fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

elektrika KO - nestartuje
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=6809
Stránka 1 z 1

Autor:  otas.pe [ 05 srp 2006 12:19 ]
Předmět příspěvku:  elektrika KO - nestartuje

...Tak mě dneska pánbůh potrestal za to, že jsem i přes varování, že s elektroinstalací v mým Fordíku neni všechno v oukeji, jezdil dál a nespravoval...

Prostě jsem otočil klíčkem a nic, jen se rozsvítili kontrolky a starter ani nezasunul pastorek ani netočil...

Nejhorší je, že v elektrice jsem tak ve 2. třídě základní školy... :roll:

Nevíte někdo, na co se mám zaměřit? Asi je toho hodně co?

Autor:  drabek06 [ 05 srp 2006 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

zkontroluj pojistky a pak mer napeti na starteru na tom el. magnetu co hejbe s tim pastorkem pokud nic, tak jed po dratech az ke klickum. Proste merit a merit . . .

Autor:  hameluk [ 05 srp 2006 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně takhle se to chová když blokuje startování imobilizer :!: Zkoušel jsi jiný klíč? To, jestli je to imobilizerem nebo ne poznáš relativně snadno podle kontrolky pod hodinami - u mě to funguje tak, že když otočím klíček do polohy rozsvícení kontrolek, tak se červená LEDka pod hodinami nepřerušovaně rozsvítí (na několik sekund, pak zhasne). V případě, že se pokouším startovat klíčem, ve kterém není čip imobilizeru, LEDka rychle bliká a projevuje se to ta, že si startér ani nehlesne :!:

Autor:  Walker [ 05 srp 2006 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

To Pivik: Ani moc ne, stačí změřit napětí od klíčku ke startéru, je to plusový impuls, tak proti kostře, opět jak už jsem mnohokrát psal nejlepší měřák na tyto okruhy je žárovka (nejlip 21w), protože digimetry nemaj žádný odběr, takže ukážou napětí, které se vlivem přechodových odporů (špatné spoje) při normální fukci ztratí. Pak bych změřil kostru na motoru a přívodní + na startér(ten silnej kabel co vede rovnou od baterky na cívku startéru), a nakonec kdyby to nepomohlo, tak vyndat startér a hledat chybu v něm. to je asi vše.... :-D

Autor:  otas.pe [ 05 srp 2006 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

na ten imobilizér to nevypadá, kontrolka pod hodinama se chová zcela normálně, tzn. svítí pak zhasne a pak startuju...

Jinak díky za tipy a zítra ráno se dám do hledání příčiny. Dám vědět jak jsem dopadl...

:smt091 takhle se na to těšim

Autor:  otas.pe [ 06 srp 2006 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

Takže situace je následovná:

Včera když jsem otočil klíčkem, tak se rozsvítili kontrolky, ale nebzučelo palivové čerpadlo (to jsem asi zapoměl napsat) a v další poloze klíčku se neroztočil startér.

Dneska jsem otočil klíčkem, čerpadlo bzučelo a když přestalo, tak motor normálně nastartoval. Asi po 5 vteřinách začal vynechávat a při každým vynechání zacvakalo nějaký relé v pojitkovce. Takhle to vynechalo asi 3x a pak to chcíplo. Když jsem to za chvíli znova nastartoval, tak to ještě chvíli vynechávalo a pak to běželo asi 5 minut v pohodě. Pak jsem to chcípnul a šel od toho, páč začalo ukrutně lejt.

Zajímala by mě ta souvislost, že nejde palivový čerpadlo a pak ani starter, ale jen někdy (včera a před tím, když jsem jel na sraz do Bechyně, tak mi to udělalo 2x po cestě) a pak když to nastartuje, tak cvaká relé v pojistkovce a vynechává motor. Pak se to najednou rozejde...

Na motoru podle mě závada neni, je to 100% v elektrice, ale kde?

Autor:  hameluk [ 06 srp 2006 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm, to je zajímavé. Četl jsi témata o přepájení pojistkové skříňky?

Autor:  otas.pe [ 06 srp 2006 13:06 ]
Předmět příspěvku: 

Nečetl, ale budu se tam muset asi mrknout... :roll:

Autor:  otas.pe [ 07 srp 2006 06:10 ]
Předmět příspěvku: 

Teď mě tak napadá... nemohlo by to bejt spínací skříňkou, když nejde občas ani čerpadlo ani starter? Ale to by asi nešli ani kontrolky, co?

Autor:  hameluk [ 07 srp 2006 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

pivik píše:
Teď mě tak napadá... nemohlo by to bejt spínací skříňkou, když nejde občas ani čerpadlo ani starter? Ale to by asi nešli ani kontrolky, co?


To čerpadlo skříňkou nejspíš nebude, protože, jak píšeš, by se ti ani nerozsvítily kontrolky. Tu startovací polohu pak můžeš snadno ověřit zkoušečkou - ke spínací skříňce je docela jednoduchý přístup - stačí odšroubovat ty plasty kolem.

Autor:  otas.pe [ 25 dub 2007 17:56 ]
Předmět příspěvku: 

Takže problém se vrátil v plné síle, dělá mi to už obden. Prostě auto chcípne za současného ckakání relé v pojistkovce. Při pokusu o následný start nejde palivové čerpadlo a starter. Kontrolky, ventilátor, světla atd normálně fungují. Imobilizérem to asi není protože kontrolka pod hodinama se chová standartně. Po cca 20 minutách je po závadě a auto normálně jede. Pojistkovku mám přeletovanou, takže už nevím co s tím. Nevěděl by někdo na co se zaměřit, nebo co zkontrolovat? Nejhorší je, že nemá cenu auto odvézt do servisu protože se závada objeví minimálně 10 km od servisu a poté již auto funguje. Diagnostika neukázala žádnou chybu...fakt už nevím.

Autor:  Perňa [ 25 dub 2007 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mám jen takový dotaz: co takhle baterka? Je nabitá, drží kapacitu, dostatek náplní atd.?
Vím je to k smíchu, ale.....
kámoš měl Felinu a nestartovalo mu to, ke mě přijel v pohodě a pak už ani ťuk.
Lozili jsme po celým autě ale nic jsme nenašli, samozřejmě i pojistkovku.
Nakonec jsem ho poslal pro novou baterku a vono to jelo.....
Jen názor.......

Autor:  otas.pe [ 26 dub 2007 05:47 ]
Předmět příspěvku: 

Baterku jsem kupoval před 2 měsícema, takže tam bych v mém případě problém neviděl.

Autor:  Standa [ 26 dub 2007 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus se podívat tady: http://www.fordfans.cz/technics/pojistkova_skrinka.doc

Autor:  Mike.M [ 26 dub 2007 14:40 ]
Předmět příspěvku: 

No u me se podobna porucha vyskytla na facku, Jelo jelo pak znicehonic chciplo a v pristrojovce cvakalo relatko. No tak dlouho sem se sral s tim nez sem prisel ze mam na baterce spatne pripevnene svorky, slabe. po prikrouceni poradne kabelu problem uz nenastal. Vlastne jeste jednou kdyz sem sel stelovat k jednomu vyslouzilemu veteranovi z TK (tech kontroly) motor. PO otoceni klicku ani tuk. tak hned vedel, priletel s kontoxem a nastrikal na kontakty baterky. Doma sem to este jednou vse odmontoval, ocistil a bylo po problemu. Asi rok. Pak sem si poridil ESCO

Autor:  Perňa [ 26 dub 2007 17:45 ]
Předmět příspěvku: 

I to je možné už jsem to někde psal čistota půl zdraví.
Mrkni na ty kontakty.
Mike má pravdu teď si vzpomínám že na šáde vznikl ten samý problém, akorát necvakalo relé, ale rádio a pak konec, u mě byl problém oxidace mínus pólu.

Autor:  otas.pe [ 26 dub 2007 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:


Toto mám již za sebou, bohužel nepomohlo.

Autor:  otas.pe [ 26 dub 2007 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Mike.M píše:
No u me se podobna porucha vyskytla na facku, Jelo jelo pak znicehonic chciplo a v pristrojovce cvakalo relatko. No tak dlouho sem se sral s tim nez sem prisel ze mam na baterce spatne pripevnene svorky, slabe. po prikrouceni poradne kabelu problem uz nenastal. Vlastne jeste jednou kdyz sem sel stelovat k jednomu vyslouzilemu veteranovi z TK (tech kontroly) motor. PO otoceni klicku ani tuk. tak hned vedel, priletel s kontoxem a nastrikal na kontakty baterky. Doma sem to este jednou vse odmontoval, ocistil a bylo po problemu. Asi rok. Pak sem si poridil ESCO


Kontakty jsem čistil a stříkal kontaktolem, stejně jako všechny elektrokonektory co jsem kde v motoru našel.

Autor:  Standa [ 27 dub 2007 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

pivik píše:
Standa píše:


Toto mám již za sebou, bohužel nepomohlo.


Jo jo, jsem málo četl. Zjisti které relé ti cvaká, když budeš jezdit bez krytu kolem pojistkovky, tak by to mělo jít hmatem poznat. Až budeš vědět které to je tak zkusit vyměnit relé a když nepomůže, tak pak podle schémat zjistit čím je relé spínáno. Takové závady se blbě hledají, může to být klidně zlomený drát, nebo jen zoxydovaný kontakt.

Autor:  otas.pe [ 29 dub 2007 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
pivik píše:
Standa píše:


Toto mám již za sebou, bohužel nepomohlo.


Jo jo, jsem málo četl. Zjisti které relé ti cvaká, když budeš jezdit bez krytu kolem pojistkovky, tak by to mělo jít hmatem poznat. Až budeš vědět které to je tak zkusit vyměnit relé a když nepomůže, tak pak podle schémat zjistit čím je relé spínáno. Takové závady se blbě hledají, může to být klidně zlomený drát, nebo jen zoxydovaný kontakt.


Bez krytu pojistkovky už jezdím a jen čekám na projevení závady. Osobně to také vidím na to relé nebo na kontakt nebo špatnou kostru.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/