fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 02 srp 2024 11:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: baterka KO
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 11:35 
Offline
Forďák

Registrován: 04 kvě 2006 20:32
Příspěvky: 150
Dnes jsem po 14dnech prisel k autu a nic ani central mi neotevrel.
Tak jsem vzal merak a na baterce nameril 0.8v
Je mozne aby za tu dobu kdy jsem auto nepouzival se takhle vystavila baterka?
Pri vypnutem zapalovani mam zapojene radio,central,alarm,imobilizer, a nic vic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 11:44 
A kolik ta baterka mela Ah? A pokud byla uz na sklonku zivota, tak po 14ti dnech by se mohla vycucnout. Ale to by musela byt fakt tesne pred smrti. Ja mam v aute asi 4 roky starou Bannerku 60Ah. Jednou jsem to nechal stat cca tyden, ale nastartovani a vse bylo OK.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 11:46 
Offline
Forďák

Registrován: 04 kvě 2006 20:32
Příspěvky: 150
to jsem nezmeril na to nemam merak

baterka je znacky magnet 55Ah a mam ji v xr2 a je stara 1.5roku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 11:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
djastin píše:
Tak jsem vzal merak a na baterce nameril 0.8v
Je mozne aby za tu dobu kdy jsem auto nepouzival se takhle vystavila baterka?

Podle mně ne, buď odešel nějaký článek, nebo se baterka rozsypala zcela. Samozřejmě, pokud Ti funguje měřák.

1,5 roku, to je teda hodně divný. :( To bych to rozsypání vyloučil, i když dneska - kdoví? :smt102

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Naposledy upravil Nagant dne 02 úno 2007 12:16, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:01 
Offline
Forďák

Registrován: 04 kvě 2006 20:32
Příspěvky: 150
ted jsem si jeste vzpomel co se mi stalo pri posledni jizde:
zacala mi slabe svitit za jizdy kontrolka dobijeni a otackomer mi visel na 2t
pri seslapnuti brzdy se kontrolka rozsvitila vice a otackome spadnul az na nulu.Po pusteni pedalu zase svitila slabe a otackomer na 2t a tez jsem si vsiml ze mi nesvitili zadni brzdove svetla.Bez problemu jsem dojel asi 40km domu prolezl jsem vsechny kabely v motoru ale nenasel sem nikde spatnou kostru nebo utrzeny drat.Tak jsem zkusil nastartovat a v pohode akorad po otoceni klicku do polohy II se nerozsvitila kontrolka dobijeni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
Hm. Si myslím, že to bylo asi altíkem. :smt102

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:08 
Co alternator? Mozna ti spatne dobiji baterku. Nebo vubec? A pri poslednim vypnuti motoru ti tu baterku mohl vybit?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:08 
JaneCk píše:
Hm. Si myslím, že to bylo asi altíkem. :smt102


Sorry, byl jsi rychlejsi :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:11 
Offline
Forďák

Registrován: 04 kvě 2006 20:32
Příspěvky: 150
jojo prave jsem mluvil s kamosem co dela do aut a poradil to same co vy alternator takze zitra jden z auta ven a bude se zkoumat:( ach jo snad to nebud drahy diky za rady.
Stejne to vidim ze se na vas zase obratim:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:15 
Mozna je to trochu OT, ale nedavno jsem dal za repas starteru + kabelaz 3.500,- :? Nevim, jak je to s altikem, ale ty cenove relace mozna budou podobne :shock: ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
To Lucky: 8)
To djastin: Mrkni, jestli nemáš zezadu altíku uhnilé to očko, na přívodním kabelu. Ale nevím nevím, jestli nebude už i po baterce. Aby se vybila na 0,8 V to je celkem maso a asi ji už nepůjde dobře oživit. Nejsem elektrikář, jen laická úvaha. Tak štěstí... ;-)

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
Nebude to cenově tak hrozné. Pokud to je dioda, za tu si vezme nějaký strejda tak 1000, no maximálně ještě uhlíky a to je všechno. Asi. Neboj

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Lucky píše:
Mozna je to trochu OT, ale nedavno jsem dal za repas starteru + kabelaz 3.500,- :? Nevim, jak je to s altikem, ale ty cenove relace mozna budou podobne :shock: ?


Já sem dal za startér bez kabeláže 1,500

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:38 
zdenal8 píše:
Lucky píše:
Mozna je to trochu OT, ale nedavno jsem dal za repas starteru + kabelaz 3.500,- :? Nevim, jak je to s altikem, ale ty cenove relace mozna budou podobne :shock: ?


Já sem dal za startér bez kabeláže 1,500


:smt019 :-D Ja mam znamyho v servisu, ktery mi vsechno dela bez DPH, ale byl zrovna nemocny. Ja jsem nutne potreboval auto, tak jsem to musel dat do prvni servisu za rohem, no...
EDIT: Ale zase jsem to do servisu dal rano a odpoledne to bylo hotovy. Tak aspon neco. :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:53 
Offline
Forďák

Registrován: 04 kvě 2006 20:32
Příspěvky: 150
JaneCk píše:
To Lucky: 8)
To djastin: Mrkni, jestli nemáš zezadu altíku uhnilé to očko, na přívodním kabelu. Ale nevím nevím, jestli nebude už i po baterce. Aby se vybila na 0,8 V to je celkem maso a asi ji už nepůjde dobře oživit. Nejsem elektrikář, jen laická úvaha. Tak štěstí... ;-)


jo kdzy uz to budu mit venku tak projdu veskere kabely.
Baterka se uvidi rano ,dal jsem ji na nabijecku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 12:57 
Offline
Forďák

Registrován: 04 kvě 2006 20:32
Příspěvky: 150
jeste dotaz jakym merakem bzch mohl zmerit ty Ah?
muj merak ma maximum 20A a v praci mam profimerak ale ten ma asi jen max 40 nebo 50A nerad bych jej odkouril


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 13:00 
Offline
Forďák

Registrován: 04 kvě 2006 20:32
Příspěvky: 150
jeste mam moznost pouzit osciloskop ale neumim s nim delat (muzu si jej pujcit z prace)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 13:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2004 16:37
Příspěvky: 274
Bydliště: Český Těšín
Opět rada od laika nebo lajky? :-D
Já si myslím, že bys ji musel nabít a pak třeba asi vybíjet, např. 1 A nebo prostě určitými ampéry za hodinu a nechat ji vybít a podle toho zjistíš asi Ah. Nebo se pletu a je to blbost? :-) Nevím. Nebo nějakou jinou kapacitní zkoušku

_________________
BMW 523i Combi 125 kw, steptronic
Předchozí:FORD MONDEO TD GHIA r.v. 1998, 2x airbag, alu kola, rádio 6000 CD
Předchozí: FORD ESCORT 1.6 66 kw, r.v. 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 13:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Na to jsou speciální měřiče, hotový výrobek se ale cenou blíží nové baterce.
Pak jsou amatérské konstrukce, baterii zatěžuješ konstantním proudem a měříš čas, kdy napětí klesne pod stanovenou mez.

A pak se zjišťují startovací schopnosti akumulátoru, kdy se aku zatíží opravdu velkým proudem a měří se, kdy to napětí klesne pod určitou mez, jde o měření v řádu sekund, zatímco u měření kapacity jde o dobu řádově (desítek) hodin.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2007 13:20 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
djastin píše:
jeste mam moznost pouzit osciloskop ale neumim s nim delat (muzu si jej pujcit z prace)

:roll:
Obojím by to šlo, ale s osciloskopem je to jako jít s kanónem na vrabce. Ale nejde to nijak tak, že jako připojíš měřák k baterce a on ti rovnou ukáže kapacitu ;-) Abych ti to trochu vysvětlil - kapacita a proud jsou dvě rozdílné věci, i když spolu souvisí. Kapacitu baterií udáváme v ampérhodinách (Ah) a kapacita o velikosti 1Ah znamená, že akumulátor je schopen dodávat proud o 1A po dobu 1h. (už ti asi trošku svítá, že jo ;-) ) No a pokud si chceš změřit kapacitu akumulátoru v autě pomocí měřáku do 20A, tak si vezmeš nějakou odporovou zátěž, spočítáš si ji tak, aby jí při 12V teklo cca 10A, podle ohmova zákona (pro šťouraly v integrálním tvaru) R=U/I=12/10=1,2 ohm, ovšem nějaký malý odpor ti stačit asi nebude, protože při těch 10A na něm bude ztrátový výkon 120W a to by akorát tak zasvítil :-) Takže to chce buď sehnat nějaké opravdu výkonové odpory, nebo můžeš použít větší odpor, ale zase ti tam poteče úměrně menší proud a měření potrvá podstatně déle. No až si to vše spočítáš a zapojíš, tak si k tomu sedneš s hodinkami a budeš koukat, jak dlouho ti tam daný proud poteče a z výsledku (např hodinu a půl tam teklo 10A) si spočítáš výslednou kapacitu (15Ah).

Jo a co si ještě tak pamatuju z fyzikální chemie, tak v olověném článku dochází k vybití pod 1,6V k nevratným změnám, které znehodnocují článek - klesá kapacita i proudová zatížitelnost (tvrdost zdroje). Tuším se tam mění krystalická struktura olověné elektrody, nebo tak něco.
Každopádně napětí 0,8V na celé baterce (pro kterou je kriticé napětí 1,6x6=9,6V) značí mrtvou baterku, ať už je totálně vybitá, nebo jeden článek K.O.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz