fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
nefouka ventilator http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=6449 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | SOVA [ 30 čer 2006 16:32 ] |
Předmět příspěvku: | nefouka ventilator |
Cau lidi, prosim o rady: najednou z niceho nic se prestal tocit vetracek na foukani do interieru auta, nefunguje na zadnou polohu (1,2,3). zkousel jsem to promerit a podle manualu by to mela byt pojistka cislo myslim 17 (proste ta v pravo nahore), tam stava (elektrika) tece, ale kdyz jsem rozebral prepinac a zkousel jeslti tece stava do vypinace tak ani kapka - je tam asi 8 konektrou a ani na jeden z nich. moje otazka je zda by nekdo mohl vedet cim to je? anebo jeslti ma byt stava na vypinaci? ted o vikendu se chci kouknout i na motorek, ale pokud by mi nekdo odpovedel do zitra do rana nez odjedu, bylo by to super. Ale klidne i v pondeli staci, protoze pocitam s tim ze asi stejne nic nezjistim. a nakonec to budu muset dat nejakejm elektrikarum. DIKY za vsechny rady a zkusenosti. VS. |
Autor: | Walker [ 30 čer 2006 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Už je to tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=6378 |
Autor: | SOVA [ 30 čer 2006 17:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
to jsem cetl... ale me oproti jemu nejde zadnej proud do prepinace. a ma otazka je zda jde proud primo do motorku a pak zpet do prepinace anebo nejprve do prepinace a pak do motorku, koukal jsem i do schematu zapojeni elektriky ale v tom ja se nevyznam... VS. |
Autor: | Walker [ 30 čer 2006 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak tam je napsáno, jde proud z pojistky na spínač, tam se přepíná na 3 sekce ( takže celkem 4 dráty - přívod + 3 odchody na předřadné odpory u motoru), pokud máš 8 drátů na přepínači, jsou zbylé na klimu. Jelikož nemám přístup ke kompletnímu schématu ventilátor topení + klima, nemohu vyloučit že zavadu způsobuje klima, protože nejsi první komu umřel ten větrák, zrovna v době slušných veder, což mě vede k této myšlence. Někde musí být (doufám) nějaká blokace, aby nešlo topit a chladit najednou, snad nějaký kontakt na táhle otvírání topení, nebo snad termostat u radiátoru topení...ale jsou to jenom dohady, nikde v Etzoldovi (esco 80-9x, mondeo 92-00) ani v anglické verzi na download jsem to kompl. schéma nenašel...sorry. Jedině jít po tom přívodním drátu, snad něco objevíš. |
Autor: | Walker [ 30 čer 2006 23:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nedalo mi to, a kouknul jsem do toho plánku, proud do pojistky ventilátoru jde přes relé 26 (ignition relay), které by mělo sepnout otočením klíčku, aby svítily kotrolky. Zkus jestli převádí, a zda to opravdu z pojistkovky vychází. |
Autor: | Standa [ 01 črc 2006 07:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
SOVA píše: to jsem cetl... ale me oproti jemu nejde zadnej proud do prepinace.
VS. No kdyby jsi ten odkaz četl pořádně a do konce, tak zjistíš že problém Karla byl v tom, že také neměl na přepínači napětí. Tedy měl když to změřil digitálním voltmetrem, ale když použil na ověření žárovku tak nic. Prostě studeňák v pojistkovce a přívod k přepínači zapojil prozatím jinde. Možná budeš mít stejný problém, jen to chce jít po drátu který napájí přepínač směrem k pojistkovce. |
Autor: | SOVA [ 05 črc 2006 14:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak jsem nad tim stravil vikend a za nekolik hodin bylo hotovo. sel jsem po kabelu konkretne cerno-cervenym od prepinace do pojistkovky. protoze stava netekla. zkusil jsem jestli to je on (vodivost kabelu) a byl to on tak jsem ho odstrihl a napojil na sterace, bum prask a bylo pojistce (20tce) dal jsem novou (25tku) a zase, tak jsem to znova promeroval, a asi to bylo uzemneni nebo nevim, ale proc to slo z prepinace do pojistkovky. pak jsem nasel druhej cerno-cervenej kterej vedl od prepinace do poj. a to byl konecne on. promeril jsem premostil na sterace a ted to jde v pohode na pojistku c.13. (20). no tak je to provizorni, tohle uz asi nechat na elektrikarich co? VS. |
Autor: | Tick [ 31 črc 2006 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak mi dnes přestalo taky foukat. První co jsem zkusil bylo mrknout do pojistkovky. Co jsem tady četl tak něco o studenáčích,tak jsem sundal přední kryt z pojistkovky a byl tam mrška. Tak jsem ho přepájel a bylo to. Nejdéle mi zabralo naskládat tam znovu všechny pojistky. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |