fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Předřadný odpor ventilátoru topení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=6763
Stránka 1 z 1

Autor:  hameluk [ 01 srp 2006 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Předřadný odpor ventilátoru topení

Tak doufám, že nebudu pranýřován za založení topicu, ale fakt jsem uspokojivou odpověď nenašel :-)

Mám takový problém s ventilátorem. Tedy já ne, ale můj kamarád, který má Escortíka 1.6, r.v.98 a klimatizaci. Nefrčí mu ventilátor na rychlostní stupně 1 a 2. Z diskuzí tady už jsem pochopil, že bude nejspíš v háji předřadný odpor, který by měl být umístěný na samotném ventilátoru topení. 3. stupeň pak jde proto, že je zapojený přímo na 12V bez onoho odporu. Problém ovšem je, že ten motorek nemůžeme nikde objevit :shock: U mé 1.4 se to zdá zcela bez problému a přesně podle popisu v Etzoldovi - motorek je hned pod krycím plastem a dokonce na něj i od baterky či ABS vidím, ale tady, u této 1.6 je tam taková velká topná skříň. na vršku je víčko, které se dá sejmout, ale po motorku ani vidu! Pohmatem skříně se mi zdá, jakoby byl motorek umístěný někde dole, jakoby z kabiny, ale opravdu nevím :( Nevíte někdo jak se k němu dostat? Je předřadný odpor opravdu přímo na motorku? A když už se k němu dostanu dá se ten odpor vyměnit za nějaký běžný, normálně koupitelný anebo jeto zase nějaká Henryho specialita?

Autor:  Nagant [ 01 srp 2006 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

Něco je tu:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5841

Autor:  Karel [ 02 srp 2006 06:50 ]
Předmět příspěvku: 

Na tech fotkach to je krasne videt.Nemusis ani nic rozdelavat.Jen sundat tu krabicku(asi 3x8x3cm)co je na te zakulacene strane(pokud ji tam mas).Je hned u prepazky, co nejblize motoru.

Autor:  hameluk [ 02 srp 2006 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, návod toho Poláka jsem už viděl, ale právě se mi zdálo, že tam je to takové, jako to mám já na svém autě, kdyžto na té 1.6 s klimou je to jiné. Ale jako návod na demontáž to je vynikající - děkuju!
Jinak nám pomohly ty fotky rotursofta - na nich je hezky vidět demontovaný kryt ventilátoru (který je opravdu nahoře a ne dole, jak se nám zdálo :oops: ) i ta krabička, o které píše Karel. Opravdu šla sundat a pod konektorem, který v ní je, jsou dva odpory drátové (teda jestli to jsou odpory, ale co by to bylo jiného?) a jeden odpor klasický. Ty drátové jsou průchozí a zdají se být v pořádku, ale ten trubkový je nějaký očouzený a moc se mi nedaří přečíst jeho hodnotu - nevíte někdo jak velkou ohmickou hodnotu by měl mít :?: Myslím si totiž, že půjde za pár desetikorun koupit a vyměnit - ve Fordu mi do telefonu řekli, že ta destička s odpory totiž na Escorta stojí 1500 :shock:

Autor:  hameluk [ 02 srp 2006 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Blbost, po dalším zkoumání bych řekl, že ty kroucené dráty jsou odpory na jednotlivé rychlosti a to, co jsem považoval za trubkový odpor bude zřejmě tepelná pojistka :!: Nevím ale, jestli se mi povedlo správně přečíst její hodnotu 121 st. :?:

Autor:  Karel [ 03 srp 2006 06:23 ]
Předmět příspěvku: 

Ja myslel foto od rotursofta a ne polaka,ten nema klimu.Odpor nevim(hodnota) nezkoumal jsem to.

Autor:  hameluk [ 05 srp 2006 08:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak pánové díky :smt023 Opravdu to malé byla tepelná pojistka! Za 39,- Kč jsme koupili novou, zabudovali a otáčky fungují tak jak mají :-) A ve Fordu by vyměnili celý plošňáček i s odpory = 1500 + práce :smt067 :lol:

Autor:  Karel [ 05 srp 2006 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

No to de ten cenovej rozdil.Vidis ,dalsi zkusenost pro ostatni.

Autor:  warflyer [ 16 srp 2006 08:57 ]
Předmět příspěvku:  super

tenhle tejden se mi stalo to samý, jdu na to. ste šikuláci. :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/