fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Nejde vent.topení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=6378
Stránka 1 z 2

Autor:  Karel [ 24 čer 2006 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Nejde vent.topení

Prosim o radu.Neprochazi mi proud do ventilatoru.Ten je OK.Proud jde do prepinace,ten prepina(je pruchozi)a jde dal.Tam je to propojeno prez pojistkovku,tedy svorkovnice(velkej chumel)-pojistkovka-svorkovnoce(velkej chumel) a dal k odporu a do motorku.Ja tipuju na proklinanou pojistkovku!Proc to proboha nevedou primo?Existuje nejaky schema primo tech kabliku(svorkovnice) co vedou do a ven s pojistkovky?Dale me zarazi ,ze nejde ani jeden stupen ventilatoru.Ze by odesly vsechny najednou?Neni v okruhu jezte neco?Je to klima ,ale to snad nema s ventilatorem nic spolecnyho.Je to jinej okruh.

Autor:  haromax [ 24 čer 2006 13:19 ]
Předmět příspěvku: 

pokud ti jde proud do přepínače - pak by měl jít z přepinače přes přislušné odpory- pokud ti jde ven tak natáhni novej drát k ventilatoru a to neřeš , ještě zkontroluj jestli máš dobrou kostru !
taky jsem to svého času řešil , ale mně nešel proud už do pojistkovy krabice .
-------------------------------------------------------------------------------
F. escort 1,8td 66kw combi ,al kola, nouvea red

Autor:  Karel [ 24 čer 2006 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

Problem je,ze z prepinace vede dratu 6 a do ventil.(k odporum)jen 3.A taky to spousti vnitrni okruh.Tak jednoduchy to bohuzel neni.Nejak to redukuje asi pojistkovka..

Autor:  Walker [ 24 čer 2006 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Schema je v downloads/ elektrika/el.zip v acrobatu na str. 33 sekce 12, je to sice anglicky ,ale dá se podle toho postupovat, a případně vyklemovat ta pojistkovka přímím spojením vodičů na konektorech od spínače a od motoru větráku.

Autor:  Karel [ 24 čer 2006 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

To preklemovani me taky napadlo,ale hledej ve svazku co ma 30dratu a navic nevim ,jak to ovlivnuje ten vnitrni okruh a spinani klimy.Do prepinace vede 8 dratu a chci aby to fungovalo jak ma a ne provizorka.Musim prijit na to proc to nejde.Nesviti ani zapnuti klimy v prepinaci,je jen stava na jednom prostrednim dratu,kterej prepinac rozvadi do poloh(1-6).Mam schema na klimu a tam ten prepinac je,ale zatim z toho nejsem moc chytrej.Zarazi me, ze vypadlo vsechno a nejde nic ,ani jedna poloha ze 6 a ani kontrolka klimy.

Autor:  Walker [ 24 čer 2006 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

No a sedí to podle toho plánku? Tam jsou hned v pravým dolním rohu toho main electrical boxu nebo jak se to jmenuje 3 takový pravoůhlý klemy, a na přívodu i odvodu jsou dráty stejný barvy, už nevím jaký, ale pokud ti ten plánek sedí s autem, můžu to pustit v jiným okně a najdu to.

Autor:  Karel [ 24 čer 2006 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ty myslis asi kompletni planek(schema)ja koukam na planek klimy pro 1,8D 95-99.Tak ten musim pohledat.

Autor:  Walker [ 24 čer 2006 22:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem se na to koukal, a musí ti jít na spínač větráku napětí po černém s červeným pruhem. Pak se to přepíná na 3 rychlosti, černočervený, černožlutý a černozelený, které jdou na pojistkovku. Tam přes 3 klemy přecházejí do kabelu k větráku, a měli by být stejné barvy, jdou na odpory a z odporů na motor, nejdřív zkontroluj(nejlíp žárovičkou proti kostře) zda jde napětí od pojistky přes ty sekce k odporům, pokud ano, pak ještě kostru toho motoru větráku, pokud máš venku ten motor, není od věci vyzkoušet jej napřímo na všechny rychlosti. Pokud nejde napětí na odpory, překontroluj tu pojistku 14 a přepínač. Měřenim digitálem na to nemusíš přijít, protože nemá téměř žádný odběr při měření napětí, a nenajdeš snadno přechodový odpor, laicky jestli je proud pro motor vůbec schopen protéct, kdyby tam byl špatný spoj.Proto ta žárovička, kterou musí něco protéct, aby svítila.

Autor:  Karel [ 24 čer 2006 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Pojistka je to 20 a 3rychlosti na dve strany tedy 6.Na levo je to vnitrni okruh, kde to spina podtlakovou klapku.U konektoru do odporu nejde nic.Musim si prelozit ty nazvy kam vsude ty draty vedou(anglic.neni muj obor).Zkousel jsem to zapojit na primo v konektoru u prepinace a nic.Meril jsem to digitalnim mer. jestli tam je tech 12V a je.Zkusim zarovku.Po preklenuti naprimo by se mel teda motor roztocit ne?Ale bohuzel je na tom asi i neco jinyho.

Autor:  Standa [ 26 čer 2006 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Díval jsem se na to schéma klimy a přepínač funguje následovně:

1)Přívod napětí (8)
2)Ovládání klapky vnitřní cirkulace (4)
3)Zapnutí klimatizace (6) - Z tohoto kontaktu se spíná žárovka klimy (5)
4) 1. rychlost (7) -černočervený
5) 2. rychlost (2) - černošedý
6) 3. rychlost (3) - černozelený
7) přívod napětí k žárovce (5)
8) ukostření žárovky (1)

Je tam tedy 8 vodičů ale na motor ventilátoru jdou jen 3 vodiče a jestli ještě vedou přes pojistkovku tak jsou tam jen překlenuté na úplně stejné 3 vodiče na výstupu. Pojistkovka tam už žádnou jinou funkci nemá. Barva vodičů do pojistkovky a z ní by měla být shodná.

Autor:  Karel [ 26 čer 2006 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

Co dodat, DIKY.Ja to postupne smolim(prekladam) taky,ale to horko :cry: vypina mi mozek,ted do toho jeste zuby,no parada.

Autor:  Karel [ 28 čer 2006 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

Pro upresneni, barvy dratu nesouhlasi(ale to jde zmenit na to ,co tam mam),trochu se ozimilo :-D tak jsem se na to trochu koukal.Ford ma asi moc rad fialovou.

Autor:  Karel [ 01 črc 2006 06:38 ]
Předmět příspěvku: 

Pro sovu(pod.teme)Me to delal studenak v pojistkovce.Nemerit digit.merakem!!Walker to rikal merit zarovkou,ale pri 35 C me to nemysli.Kdys vyklopis pojistkovku ,tak je to fialovo cernej tlustej drat(u mne)prvni nebo druhej(ted nevim) vlevo v konektoru co je nad pojistkama.Vede do stredu prepinace.Ten jsem ustrih a dal natvrdo na pojistku 20 ktera ho napaji.Je to provizorka ,ale zatim nemam moc chuti prepajet pojistkovku.Jinak jsem taky zjistil ,ze venkovni okruh je porad otevrenej dokud nezapnete klickem a tim ho neuzavrete.Takze pokud mate klimu, tak ted v horku dost dlouho nepoustet na 3 stupen jako ja!!!

Autor:  hoki [ 18 zář 2006 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Ventilátor topení běží i při vypnutém klíčku

Zdravím,

potkala mě stejná situace - nefungoval větrák, nechtěl se otevírat el. šíbr/okno a další kraviny. Tak jsem podle návodu zde rozebral tu pojistkovku a co jsem našel, to jsem přepájel (cca 15 studeňáků), některý fakt pěkný. Akorát jsem dělal ty přístupný normálně (bez rozebírání desky, z těch kolíčků mám strach:-). Všechno se mi podařilo složit, už funguje i okno i větrák. Blbý je, že funguje i při vypnutém klíčku. Takže teď musím hlídat, aby při opouštění auta větrák neběžel (mám strach o baterku). Nevíte kde jsem mohl udělat chybu? Že bych propojil něco při pájení snad ne, to jsem se snažil kontrolovat. Jediné, co jsem od té doby změnil je přidání relé na světla (pecka) na pozici 18(zelená) - je to relé z Favorita. Může to být ono? Kromě toho mě zmátlo, že mám naprosto jiná relé, než autor návodu - mrkněte na http://rapidshare.de/files/33544984/DSC00022.JPG.html

Mimochodem, není někde popis všech těch relátek? Abych věděl co mi chybí a co zase přebývá:-)

Díky

Petr

Autor:  Nagant [ 18 zář 2006 14:11 ]
Předmět příspěvku: 

Mrkni, zda tam nemáš nějaké relé mimo pojistkovku, které obcházelo studeňáky v pojistkovce. Na mém autě to tak bylo:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=33451
a po přepájení pojistkovky mi šla taky spousta věcí i bez zapalování. Po vyjmutí dobastleného relé v pořádku. Byl jsem taky dost nervózní, abych nezapomněl vypnout větrák.

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ight#35148

Autor:  Wizzy [ 18 zář 2006 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

hoki: dobře si zkontroluj, co je to relé, které jsi strčil na pozici 18, zač, dobře si ho proměř. Pokud je z favorita, tak máš nejspíš špatné, je to popsáno zde: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=598 úplně dole je nákres. Pokud máš to špatné, je docela možné, že ti to relé vede proud někam, kam normáně nemá.

Autor:  hoki [ 19 zář 2006 07:45 ]
Předmět příspěvku:  ... vyřešeno

Kluci díky moc,

fakt to bylo tím debilním relátkem (a to jsi přinesl ten obrázek zapojení automechanikovi, že tohle potřebuju... A dal mi tenhle šmejd:-D ). Takže větrák už větrá jen když má, snad jsem tam tím neudělal nějakou botu.

Nemáte popis těch relátek? Nezdá se vám (podle obrázku), že toho tam mám nějak málo (a divně?) :-)

No a zjistil jsem, že tu sice mám 2 nákrese zapojení pojistek (tady z fora), ale ani jeden nesedí na moje auto... Jeden má otočený číslování (z leva mám číslo 1 a 18, nákres to má zprava), ale zase sedí "obsazenost" pojistek (vynecháno č. 2,4,19), druhý (asi r. 96) má stejný číslování jako já, ale zase má osazený všechny pojistky (já ne, chybí tam pacičky:-) ) a podle mě ještě divně (podle popisu je č.19 střešní okno, ale to mám já na č. 18, protože č. 19 nemám vůbec). Konkrétní rok bohužel nezjistím (dovoz Německo - první záznam v TP je 1996). Jak byste tam ty pojistky napíchali vy? Zatím jsem to udělal podle nákresu prvního - tj. až na to fyzické otočení číslování to jinak sedí:-)

To jsou problémy, co? :-)

Diky

Petr

Autor:  Wizzy [ 19 zář 2006 08:41 ]
Předmět příspěvku: 

Stáhni si z tajné sekce (http://www.fordfans.cz/ -> downloads -> tajná sekce) "Oprava a údržba automobilů Ford Escort-Orion '90- (ČESKY)" a tam najdeš všechno, na co se ptáš ;-)

Autor:  Nagant [ 19 zář 2006 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud máš auto rv. 1996 (pokud se k tomu nějak dopátráš, dej si to do podpisu), stáhni si tady z Fordfans soubor pojistky96.zip. Je v tom PDFko s rozpisem pojistek od rv.1996, to co je v univerzální příručce, neplatí!

Autor:  hoki [ 20 zář 2006 17:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem našel tohle:

Ford VIN Decoder: WF0AXXGCAASP40551
--------------------------------------------------------------------------------
Checked VIN --------------> WF0AXXGCAASP40551
Manufacturer -------------> Ford-Werke Aktiengesellschaft, Koeln, Germany
Model --------------------> Escort95
Body style ---------------> Hatchback 5 doors
Production date ----------> 1995/12
Complectation ------------> CLX
Engine -------------------> Zetec 1.6 EFI (90ps)
Gear ---------------------> MTX75
Drive --------------------> LHD 4WD
Conditioner --------------> Without AIR Conditioner
Produced for -------------> D
Colour -------------------> AURALIS BLUE
Interior -----------------> Unknown
VIN Decoder v. 1.6.1.1 Copyright © 2000-2001
by Dmitry E. Dmitriev, Moscow Russia


takže to je asi rok 1996, ne? Všude píšou do 1/95 nebo od 2/95...

blbý je, že mám dva obrázky pojistek a ani jeden nesedí kompletně:-)

pojistky_96.pdf - nesedí obrázek rozmístění pojistek (moje je na http://rapidshare.de/files/33807878/DSC00023.JPG.html, sorry za kvalitu, je to mobilem v šeru:-( )
escort_manuál.pdf - nesedí zapojení, ale sedí obrázek...

Tak teď nevím... A je to stejně nějakej bazmek, protože podle popisu relé mám mít osazeno relé R19 (palivové čerpadlo /4x4/ ) ne? a já zase nic:-) Ale co, hlavně, že to jede (zatím).

Petr

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/