fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Blinkry http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=6169 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 19:01 ] |
Předmět příspěvku: | Blinkry |
Nedávno jsem si koupíl DO na centrál, ten jsem v pohodě zapojil, ale problém nastal, když jsem na něj chtěl zapojit blinkry. Nemůžu přijít na to, jak je mám zapojit. Myslel jsem si, že najdu kábl, který vede od blinkrů. Ten jsem sice našel, ale zjistil jsem, že je propojený s kostrou a teprve až se zapne páčka na volantu, tak v něm je +12V a když se zase vypne, tak zase kostra. Takže kdybych do něj chtěl pustit +12V, aby se rozsvítili blinkry, tak by to skratovalo. Nevíte někdo co s tím? |
Autor: | vendiik [ 04 čer 2006 19:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Paneboze Propojeny s kostrou je to prece pres vlakno zarovky blinkru. Pokud zarovka nesviti tak ma hodne malej vnitrni odpor a opravdu to vypada jako propojeny. |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím že se pleteš, od přepínače blinkrů vede černý s bílým pruhem(levý blinkr) a černý se zeleným pruhem (pravý blinkr). K tvému závěru tě vede to , že tyto vodiče jsou spojeny ke kostře přes vlákno žárovky. Pravděpodobně si měřil nějakým ohmetrem. Přpojit na ně lze tvůj centrál podle návodu k centrálu. Pokud žadný nemáš popiš prosím jak je udělán výstup z toho centrálu.(jeden společný vodič, dva vodiče každý na jednu stranu apod.) Po zapojení nezapomeň vyzkoušet všechny funkce blinkrů zda nejsou propojeny levé s pravými a zda nevypadla nějaká pojistka. |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdá se mi to taky jako blbost, ale multimetr hlásí uplně čistou průchodnost. Že by to přes tu žárovku nepoznalo. Vím, že přes LED to napíše uplně minimální průchodnost, ale žárovka je asi něco jiného. Ty jo, to musím jít hned zkusit. Dík. |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 19:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak je to tak jde to. Teď jsem tady ze sebe udělal akorát tak blbce. Jinak už to zapojím v pohodě, od centrálu mi vedou na blinkry dva dráty: pravá a levá strana. Takže jeden zapojím přes doidu na ten černej se zeleným a ten druhej na černej s bílím. Akorát nevím, jestli je tam ta dioda potřebná, ale zase nevím jestli se ten centrál se spětným proudem vyrovná, nebo ne. Tak ju tam raději dám. Mě zmátlo to, že mi to hlásilo průchodnost, většinou pracuju s LEDkama a tam poznám, když jde obvod přes tu LEDku. |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ta dioda tam být musí, aby se nevracelo napětí při normálně používaných blinkrech zpět do centrálu. Slouží jako oddělovač. Ty diody musí být dvě, každá na jednu stranu blinkrů. Zapojuje se v propustném směru od centrálu k blinkrům. No a zblblo z elektriky mnohem víc lidí, a bohužel i těch od "fochu", takže pokud to byl tvůj první centrál a nejsi v elektrice jako doma, tak o nic nejde. Tak ať tito dobře zamyká.... |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 20:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
No oni u toho žádný diody nebyli, byl jsem je kupovat, takže to byl můj výmysl, že by tam asi meli být, ani se to nikde nepíše. Ale teď si zese myslím, že tam být nemusí, protože ten centrál to spíná pomocí relátek. Takže by spětný napětí nemělo vadit, protože je to v relátku přerušený, a kdybych třeba měl puštěný výstražňáky, tak by to taky nemělo vadit, sice by při zamknutí relátka seplo, ale spojilo by to dohromady jen dva +12V dráty a to by přece nemělo vadit. Je to to tak, ne? |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobrej dotaz? Vůbec netuším co je to za centrál, zda spíná relátkem žárovky, tak nevím jak ti poradit. Já si myslím(páč jsem od fochu), že když něco není na stopro jisté, tak tam ty oddělovací diody mají opodstatnění, je lepší tam žádné napětí co centrálu nevracet. Cena diod je mizivá, auto neztěžkne a máš jistotu že to bude o.k. Takhle vznikají těžko odhalitelné závady v autoelektrice, jejich najití je šílené. Jednou jsem nainstaloval alarm do nissana a po zaalarmování auta po minutě začlo cvakat relé původního imobilizeru. Půl dne jsem lítal s měřákem po autě, a pak to byla proražená dioda na patici toho relé, oprava za 2 kč a já mohl jít z fleku k Chocholouškovi. Špatné oddělení obvodů nebo špatné ukostření mohou způsobit závady na úplně druhém konci auta, tam kde by to nikdo nečekal a nehledal. |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám tohle: http://www.jablotron.cz/autotechnika.ph ... cts/cl-305 Tak je tam asi dám. Jinak moc děkuju. |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jablotron, no to jsi měl říct hned. Je docela prča, jak sem kdekdo napíše mám něco a nevím co s tím? Kdybys napsal rovnou typ, tak jsem mohl kouknout do jablotronu na schémata a už to mohlo být vyřízený. Takhle to zdržuje a já vymýšlým nějaký uni řešení. Ty diody tam dej, kolikpak tě to stálo? Já dal za alarm + 3 dveřní motory cca 1700,- a kromě Gsm komunikace dělá všechno... |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Platil jsem 2000 i s poštovným a zbylo mi z toho pár drobnejch. A to u toho nebyla siréna. Myslíš, že je to špatnej prodejce? |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 21:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na ceny Jablotronu to jde. Akorát ten model už je trochu out. Teď frčí Athos.Já tam měl zálohovanou sirénu, dvě otřesová čidla(vestavěné v alarmu a jedno externí) 3xrelé, 2x spínač kapoty, 2x klíčenka,kabeláž, 3x servomotor do dveří, normální cena je 1700+20% páč tam mam slevu coby odběratel. |
Autor: | Šíša [ 04 čer 2006 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdysi jsem dělal alarmy(nejenom auto, ale i objekty, EZS,EPS,CCTV,ACCESS, telemetrii) a ty diody tam nejsou nutné, ale dát je tam můžeš, tím nic nezkazíš |
Autor: | nat [ 04 čer 2006 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
souhlas s walker. já měl původně centrál na parkovačky, bylo to taky dobrý, jenže s každým odemčením a zamčením mi blikaly nejen parkovačky ale veškeré osvětlení v interieru (hodiny, přístrojovka, osvětlení topení, osvětlení teploměru) - no hotový vánoce. tak jsem to předělával na ty blikače. no a bez diod cental funguje normálně, ale nedáš blikač nalevo nebo napravo, blikají pořád všechny čtyři. vlastně šest. |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to mohlo být hustý, to s tím blikajícím osvětlením Uvažoval jsem taky, že bych to napojil na LEDky co mám v ostřikovačích, ale zase by to nešlo vidět zezadu. To by bylo řešení, kdyby se mi to nepodařilo dát na blinkry, ale teď už to určitě půjde. Mám tam jen 4 blinkry, tak uvažuju, že bych si tam přidělal ještě ty boční, ale zase nevím, co by na to řekli na technický, třeba by si toho ani nevšimli, nebo by si mysleli, že to tak má být. |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 22:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
nat:díky! šíša: souhlas, viz uni řešení výše. Peety: Tu houkačku si tam mít ani nemohl, páč je to modul centrálního zamykání, ale ne hlídání čili alarmu, já mám za onu částku obé neboť centrál je integrován v krabici alarmu, tudíž jsem musel dokoupit pouze motory do dveří. Takže alarm 1200,- + 500,- motory... |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to jsem to asi mohl koupit mnohem levněji, ale to je už jedno. Zamykání funguje, blinkry zapojím zítra, akorát ještě vyřešit, kam dát relé na zabránění startování. |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když použiješ dvě, tak můžeš přerušit startování i palivo, a nepůjde to ani roztáhnout...A dej je tak aby nešly snadno najít a vyrušit...čím je budeš ovládat? Tajným spínačem? |
Autor: | Peetty [ 04 čer 2006 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ten DO má výstup na relé, které sepne, když se auto odemkne dálkově. Ten přívod benzínu se dá relátkem odpojit kde? |
Autor: | Walker [ 04 čer 2006 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
No někde co je přívod paliva(čerpadlo, zhasínací ventil na karburátoru- jestli ho máš, ani jsem se nekouk co máš za esco. Ještě juknu na ten jablotron, jestli to relé je seplý furt nebo dává impuls, pak se ozvu.. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |