fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Moje postřehy o čidle teploty chladící kapaliny
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=5905
Stránka 1 z 1

Autor:  Bobo [ 12 kvě 2006 23:56 ]
Předmět příspěvku:  Moje postřehy o čidle teploty chladící kapaliny

Tak teď napíšu svoje postřehy. Já mám problém s tím, že mi teplota leze na ukazateli do červeného pole. Termostat podle mě otvírá, protože je po nejaké době na volnoběhu horká horní hadice do chladiče i chladič. I když na tvrdo připojím větrák pri studeném motoru teplota vyleze na ukazateli do červeného pole.
Ty hodnoty odporů co tady píšete o čidle teploty jsou zavadějící. Je to opsané z Etzolda a to platí pro teplotní čidlo pro řídící jednotku na horní straně temostatu. Měřil jsem jeho odpo a při studeném motoru asi 20st ukazovalo 49 kohm po zahřátém motoru asu 3 kohm. což odpovídá tabulce podle Etzolda.
Ale o čidle pro ukazatel teploty tam není ani zmínka. Tkže bych ty odpory s takovou jistotou nestotožňoval. Navíc jsem naměřil na zástrčkách pro tyto čidla jiné napětí. Pro řídící jednotku myslím kolem 4,5 V a pro čidlo pro budík kolem 8V.
Přesto mě trochu zarazilo, že na čidle pro budík byl odpor v průběhu ohřívání motoru řádově v omech ( 1kohm za studena, 50 ohm za tepla).Což se mi zdá vzhledem k čidlu pro řídící jednotku celkem málo. Ale znovu musím podotknout, že ty hodnoty čidla pro budík neznám. A tupě cumet porad do Etzolda asi nema cenu, čidlo pro budík prostě asi může mít jiné hodnoty než čidlo pro řídící jednotku.

Autor:  MV [ 13 kvě 2006 10:40 ]
Předmět příspěvku: 

Já když před dobou laboroval s čidlem pro budík, tak jsem si odzkoušel hodnoty odporu(zkusmo připojováním různých odporů a jejich kombinací):

R(ohm), ukazatel
218, Půlka bílého pole
150, Konec bílého pole
120, Začátek stř.pole
115, Půlka pole pod "M"
68, Mezi R,M
59, R
55, Střed, mezi O,R
47, Mezi N,O
36, Půlka pole nad "N"
27, Začátek červ.pole
22, 3/4 červ.pole
19, Konec červ.pole

Ale dostalo se mi do ruky na vyzkoušení čidlo stejný konstrukce(jen se lišilo barvou zalévací pryskyřice) a to mělo úplně jiný hodnoty odporu(mnohem vyšší), takže mi neukazovalo vůbec.

Autor:  P.TAZZ [ 15 kvě 2006 04:24 ]
Předmět příspěvku: 

A nemůže to bejt tim že máš někde k tomu budiku špatnou kostru?
Kostra to je kurva!!!To je základ a pak teprve laborovat s čidlama?!
Jestli si to nebere ten budik přes něco jinýho,nebo tak,ale jenom střílim.
Hlavně mě netlučte.
Já jen že se už sem se s tou kostrou něco nazlobil a to ne jenom na svým autě. :wink:

Autor:  Marty5 [ 15 kvě 2006 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Čidlo teploty

Jestli to chápu tak ti ukazuje špatně budík teploty a ten má svý vlastní čidlo na hlavě válců hned vedle vlevo od termostatu a vede na něj jeden kablík tušim hnědo-něco jo a v Etzoldovi je to stránka 15! je tam vyobrazenej termostat.

To čidlo co jsi měřil Ty u toho termostatu je jen spínač na větrák proto má takovej odpor jakej má.

Čidlo teploty pro ŘJ je umístěný pod sacím potrubím je dost blbě vidět, je vlastně pod klapkou jinak Etzold str. 81!

Pořípadě kdyby jsi hledal hodnoty snímačů tak jsou na str. 89 taková velká tabulka.
Jo já mam tu knížku od H.R. Etzolda, vydání 2004 a ještě ke všemu upravené vydání a je to tam vše.

čau Marty

Autor:  Návštěvník [ 17 kvě 2006 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čidlo teploty

Marty5: Mužeš mi prosím tě hodit hodnoty pro cidlo pro budik z toho Etzolda? Sem z toho nejakej zmatenej, hazi mi to haluze. Dik :shock:

Autor:  Marty5 [ 18 kvě 2006 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

Hodnoty pro budik teploty v Etzoldovi nesjou.
Ale nějaký hodnoty jsou tady v tom tematu tak se na to jukni.

Taky jsem přišel na to že Etzold je jen orientační nedá se mu věřit na 100%.

čau Marty

Autor:  Návštěvník [ 18 kvě 2006 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, ty sou ze strasiho modelu, nevim jestli to je stejny, ale nejak se mi to rozchazi.

Autor:  m.scale [ 10 úno 2009 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

Cau chlapi.Ctu tady jak resite cidlo chladici kapaliny.Mel bych na vas otazku.Jedna se o Escorta CVH 1.4i ,1991.Mam jedno cidlo u termostatu,druhe cidlo mam na sacim potrubi /podle Etzolda je to cidlo chladici kapaliny/.Ktere cidlo je pro ridici jednotku a ktere pro budik?Chystam se vymenit cidlo pro ridici jednotku protoze mam spotrebu jak prase,ale nejsem si jisty ktere to je.

Autor:  Bumerank [ 10 úno 2009 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

tak to co je na sacím potrubí se asi do kontaktu s chaldicí kapalinou nedostane, ne? ..to bude čidlo teploty nasávaného vzduchu a vypadá hodně podobně jako čidlo teploty chl. kap. jinak to kde je které čidlo se tu s velkou pravděpodobností už řešilo, takže hledej :-)

Autor:  m.scale [ 10 úno 2009 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

...mas pravdu,resi se to tady hodne,taky uz sem toho tady mraky precet,ale ohledne 1.4 a cidel na kapalinu sem tady nic nenasel.Jinak cidlo nasavanyho vzduchu mam na tele klapky.Na sacim potrubi je /podle Edzolda/ cidlo chladici kapaliny a u termostatu.Ted ktery je pro co?

Autor:  tomin [ 10 úno 2009 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Nevim ktere je ktere, ale muzes to jednoduse odzkouset. Vem malou 12V zarovicku a pres ni zapoj dratek toho cidla na kostru. Jestli ti zacne litat rucicka teplomeru nahoru, nasel si ten spravnej drat. :-)

Autor:  m.scale [ 11 úno 2009 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tak uz sem vypatral k cemu jaky cidlo chl. kapaliny slouzi.Cidlo na bloku motoru je pro budik.Cidlo na sacim potrubi je pro RJ.Cidlo u termostatu je pro spinac vetraku.Upozornuju ze se jedna o 1.4i CVH 1991.Nevim jak to maji ostatni modely.U nas v autodilech cena cidla pro ridici jednotku:630kc /vyrobce neznam/

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/