fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Nefunguje polovina elektriky v aute
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=57608
Stránka 1 z 1

Autor:  Nebe [ 05 lis 2014 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Nefunguje polovina elektriky v aute

Ahoj,mam Escorta TD 66kw r. V. 99, a nefunguje mi v aute: levy obrysovy zadni svetlo, ventilator, sterace, osvetleni spz... Pak mi na pristrojovy desce obcas problikne airbag a stale sviti ABS a nefunguje ukazatel paliva v nadrzi. Pak kdyz dam levy blikac tak mi soucasne blika kontolka blinkru a ABS a bocni blinkry pouze sviti kdyz mam seply sterace.
Prvni co me napadlo tak ze pojistkovka, tak sem puvodni rozebral a byla dost zoxidovana a zkorodovana jak kdyby tam natekla voda.. Nasel jsem nejakou pojistkovku z jinyho esca 97 TD 51kw a dal jsem ji to auta a porad je to stejny. Chapu ze to neni stejny typ pojistkovky, ale proc nefingujou porad jedny a ty sami spotrebice?
Ps. Pojostky jsme promeroval a vsechny jsou ok.
Zajimame me, jestli to muze byt opravdu pojostkovkou nebo je problem jinde. Dekuji za reakce
A jeste spotrebice odpaleny nejsou pri primem napojeni funguji

Autor:  benny [ 05 lis 2014 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunguje polovina elektriky v aute

Jsi si odpověděl sám ... :wink:

Autor:  Walker [ 07 lis 2014 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunguje polovina elektriky v aute

Tyhle problémy nutně nemusí mít centrální ohnisko v pojistkovce, ale spíš to bude několik nezávislých závad...mající společný jen to, že pro auto je slovo údržba neznámej pojem...Opravit jde všechno, stačí mít schémata (nejlíp Ford TIS) pro rok 98-00, starší maj něco jinak, liší se barvy vodičů, občas i poloha okruhu v konektoru (piny jsou jinak zapojený) a pokud to je u konektoru jdoucího do pojistkovky, tak i pojistkovka je jinak...Tak a k jednotlivejm věcem, zadní obrys světlo a spz jsou jeden okruh, pokud v zadním světle ostatní věci fungujou, nebude problém v ukostření (je společný) ale v dodávce +12V do zadní lampy, pokud předek svítí, bude problém v místě kde se rozděluje předek -zadek...Dál píšeš ventilátor, ale ne jakej, od topení nebo chladiče? Pak tam jsou stěrače, tam bych začal konektorem pro motor stěrače, nejlíp takovej okruh testovat žárovkou aspoň 21W..pokud se nerozsvítí po připojení na vývody pro motor, tak stačí projít + na motoru proti nějaký kostře, nejlíp mínus baterky pokud se rozsvítí, je špatná kostra stěrače, najít a očistit, případně opačně připoj kostru u motoru stěrače proti plus baterky a pokud se rozsvítí, tak tam nejde +12V (pojistka, přepínač stěračů, relé a kabeláž), taky bejvá průser v motoru vlastním, zatuhlá převodovka nebo nefunkční kontakty na otáčivém kole převodovky, stačí sundat ten černej plastovej kryt motoru stěračů a odkrýt ten vršek pod tím..očistit, promazat..Airbag problik je klasika, počet bliků určuje kde je závada (viz. speciální téma tohoto problému na foru), drtivá chyba je v konektorech předpínačů pásů v sedačkách kde konektor je pod sedačkou...opět rozebrat očistit, případně to může dělat převod mezi sloupkem volantu a airbagem ve volantu, ten se neustále točí, nejni tudíž problém aby odešel ten otočnej bázmek pod volantem, nejmíň zlobí poslední díl a to je airbag spolujezdce...nehejbe se a je v poměrně neagresivním prostředí pro elektriku. Stále svítí ABS...to je proto že ABS nemá signál od některýho kola a proto nejde a kontrolkou to dává vědět, čili to brzdí jako auto bez ABS, buď jsou v háji kovový kroužky na kolech, nebo mrtvej indukční snímač, nebo uhnilý vedení od něj...Zbytek jsou téměř jistě špatný kostry a palivoměrovej okruh taky tak složitej nebude...tam bych to viděl na oxidaci v konektorech od nádrže k přístrojovce... Tak jak to postupně odemíralo, tak to postupně jedno po druhým opravíš. Každopádně všechny "spotřebičový" okruhy je radno měřit zátěží onou žárovkou, voltmetry a ditální obzvlášť měří napětí i přes zoxidovaný vedení, protože nemaj žádnej odběr, a měření proto může bejt matoucí, zatímco sotva mžourající žárovka nebo plně svítící je verdikt bez debat...

Autor:  Nebe [ 18 lis 2014 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunguje polovina elektriky v aute

Tyhle problemy nejsou o tom, ze bych se o auto nestaral, ale o tom ze jsem to auto mel kompletne rozebrany...
Jinak sterace, ventilator, a blinkry jsem zprovoznil, byly spatny kostry..
Ale ten ukazal paliva, ten jeden dratek co jde z nadrze, tak na nem nenamerim zadny napeti, ale z niceho nic mi ta rucicka zacala litat uplne od nuly az do maxima jal se ji chce... Muze to byt nejaky spatny kontakt?

Autor:  Walker [ 18 lis 2014 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunguje polovina elektriky v aute

Tenhle "jednodrátkovej" systém měření hladiny nádrže nemůže fungovat jinak, než že proměnnej odpor spojenej s plovákem v nádrži je jedním koncem připevněnej ke kostře přes nádrž a druhej jde do budíku...Jak to funguje zjistíš snadno, drátek odpoj a zapni klíček, kokuni na ukazatel a buď zůstane dole nebo naopak bude ukazovat plnou, když ten drátek spojíš napřímo ke kostře měl by nastat opačnej stav...pokud ti to takhle bude fungovat až u konektoru na nádrži, tak bych hledal chybu u nádrže...jestli si jí sundaval a nějakým nátěrem jí ošetřil tak, že není vodivě spojená s kostrou tak to je ono...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/