fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

zálohovaná siréna
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=6366
Stránka 1 z 1

Autor:  Hnata [ 22 čer 2006 07:29 ]
Předmět příspěvku:  zálohovaná siréna

dostal jsem k alarmu dve sireny - jedna je obycejna a jedna zalohovaná ... myslel jsem si ze chapu k cemu slouzi - proste ma svuj zdroj a kdyz se odpoji napeti tak muze houkat z vlastniho zdroje. Ovsem jak muze zacit houkat kdyz k ni nedojde impuls od alarmu kterej nebude mit šťávu na to aby poslal ten impuls? A proc je na ni na zadni casti klicem otocitelnej cudlik kterej tu sirenu rozhouká? K cemu muze bejt dobry ze se sirena umistena nekde pod kapotou da rozhoukat klickem?

Autor:  Hnata [ 22 čer 2006 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

tak nic - asi uz jsem to prokouknul - ona je ted zamknuta aby nehoukala ale kdyz ji napojim na napajeni tak kdyz ji odemknu tak nebude houkat a jakmile se ztrati napajeni tak zacne houkat ....
tak nic - tema zrale na smazani

Autor:  Hnata [ 22 čer 2006 07:53 ]
Předmět příspěvku: 

tak alespon poradte jak mam zjistit jakou pojistku na ni dat? Vedou z ni totiz ctyri kabely: 2x - a 2x + pricemz jedno + jde do jednotky alarmu a jedno + jde k baterce takze zrvna na tenhle kabel co vede k baterce pripichnu nozovou pojistku - jak mam urcit jeji hodnotu? Nevim jakou ma specifikaci primo tahle ale podobna od jablotronu ma napsano na sobe toto: Napájení 12-15V / 850mA, akustický výkon 120dB/1m, jinak ta moje sirena je oznacena AR-101A 20W Siren ....

Autor:  Wizzy [ 22 čer 2006 08:00 ]
Předmět příspěvku: 

5A stačí. (máš to tam napsané 12-15V/850mA. 850mA=0,85A. Takže 5A pojistka má dostatečnou rezervu)

Autor:  Hnata [ 22 čer 2006 08:39 ]
Předmět příspěvku: 

diky ... jak muzes videt tak tady se projevil muj antitalent na elektriku a ackoliv jsem napsal ze to ma 0,85A tak mi to nedoslo :) takze jeste jednou diky ...

Autor:  Wizzy [ 22 čer 2006 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

Není umění machrovat s elektrikou (a čímkoli jiným), když na to mám školy. Ale pustit se do něčeho, co je pro mě neznámý terén, nastudovat si to, poprat se s tím a zvládnout to, před tím smekám. A ta radost, když to funguje, to je k nezaplacení :-)

Autor:  MV [ 22 čer 2006 10:26 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mám zálohovanou sirénu. Jeden drát by měl být trvalý +12V k aku(odpojením houká), druhej kostra, třetí pozitivní(kladný) spouštění(připojením +12V houká) a čtvrtej negativní(záporný) spouštění(připojením na kostru houká). Takže jak píšeš - trvalý +12V na baterku(přes pojistku) a pozitivní spouštění k alarmu(předpokládám standardní výstup z alarmu +12V při poplachu). Negativní spouštění zůstane volný, a samozřejmě poslední drát na kostru.
Pojistku bych dal klidně tu Wizziho 5A, ale záleží co máš, klidně i menší(dělají se 1A, 2A, 3A, atd., tak bych asi volil běžnou a levnou 3A)

Autor:  Hnata [ 22 čer 2006 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

OK diky za podrobny popis ...

Autor:  Hnata [ 26 čer 2006 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem se prechvalil a dnesni zapojeni zalohovane sireny mi nevyslo
Puvodni sirena byla jen docasna a tak jsem se dnes konecne odhodlal a zvednul auto na hever - sundal podbeh - protahl kabel do motoru, prisrouboval novou zalohovanou sirenu a vsechno pospojoval. Ze sireny jdou ctyri kabely 1. + , 2. - , 3. + od jednotky alarmu, 4. - od jednotky alarmu. Zapojil jsem nasledovne: 1. primo pres pojistku na baterku (merenim skutecne do sireny slo plus 12V), 2. a 4. jsem prisrouboval na karoserii (merenim skutecne zemnilo a fungovalo) a 3. jsem protahnul k te jednotce alarmu dovnitr auta. No a co se nestalo - misto aby to fungovalo tak to nic nedelalo - ani nehoukalo. Pak jsem si vzpomel na ten cudlik na klicek ale po jeho otoceni to naopak houka porad ... zadnej manual ani schema jsem k ni nedostal - jen ten popis jakej kam ma byt zapojen a to jsem dodrzel...
Kde je chyba? Jak dal?
Jak ma tedy byt zapojena?

Autor:  Walker [ 26 čer 2006 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli ta původní houkající (spíš šeptající, jestli to byla ta na srazu) byla zapojená + sirény na vývod alarmu, a - sirény na kostru, tak má alarm kladný výstup. Zapoj tedy + na baterku, - na kostru (tak jak to máš) a tzv. positive trigger na výstup alarmu, negative trigger nezapojuj a dobře zaizoluj. Pak už jen vyzkoušet správnou polohu toho klíčku a je to.

Autor:  Barťas [ 26 čer 2006 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak, tak. Tím, že jsi pin 4. trvale ukostřil si vlastně siréně stále dával podnět k tomu aby houkala. Takže 1 + 2 jsou napájení a 3 a 4 jsou k iniciaci poplachu a to buď plusem nebo mínusem, to se musí připojit podle toho co produkuje tvůj alarm, když chce aby siréna řvala.

Autor:  Hnata [ 26 čer 2006 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

aha takze ten minus trigger jak jsem ukostril byla hloupost? No tak to mi nenapadlo :-) diky panstvo hned to dolu zabehnu vyzkouset

Autor:  Hnata [ 26 čer 2006 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

kurna chlapy ja Vas nemit tak jsem v haji - jasne ze uz to funguje ... diky mooooccccc!!!!!!

Autor:  Walker [ 26 čer 2006 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Není zač...

Autor:  MV [ 27 čer 2006 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

Hnáto, co jsem ti psal:
MV píše:
...Jeden drát by měl být trvalý +12V k aku(odpojením houká), druhej kostra, třetí pozitivní(kladný) spouštění(připojením +12V houká) a čtvrtej negativní(záporný) spouštění(připojením na kostru houká). Takže jak píšeš - trvalý +12V na baterku(přes pojistku) a pozitivní spouštění k alarmu(předpokládám standardní výstup z alarmu +12V při poplachu). Negativní spouštění zůstane volný, a samozřejmě poslední drát na kostru.

Autor:  Hnata [ 27 čer 2006 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

hmmm no vidis - takovej ja jsem ze jsem si to poradne neprecetl - to je tim ze prvne kdyz jsem tohle tema zalozil tak me zajimalo vsechno jine ale v zapojeni jsem si byl jistej - takze jsem tvemu popisu moc nevenoval - bohuzel - no pouceni pro priste

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/