fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Relé obrysových světel bez zásahu do elektroinstalace
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=598
Stránka 10 z 12

Autor:  gondekp [ 21 črc 2008 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

takže změřeno- na pojistkovce kontakt č3 +12V po zap.zapalování, kontakt č1 +12V po zapnutí obrysovek, č2 je zem. Relé po rozebráni vypadá vizuálně v pořádku. dokonce po zapnutí obrysovek cvakne. zkoušel jsem i natvrdo propojit č3 a č5 , bez úspěchu. :smt089 :smt010

Autor:  mr.BSE [ 29 črc 2008 23:29 ]
Předmět příspěvku:  Potvrzeno

MKVI , 1.8D, 1993
4kontaktni rele, do pozice R13 a parkovacky se spinaji jak vino :-D

Autor:  gondekp [ 30 črc 2008 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

to mr.BSE: na pozici R13 je relé ale pro escorty vyrobeny do roku 95

Autor:  mr.BSE [ 07 srp 2008 23:45 ]
Předmět příspěvku: 

gondekp: a ja tvrdim, ze ne? :-)

Autor:  gondekp [ 08 srp 2008 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

mr.BSE píše:
gondekp: a ja tvrdim, ze ne? :-)

to ne, ale ja potřebuji radu pro rok od 95 nahoru

Autor:  mastr [ 09 říj 2008 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Relé obrysových světel bez zásahu do elektroinstalace

jsmach píše:
Takže po neúspěchu viz. článek o denních světlech jsem přišel na zajímavost v elekroinstalaci. Týká se to všech novějších Escortů, asi od r.v. 1990.
Neúspěch s denními světly byl zapříčiněn zmetkem od výrobce relátka, ač toto bylo označeno schématickou značkou přepínače a vývody přepínače byly číslovány na obrázku 30, 87 a 87a, ve skutečnosti lo o spínací relé s kontakty 30 a 2x 87 (oba kontakty 87 byly uvnitř propojeny). Nahradil jsem tedy toto relé obyčejným spínacím relátkem bez středního kontaktu a zasunul (po vytažení klemy) n pozici pro zelené relé č. 18, ted jsou obrysová světla spínána přes toto relé a otočným spínačem na levém tykadle protéká pouze proud vinutí relé.
Pokud by se toto relé nahralo orginál zeleným relé FORD, či skutečným přepínacím relé, byla by funkce doplněna o rozsvícení obrysových světel po zapnutí zapalování. S tím souvisí osazení relé č.20 (Forďácké malé modré relé, je možno si ho na otestování zapůjčit z pozice 17 - vypínání klímy), po jeho osazení se při zapnutém zapalování automaticky rozsvěcují tlumená světla. Jeli na pozici č.18 jen spínací relé, svítí tato tlumená světla bez obrysových (i bez zadních obrysových) což by v denním provozu v zimním období mohlo stačit (za slunce nejsou zadní obryovky sejně vidět a tedy nemají valný význam).



Přečetl jsem si všechny příspěvky k tomuto tématu a mám z toho velkou hlavu.

DOTAZ: pokud chci pouze ulehčit spínací páčce stačí koupit:
1 relé (spínací , 4 kontakty) Favorit cca 70,- Kč
a vložit na pozici 18 ( escort r.v 1997)

Děkuji

Autor:  kratas1988 [ 16 říj 2008 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Relé obrysových světel bez zásahu do elektroinstalace

Ano přesně tak

Autor:  fonz [ 30 lis 2008 23:45 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  Wizzy [ 01 pro 2008 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Musíš tam mít relé - obávám se, že ten spínač by to nedal. A za druhé, podle vyhlášky ti zadní mlhovka musí jít zapnout pouze s parkovačkama (a výš) a přední mlhovka minimálně s potkávačkama. Jinak ne. Proto je to zapojené poměrně složitě. (a dělat prasárny, že si vyvedeš napětí od světla přes vypínač do mlhovky, no tfujtajxl). Testuje se to i na STK, tak bacha.

Autor:  Ford [ 01 pro 2008 15:42 ]
Předmět příspěvku: 

tak by mě zajímalo jakto že mi jdou přední mlhovky i s parkovačkama?

Autor:  blackford [ 01 pro 2008 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

taky se ohradim, me jdou zapnout predni mlhovky s parkovackama a zadni se rozsviti az pri zapnuti potkavacek.

Autor:  fonz [ 01 pro 2008 18:08 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  Ford [ 01 pro 2008 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

wizzy to myslel dobře akorát to je opačně

Autor:  blackford [ 01 pro 2008 18:21 ]
Předmět příspěvku: 

Forde jj v pohode, ja to nemyslel nejak spatne ;-)

to fonz: hlavne to nepouzivej jako ze zapnes frajersky parkovacky a do toho predni mlhy, kdyz takhle nekoho vidim jezdit dal bych mu do huby..... :smt075

Autor:  fonz [ 01 pro 2008 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  Wizzy [ 01 pro 2008 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, koukám, že jsem to otočil, soooorryyyy :oops:

Autor:  mastr [ 02 úno 2009 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Relé obrysových světel bez zásahu do elektroinstalace

jsmach píše:
Takže po neúspěchu viz. článek o denních světlech jsem přišel na zajímavost v elekroinstalaci. Týká se to všech novějších Escortů, asi od r.v. 1990.
Neúspěch s denními světly byl zapříčiněn zmetkem od výrobce relátka, ač toto bylo označeno schématickou značkou přepínače a vývody přepínače byly číslovány na obrázku 30, 87 a 87a, ve skutečnosti lo o spínací relé s kontakty 30 a 2x 87 (oba kontakty 87 byly uvnitř propojeny). Nahradil jsem tedy toto relé obyčejným spínacím relátkem bez středního kontaktu a zasunul (po vytažení klemy) n pozici pro zelené relé č. 18, ted jsou obrysová světla spínána přes toto relé a otočným spínačem na levém tykadle protéká pouze proud vinutí relé.
Pokud by se toto relé nahralo orginál zeleným relé FORD, či skutečným přepínacím relé, byla by funkce doplněna o rozsvícení obrysových světel po zapnutí zapalování. S tím souvisí osazení relé č.20 (Forďácké malé modré relé, je možno si ho na otestování zapůjčit z pozice 17 - vypínání klímy), po jeho osazení se při zapnutém zapalování automaticky rozsvěcují tlumená světla. Jeli na pozici č.18 jen spínací relé, svítí tato tlumená světla bez obrysových (i bez zadních obrysových) což by v denním provozu v zimním období mohlo stačit (za slunce nejsou zadní obryovky sejně vidět a tedy nemají valný význam).



Zdravím,

já mám následující problém:

relé modré a zelené zapojeno na uvedené pozice při nastartování
se rosvítí světla OK , ale když přepnu na obrys. tak ty nesvítí a ani palubka, co s tím ?
Podotýkám, že je bez klimatizace

Autor:  Wizzy [ 02 úno 2009 15:24 ]
Předmět příspěvku: 

Bez těch relátek (a s propojkou) to fungovalo normálně? Pokud ne, tak budou vypálené kontakty v páčce pod tím otočným kroužkem.

Autor:  mastr [ 02 úno 2009 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Bez těch relátek (a s propojkou) to fungovalo normálně? Pokud ne, tak budou vypálené kontakty v páčce pod tím otočným kroužkem.


jo bez relátek to fungovalo OK

Autor:  Wizzy [ 02 úno 2009 16:31 ]
Předmět příspěvku: 

A to velké relé na pozici 18 jsi tam dal jaké?

Stránka 10 z 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/