce byly opravdu jen 2V, tka se s ní rozluč. Na olověném článku se začnou dít nevratné změny, pokud na něm klesne napětí pod 1,7V - na jednom článku a na 12V akumulátoru je jich 6 v sérii, takže jak má baterka pod 6x1,7=10,2V, tak je něco hodně špatně. A i normálně umřetá baterka nejde tak dolů - něco ju 'zabilo' a dokud nenajdeš, co to bylo, tak ti auto nebude sekat dobrotu - dokud nebude elektrika a palubní napětí ok, tak i když budou všechny čidla v cajku, tak motor bude blbnout.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2014 09:06 
Offline
Nováček

Registrován: 14 dub 2014 11:07
Příspěvky: 3
No zajímavé počtení, teď ale nechápu, když teda je váha vzduchu tak složitá a nezbytná tak proč to bez ní jede líp? a Další věc dneska jsem ji zapojil za běhu motoru jelo to. Jelo to stejne i když jsem motor vypnul a asi po 10 minutách nastartoval, najel jsem na tak o rána asi 20 km a v klidu, spotřebu nwm protože jsem na to blbech zapoměl se podívat, ale každopádně už ani nepodívám protože jakmile jsem odjíždel zase zpět cca půl hodiny, nemoh sem natočit ani prd. Odpojil sem váhu a pořád nic, řeknu vám na tom parkovišti docela trapas. Nakonec jsem to "vyřešil" tak, že jsem při vypnutém klíčku a s odpojenou váhou odpojil baterku, chvíli počkal a znovu zapojil a bez zapojene váhy nastartoval na drp. Teď auto stojí před barákem, zkoušel jsem ze srandy asi po půl hodině co jsem dojel domů, znovu nastartovat zase bez te váhy a v pohodě, na drp, jen aktuální spotřeba, bez svetel, radia a vsech sracek proste jen bežíci motor na volnoběh měl spotřebu 2.2 litru na hodinu, asi moc co :-( a k té vybite baterce, je možný, že by se vybila přes noc blikajícíma čtverkama? mám odpojenou houkačku tak mě napadlo jestli se nespustil alarm (že by mu třeba pár závistivých spoluobčanu pomohlo) a ten alarm to vybil? jak říkam nehouká jen bliká a když je zpuštenej nejde nastartovat, prostě bych řek že funguje jak má teda až na to že nepiští, to je ale taky odběr ne? mohlo to vybit toto? Protože baterka je v klidu, drží, startuje příjde mi že to to jak má být nwm jestli to má s tímto něco společného je je to "bezudržbovka".


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2014 11:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Sedli píše:
No zajímavé počtení, teď ale nechápu, když teda je váha vzduchu tak složitá a nezbytná tak proč to bez ní jede líp?

Protoze, jak uz psal Wizzy, muze posilat do ecu spatne informace. A protoze se z jejich hodnot pak vypocitava mnozstvi benzinu co se ma nastrikat, tak to proste ma zasadni vliv na chod motoru.
Ve chvili kdy ji odpojis, ECU to pozna a zacne fungovat uplne jiny vypocet benzinu - podle uhlu natoceni skrtici klapky.

Doporucuji nastudovat vse v menu EFI na fordfans.cz
Zacni treba zde http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=provoz

Prosba bokem - snaz se prosim uvadet pouze dulezite informace. Tecky mezi vetami by mely byt samozrejmosti - zprehlednuji text. Tyhle dlouhe bloky textu ktery micha pate pres devate nechce nikdo moc cist a tedy pak ani reagovat.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 dub 2014 06:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2007 22:29
Příspěvky: 180
Bydliště: Hodonín
To tomin: Prosba bokem-výstižné, po přečtení některých obšírných příspěvků (myslím obecně, ne konkrétně tenhle) se dá těžko pochopit, o co pisateli jde :evil: .

_________________
Ford Escort 1.8i 16V,85kW/115HP, 11/1996,el.okna,el.zrcátka,vyhřívané přední sklo,origo rádio,manuální šíbr,litá kola,alarm,imobilizér,tažné zařízení,barva cuirass (polaris grau)-už není mezi živými, nyní FoFo2, 1,6 Ti-VCT 85kW, Titanium, komplet v elektrice-všechna okna, zrcátka, vyhřívané čelní sklo, zrcátka, přední sedáky, automatická dvouzónová klima, ESP, ABS, stmívatelné zpětné zrcátko, dešťový a světelný senzor, couvací asistent, čalounění polokůže atd.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz