fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Zapojenie bzučáku http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=7315 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Riki [ 18 zář 2006 18:51 ] |
Předmět příspěvku: | Zapojenie bzučáku |
Ahojte Forďáci, Mám jednu prosbu. Kto z Vás vie ako presne (fotky...) zapojiť bzučák na signalizáciu nerozsvietených svetiel nech to podrobne napíše! Viete tie rýchle a nie podrobné popisy, ktoré som si tu prečítal sú pre nás nováčkov, ktorí máme forda pár mesiacov nedostatočné. Prosím Vás, podrobne niekto popíšte postup zapojenia!!! Ďakujem Caute |
Autor: | Návštěvník [ 18 zář 2006 20:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já ho zapojil cervený na zapalování do spínačky a modrej na dveřní spínač u řidiče. |
Autor: | Cossie [ 18 zář 2006 22:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já to mám- červený na podsvícení přístrojovky a modrý na spínač dveří |
Autor: | Walker [ 18 zář 2006 22:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Možná mám špatnou hladinu Fernetu, ale dotaz zněl na NEROZSVÍCENÁ světla, a vaše zapojení s dveřním spínačem je spíš o zapomenutých rozsvícených světlech... |
Autor: | slavek [ 18 zář 2006 23:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
jinak nez prez relatko to nevim, mozna tu je nekdo kdo je pokrocilejsi autoelektrikar |
Autor: | Peetty [ 19 zář 2006 11:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nad takovým podobným zařízením taky uvažuju. Chci, aby se po nastartováni rozsvítila na přístrojovce červená kontolka se symbolem světel, do té doby, než zapnu světla. Už to mám i vymyšlený, akorát jsem nemohl přijít na to, jak udělat, aby to zařízení poznalo že je nastartováno. Dalo by se to vyřešit něčím, co to podle napětí pozná, ale nic takového nemám. Tak mě napadlo, že využiju kontrolku mazíní, nebo dobíjení. Postup by byl takový: Někde si vytáhnu kábl, ve kterém bude +12V ale jen při zapnutém zapalování v 2. poloze klíčku. Dále pak od kontrolky mazání, nebo dobíjení vyvedu výstup na rozpínací relátko (kontrolka svítí-relátko je rozpojené) a pomocí tohoto relátka budu rozpínat těch 12V, které pak dál povdou na další relátko, které bude ovládáno 12V od světel (např. kontrolky světel). Takže když budou světla svítit, relátko bude rozpojené. Výsledný efekt bude takový, že když zhasne kontrolka mazání-dobíjení (nastartováno), tak při nerozsvícených světlech se mi rozsvítí červená kontrolka a až světla rozsvítím, kontrolka zhasne. |
Autor: | Peetty [ 19 zář 2006 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takhle by to asi nějak vypadalo: Místo kontrolky se dá vlastně zapojit i tem bzučák. Investice tak 100kč |
Autor: | Riki [ 19 zář 2006 17:49 ] |
Předmět příspěvku: | Bzučák |
Ahojte, ďakujem za Vaše odpovede, ale mňa zaujíma presný popis, a ak budú aj s fotky tohoto, čo napísal škodná: "Ahoj pánové. Bzučák na signalizaci NErosvicených světel jde zapojit uplně jednoduše a to tak,že + napájeni se zapojí na 15 u klíčku a - se zapojí na jednu žárovku H4 tlumené vlákno.Nebo parkovačku.V případě že se otočí klíčkem do rožnutých kontrolek a nebudou svítit světla,tak to bude pískat.Jakmile se světla rožnou,tak dojde k odkostření pipátka a přestane pípat.Je nutné použít nějaký maloodběrový pípák,nebo by mohlo slabě žhavit vlákno u žárovky,přes kterou bude pípák ukostřen". Posielajte popis tohoto zapojenia bzučáku. Určite dá ľahko zapojiť. Caute |
Autor: | škodná [ 20 zář 2006 19:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
zdravím všechny.Já se pokusím to ještě jednou vysvětlit a přidat obrázek.Omlouvám se za kvalitu.Nebudu se opakovat se zapojením které už bylo citováno.Pokud by to někdo chtěl zapojit tak ,aby to pípalo až po nastartování,tak zapojení je prakticky stejné jen je změna v zapojení kladného(+)pólu u pípáku a to že se nezapojí na kontakt č.15,ale musí se zapojit ke kontrolce dobíjení na stranu co vede k alternátoru.V pojistkové skřini je to velký konektor hned ze předu a někde v pravé polovině se nachází modrý nebo podle r.v.modrobílý drát.Dá se zjistit podle voltmetru.když se nastartuje tak se po zhasnutí kontrolky na tomto drátu naměří napětí 13-14V.Při tomto zapojení bude možná třeba zapojit do série s pípátkem odpor asi 20 ohmů,aby to nepípalo i před nastartováním.Záporný(-) pól zůstává zapojen na jednu ze žárovek buď tlumená nebo parkovací.Pípák bude ale pípat i když řidič nebude chtít svítit a bude mít nastartováno,třeba při opravě Ještě dodám že černě je nakresleno zjednodušeně zapínání světel ve voze.. |
Autor: | Riki [ 21 zář 2006 19:51 ] |
Předmět příspěvku: | fotky |
to škodná: ďakujem, za obsiahly popis, ale sú to len slová, vety no Ja si to neviem predstaviť a prakticky realizovať, lebo v motore sa moc nevyznám! Chýbajú fotky, obrázky! Napriklad: kde je ten kontakt č.15, ako zmeriam napätie na tom modrom drôte? Veď celý konenktor nemôžem vybrať! a drôt neodizolujem, veď čo ak sa netrafím ?!? Záporný(-) pól zůstává zapojen na jednu ze žárovek buď tlumená nebo parkovací. Kde je to ? Na poistku žiarovky alebo dopredu ku svetlu alebo kde ?!?!? Poraď presnejšie! ďakujem PS: A ešte jedna otázka: Mám výbavu CLX - je tam aj poistka a dvojité zamykanie ? |
Autor: | škodná [ 24 zář 2006 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj Rišo.bohužel ti nomohu poslat foto jednotlivých komponentů a připojovacích míst,protože nedisponuji digifotoaparátem a i kdybych si ho vypujčil,tak moje prahistorické připojení na net svou rychlostí bude posílat fotky celý den a nic z toho nebude.mužu ti to aspoň trochu popsat.Spínací skříňka je tam co se startuje auto t.j.tam co strkáš klíček.Kontakty jsou z druhé strany této věci pod krytama kolem volantu.Zapojení drátu ke světlům už není tak jednoduché.Je třeba najít příslušný drát co vede ke přednímu svetlu z pojistové skříně. Je jedno k jakému,ale k tlumenému (potkávacímu) vláknu.barevné označení ti neřeknu,protože se liší rokem výroby.Mínusový pól si najdeš jednoduše někde na kovové části pod nějakým šroubkem pod palubovkou.Nejlepší řešení při hledání je použít voltmetr.Pokud ale nemáš alespoň nějaké znalosti z autoelektriky nebo elektriky všeobecně tak se do takových věcí raději nepouštěj,uděláš více škody jak užitku.Zkus se domluvit s nějakym elektromachrem tam u vás aby ti to ukázal nebo přímo udělal.Ještě ke konektoru v pojistkové skříni,tak ten se dá vytáhnout velice jednoduše,alenení třeba ho vytahovat,napětí na potřebném drátu změříš i z vrchu pomocí hrotů od voltmetru.To je asi vše.Ahoj a hodně zdaru. |
Autor: | Riki [ 24 zář 2006 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | bzučák |
Ahoj škodná! Neviem či si čítal moju mailovu odpoved, no z tou elektrikou som čosi robil (mikroprocesory, dosky plošných spojov ...), ale zapojenia na doskách PS a káble v aute tak to je po vašom "nebe a dudy". Na DPS sa orientuje vynikajúco, a ešte ak je schéma zapojenia tak je vyhráno! Horšie je to s tými zapojeniami káblov v autách a ked nie sú schémy a žiadne skúsenosti s elektrikou v autách, potom realizovat nejaké zapojenie je je dosť ťažké! Ale dneska som sa vyhecoval! Skusil som realizovať nejaké zapojenie bzučáku, ktoré vychádza z viac info z fordfans stránky. Jeden koniec bzučáku som zapojil podľa tvojej rady na ten modrý drát, aby bzučal až po naštartovaní auta. Druhý som zapojil na fialovočierny drát, ktorý popisuje J@VO v inom príspevku (http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=7322)! Ako si mi písal o tom modrom dráte, bzučák začne bzučať až po naštartovaní. Po vypnutí motoru kľúčom, bzučák zabzučí asi 1-2 sekundy a potom je ticho! Tie 1-2 sekundy stačia na to, aby šofér vypol svetlá keď už vypol motor! Výhoda? Neostane svietiť, ak na niečo, niekoho čaká v aute (bez otvorenia dverí) a motor už vypol! Čo povieš na takéto zapojenie bzučáku? Sú tam nejaké nedostatky ? Zatiaľ čau! |
Autor: | škodná [ 24 zář 2006 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No vida.Přece jen to není zas rak těžké.Je to dobry.To bzučení 1-2 sec.není žádná vada,jinak se dá odstranit odporem,jak jsem již popisoval.Jinak super.čau a měj se. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |